Airbag problemen

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Airbag problemen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Motorsmurf

Hoi

Wellicht kan iemand mij hiermee helpen.

Ik heb sinds kort weer ruzie met het airbag systeem. Ik krijg het waarschuwingslampje in mn dashboard.

Nu heb ik er een aantal dagen last van daarvoor is het een beste tijd weggeweest. Als ik de auto uitzet onder het rijden en dan weer start is het lampje weg voor een aantal seconde. Als ik onder het rijden (ik weet niet slim) de sleutel er uit trek dan is het voor een minuut weg maar dan komt ie weer keihard terug.

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Alvast bedankt!

Oenatje
      Deelnemer

uitlezen bij de dealer,

Motorsmurf

Ik heb de auto zelf uit gelezen.

Dit was wat de computer vertelde: B0014 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme zij-airbag bestuurderszijde hoog

Is dit de airbag in de stoel of het gordijn?
          Ik heb ondertussen een jaar terug de hele auto leeg gehad. Inclu de box onder de vloerbekleding.

Esox Lucius
          Deelnemer

Motorsmurf,

Dit is de airbag die aan de zijkant van de linkerstoel zit.
            Die in de a stijl zit wordt de hoofdairbag/gordijnairbag genoemd.
            Maar is de foutcode aanwezig of niet aanwezig, dit vergemakkelijkt het zoeken.

Ik zou inderdaad even de bedrading/stekker onder de bestuurdersstoel nazien (bij twijfel de stekkerverbinding van de airbag doorsolderen).

Om alles te kunnen uitsluiten zou je de testprocedure C-005 moeten uitvoeren.

Succes Dennis

Motorsmurf

Dennis,

Hoe kan je een test procudure uitvoeren dan??

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat het de bekabeling onder de stoel is.. Maar moet het nog helemaal goed na kijken.

Esox Lucius
              Deelnemer

Ik kan je die testprocedure wel versturen, maar wat hiervoor wel belangrijk is of de foutcode wel of niet aanwezig is.
                Ik denk dat je inderdaad beter die bedrading kan contr. en evt even doorsolderen (let op dat dit wel goed gebeurt).
                En als het lampje hierna nog brandt (eerst foutcode wissen) dan pas de testprocedure uitvoeren.

Gr Esox

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.