Airbag in deur bestuurderskant (Opel Astra G 1.6-16v)

Forumindex Forums Modellen Astra Airbag in deur bestuurderskant (Opel Astra G 1.6-16v)

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272872
    Dennis Maas
      Lid sinds:
      23 July 2015

      Beste allemaal,

      Enige tijd geleden heb ik met mijn Astra uit 1999 een aanrijding gehad met een vrachtwagen. Hierbij moesten beide linkerdeuren worden vervangen (én nog iets meer). Van de sloop heb ik twee deuren kunnen bemachtigen, die ik had laten spuiten in de juist kleur. Nadat ik de auto terugkreeg constateerde ik dat het welbekende ”airbagsysteem/gordelspanners-lampje” brandde. Na het uitlezen elders bleek dat er een circuitstoring (er werd verteld: vermoedelijk problemen met bedrading) in het systeem zat. Bij weer een ander was het het stuur. Al dit leek mij vreemd, dus ik ben zelf maar op inspectie uitgegaan. Na wat lezen her en der las ik dat het misschien weleens duidelijk kon gaan worden. Ik ben eens in de deuren gaan kijken. Ik had namelijk gelezen dat sommige types Astra tevens airbagsensoren in de voordeuren bevatten én dat bleek bij mij het geval (in de bijrijderskant dan). Echter bleek er geen sensor meer te zitten in de vervangende deur. Alles werd mij dus duidelijk. Ik heb hierop direct telefonisch contact opgenomen met het bedrijf dat mijn ”nieuwe” deuren had gespoten en gemonteerd. De deur van de autosloop, nu in de auto, is dus afkomstig van een type Astra, vermoedelijk zonder sensor.

      Nu is mijn vraag of er zonder al te veel moeite een nieuwe geïnstalleerd kan worden.

      Hopende op een antwoord.

      #18291397
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Zou hem eerst maar eens goed laten uitlezen, want ik heb nog nooit een airbag in een deur gezien, wel in de zijkant van de stoel en de stijl die boven de deur langs loopt

        #18291398
        Dennis Maas
          Lid sinds:
          23 July 2015

          Het gaat om een ontbrekende zgn. sensorunit in de deur.

          Voorbeeld:

          viewtopic.php?f=5&t=149201

          Het gaat dus om het zwarte gedeelte.

          #18291399
          TedMechanic
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2007

            @Dennis Maas wrote:

            Het gaat om een ontbrekende zgn. sensorunit in de deur.

            Voorbeeld:

            http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=149201″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Het gaat dus om het zwarte gedeelte.

            En die kun je niet gewoon overzetten van je schadedeur naar je nieuwe deur?

            #18291400
            Dennis Maas
              Lid sinds:
              23 July 2015

              Het probleem is dat de deur naar eigen zeggen is ”weggegooid”, dus weg airbag. Nu moet ik op zoek naar een ander paneel.

              #18291401
              Chris426
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2014

                Ik zou ergens twee kabelbomen halen die de sensor bevatten en deze in de nieuwe deuren zetten.

                #18291402
                MoNo_eGo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2014

                  @Nick-GSI wrote:

                  Zou hem eerst maar eens goed laten uitlezen, want ik heb nog nooit een airbag in een deur gezien, wel in de zijkant van de stoel en de stijl die boven de deur langs loopt

                  Ik kan je verzekeren dat ze er zijn daar ik ze zelf ook heb .
                  Ik moest bij mijn raam mechanisme zijn en dat is een nerveus werkje om de complete airbag unit en ik vermoed de sensor unit veilig te verwijderen.

                  In mijn g tje heb ik behoorlijk wat airbags, voor in de spijlen , boven in de spijlen in de deuren het stuur en bijrijderskant en achterin

                  #18291403
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    In een astra g kunnen maar 6 airbags zitten! In het dashboard, stuurwiel, beide voorstoelen (optioneel) en een inflatable curtain ofwel gordijn airbag, dit is 1 airbag per kant in de dakrand, op de a, b en c stijl staat dan airbag. Deze zijn alleen na de facelift geleverd. Crashsensoren zitten wel in de deuren en voor de dash/stuurbag tussen de voorstoelen achter de handrem en bij de Zafira A onder de pook.

                    #18291404
                    Chris426
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2014

                      Bij mijn weten ook enkel sensoren in de deuren…

                      Maar goed, daarmee is je probleem niet opgelost.

                      Als je interesse hebt, ik heb hier nog 2 goede kabelbomen met sensoren liggen.

                      Bij interesse stuur je maar een pm!

                      #18291405
                      MoNo_eGo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2014

                        @midnight black wrote:

                        In een astra g kunnen maar 6 airbags zitten! In het dashboard, stuurwiel, beide voorstoelen (optioneel) en een inflatable curtain ofwel gordijn airbag, dit is 1 airbag per kant in de dakrand, op de a, b en c stijl staat dan airbag. Deze zijn alleen na de facelift geleverd. Crashsensoren zitten wel in de deuren en voor de dash/stuurbag tussen de voorstoelen achter de handrem en bij de Zafira A onder de pook.

                        Stuur en bijrijderskant , aan elke kant staat 2x airbag op de stijl . en in de deur zit een waarschuwing over hoe het plastic terug te plaatsen ivm de airbag die daar zit .
                        je ziet daar ook de breukplekken in zitten.

                        “edit” ook in de stoel zit airag (bijde kanten)

                        #18291406
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          Zeldzame uitvoering, dat vraagt om :kewlpics Er staat inderdaad airbag op de stijlen dat schrijf ik ook, het is 1 curtain en de bevestigingen daarvan zitten in de stijlen.

                          #18291407
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Wat ”midnight black” zegt klopt, kunnen niet meer dan 6 airbags in zitten.

                            In de deuren zitten alleen sensoren!!

                            #18291408
                            Dennis Maas
                              Lid sinds:
                              23 July 2015

                              Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.

                              #18291409
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                @Dennis Maas wrote:

                                Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.

                                Mijn reactie was op: MoNo_eGo :thumb

                                #18291410
                                Dennis Maas
                                  Lid sinds:
                                  23 July 2015

                                  @Opeltje17 wrote:

                                  @Dennis Maas wrote:

                                  Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.

                                  Mijn reactie was op: MoNo_eGo :thumb

                                  Het was gewoon een reactie in het algemeen. ;) :thumb

                                  #18291411
                                  Dennis Maas
                                    Lid sinds:
                                    23 July 2015

                                    Probleem is inmiddels opgelost en er is geen storing meer te vinden in de auto. Dit scheelt weer een hoop ergenis. king:

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.