airbag lampje gaat niet uit.

Forumindex Forums Modellen Corsa airbag lampje gaat niet uit.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231684
    supervinnie40
      Lid sinds:
      1 May 2009

      beste forum leden,

      ik heb (eindelijk) zojuist een corsa b gekocht.
      het is een goedkoop barrel, en er is nog wel wat werk aan.

      het meeste kan ik zelf, echter er is 1 probleem.
      het lampje van de airbag gaat niet meer uit, en ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.

      moet ik het ergens loskoppelen? of kan ik dit probleem simpel oplossen?

      ik hoor weer graag van jullie.

      groeten, vinnie.

      #17805020
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        uitlezen, kijken of het goedkoop te opereren is, anders lampje eruit.

        willem

        #17805021
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Inderdaad even uitlezen. Dat kan bij de dealer, maar er zijn ook zat mensen op het forum met een Opcom die dat even voor je kunnen doen. Andere methode is de “paperclip methode” (even zoeken op het forum). Daarmee gaat het motormanagement lampje in een bepaald patroon knipperen, wat overeenkomt met nummers, en die nummers kan je weer terugleiden naar omschrijvingen.
          Aan de hand van de foutmelding kan je even kijken of er iets gedaan moet worden, of dat resetten al voldoende is.
          Het kan namelijk dat er bij het demonteren van iets in de motorruimte een stekker uit de airbag sensor is getrokken en dattie daarom denkt dat de boel defect is.

          Resetten kan bij een Corsa B door de accu 30minuten losgekoppeld te houden.
          Gaat het airbag lichtje daar na nogsteeds aan, dan is er echt iets mis. Je zou het lampje er uit kunnen halen, maar dat is natuurlijk struisvogelpolitiek, en je airbags zullen het netzogoed niet doen bij een eventuele aanrijding.

          #17805022
          supervinnie40
            Lid sinds:
            1 May 2009

            ik probeer eerst de accu los te maken, en daarna zie ik wel verder.

            hoe kan ik het beste iemand van dit forum vinden met zo’n “Opcom” (uitleescomputer) bij mij uit de buurt?

            #17805023
            Erwin1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2009

              duur te zeggen waar je woont anders weet ook niemand of die in de buurt zit.

              Erwin

              #17805024
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Resetten met de accupool los heeft geen nut, een airbag heeft een zelftest functie. Als die een storing ziet gaat ie aan. Is er geen storing gaat ie netjes uit.

                Uitlezen dus.

                Weet niet of een corsa ook stekkers onder de stoel heeft? vaak zit daar een overgangsweerstand en kan je de stekker er uit trekken om de draden door te verbinden zonder die stekker.
                Maar kijk eerst eens wat voor foutcodes die geeft, voordat je vanalles proberen gaat :P

                #17805025
                supervinnie40
                  Lid sinds:
                  1 May 2009

                  ik woon in Tilburg.
                  (om precies te zijn, in het zuidelijke gedeelte).

                  voor de tilburgers onder ons, tussen veestraat en trouwlaan in.
                  uiteraard kan ik gewoon naar jou toe komen, de auto rijdt verder degelijk.

                  #17805026
                  corsaracer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2005

                    ik weet dat de sleepring die er in zit nog wel eens een probleem wil zijn…

                    hij hoeft maar iets te hoge of te lage weerstand te meten en dat geeft die een foutmelding.

                    makkelijkste is ff laten uitlezen.

                    #17805027
                    supervinnie40
                      Lid sinds:
                      1 May 2009

                      ik heb geen idee wat het is, of kan zijn.
                      tot dusver heb ik nog geen reacties uit tilburg gehad, dus ook nog niemand waarbij ik terecht kan.

                      is er een nette manier hoe ik de airbag uit kan zetten?
                      is er ergens een stekker waarmee ik hem heel simpel en veilig uit kan zetten, en weer aanzetten??

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.