Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › airbag lampje gaat niet uit.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 21:40 #17231684
beste forum leden,
ik heb (eindelijk) zojuist een corsa b gekocht.
het is een goedkoop barrel, en er is nog wel wat werk aan.het meeste kan ik zelf, echter er is 1 probleem.
het lampje van de airbag gaat niet meer uit, en ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.moet ik het ergens loskoppelen? of kan ik dit probleem simpel oplossen?
ik hoor weer graag van jullie.
groeten, vinnie.
25 januari 2011 om 21:44 #17805020uitlezen, kijken of het goedkoop te opereren is, anders lampje eruit.
willem
25 januari 2011 om 23:32 #17805021Inderdaad even uitlezen. Dat kan bij de dealer, maar er zijn ook zat mensen op het forum met een Opcom die dat even voor je kunnen doen. Andere methode is de “paperclip methode” (even zoeken op het forum). Daarmee gaat het motormanagement lampje in een bepaald patroon knipperen, wat overeenkomt met nummers, en die nummers kan je weer terugleiden naar omschrijvingen.
Aan de hand van de foutmelding kan je even kijken of er iets gedaan moet worden, of dat resetten al voldoende is.
Het kan namelijk dat er bij het demonteren van iets in de motorruimte een stekker uit de airbag sensor is getrokken en dattie daarom denkt dat de boel defect is.Resetten kan bij een Corsa B door de accu 30minuten losgekoppeld te houden.
Gaat het airbag lichtje daar na nogsteeds aan, dan is er echt iets mis. Je zou het lampje er uit kunnen halen, maar dat is natuurlijk struisvogelpolitiek, en je airbags zullen het netzogoed niet doen bij een eventuele aanrijding.26 januari 2011 om 09:00 #17805022ik probeer eerst de accu los te maken, en daarna zie ik wel verder.
hoe kan ik het beste iemand van dit forum vinden met zo’n “Opcom” (uitleescomputer) bij mij uit de buurt?
26 januari 2011 om 09:06 #17805023duur te zeggen waar je woont anders weet ook niemand of die in de buurt zit.
Erwin
26 januari 2011 om 11:27 #17805024Resetten met de accupool los heeft geen nut, een airbag heeft een zelftest functie. Als die een storing ziet gaat ie aan. Is er geen storing gaat ie netjes uit.
Uitlezen dus.
Weet niet of een corsa ook stekkers onder de stoel heeft? vaak zit daar een overgangsweerstand en kan je de stekker er uit trekken om de draden door te verbinden zonder die stekker.
Maar kijk eerst eens wat voor foutcodes die geeft, voordat je vanalles proberen gaat :P26 januari 2011 om 15:11 #17805025ik woon in Tilburg.
(om precies te zijn, in het zuidelijke gedeelte).voor de tilburgers onder ons, tussen veestraat en trouwlaan in.
uiteraard kan ik gewoon naar jou toe komen, de auto rijdt verder degelijk.26 januari 2011 om 17:20 #17805026ik weet dat de sleepring die er in zit nog wel eens een probleem wil zijn…
hij hoeft maar iets te hoge of te lage weerstand te meten en dat geeft die een foutmelding.
makkelijkste is ff laten uitlezen.
26 januari 2011 om 19:20 #17805027ik heb geen idee wat het is, of kan zijn.
tot dusver heb ik nog geen reacties uit tilburg gehad, dus ook nog niemand waarbij ik terecht kan.is er een nette manier hoe ik de airbag uit kan zetten?
is er ergens een stekker waarmee ik hem heel simpel en veilig uit kan zetten, en weer aanzetten?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.