airbag lampje brand????

Forumindex Forums Modellen Astra airbag lampje brand????

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    hanskadett

heren ik heb een astra g station uit 1998 met een x16zsr blok als ik mij niet vergis(8v)
      nu is deze gisteren bij een niet merkgebonden garage geweest voor een beurt en apk.
      moei zoals altijd netjes erdoor gekomen.
      echter geeft hij nu wel een storing aan want mijn airbag lampje blijft continu branden.
      iemand een idee of dit zelf te verhelpen is en hoe.
      of moet ik hiervoor toch naar de garage

turbootje
      Deelnemer

lampie eruit halen brand die ook nie meer :jerry

derartz
        Deelnemer

@turbootje wrote:

lampie eruit halen brand die ook nie meer :jerry

wanne kwatsch toch… :S

zodra je airbaglampje brand is het airbagsysteem in storing zijn alle airbags buiten bedrijf. Helaas kun je deze zelf niet resetten, tenzij je een opcom hebt, maar zo’n storing is er natuurlijk niet zomaar en heeft dus een reden dat er wat mis is.
          de enige manier om hier achter te komen is laten uitlezen.

ik zou terug gaan naar de garage van je, want sinds dat je die auto van hun terug hebt gehad is die storing ontstaan.

hanskadett

nou wat ik begrepen heb is er een sluiting geweest bij de zekeringskast misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
            zal van de week eens naar de dealer gaan

Juffer1
            Deelnemer

Daar ben je lekker mee !

Ik zou even langs de dealer rijden, die kunnen ook uitlezen waardoor de airbag storing is opgetreden.
              Aan de hand daarvan kun je dan een diagnose stellen. Overigens kan het ook reuze meevallen want als je de stekker onder de stoel al iets verkeerd beweegt dan heb je er al 1 te pakken.

Keep us posted omtrent de afloop !

derartz
              Deelnemer

ik wil ook wel eens weten wat het nou geweest is… wie weet heeft de mijne dat ook over een tijdje.

ik was laatst ook bezig om ‘follow me home’ te installeren op m’n astra. hiervoor moest ik wat pinnen doormeten op die groene 80 polige connector, links naast de koppeling. De connector had ik dus los gehaald en vervolgens de auto op contact gezet om lekker wat te gaan meten.
                Later zag ik het lampje van de airbag branden. F*ck :hmmz dacht ik… dat komt natuurlijk doordat ik die groene stekker los gehad heb en de auto op contact heb gezet. Zelf resetten lukt niet, bij de dealer was het iets van 40 euro dacht ik, dus ik zelf maar een opcom voor 35 euro op mp besteld. Uitlezen, resetten en lampje was uit gelukkig!
                Als foutmelding had ik iets in de trand van “circuitweerstand te hoog bestuurdersstoel”, verklaarbaar ook want die groene connector heeft dus ook los gelegen.

Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem verholpen wordt zodra de garage domweg de storingen resetten en jou vervolgens opbellen dat het gefixt is, maar… mocht je b.v. slecht contact in de bekabeling hebben dan is de kan groot dat hij binnen 2 weken weer opnieuw gaat branden. Ik zou dus vragen of ze de storing alleen gereset hebben, of dat ze ook daadwerklijk ook iets hebben moeten fixen om te storing te verhelpen. Het is altijd prettig om te kunnen verklaren waar die storing vandaan gekomen is, zo weet je in de toekomst waar je als eerste moet gaan kijken mocht de storing weer terug komen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.