Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Airbag in deur bestuurderskant (Opel Astra G 1.6-16v)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2015 om 06:06 #17272872
Beste allemaal,
Enige tijd geleden heb ik met mijn Astra uit 1999 een aanrijding gehad met een vrachtwagen. Hierbij moesten beide linkerdeuren worden vervangen (én nog iets meer). Van de sloop heb ik twee deuren kunnen bemachtigen, die ik had laten spuiten in de juist kleur. Nadat ik de auto terugkreeg constateerde ik dat het welbekende ”airbagsysteem/gordelspanners-lampje” brandde. Na het uitlezen elders bleek dat er een circuitstoring (er werd verteld: vermoedelijk problemen met bedrading) in het systeem zat. Bij weer een ander was het het stuur. Al dit leek mij vreemd, dus ik ben zelf maar op inspectie uitgegaan. Na wat lezen her en der las ik dat het misschien weleens duidelijk kon gaan worden. Ik ben eens in de deuren gaan kijken. Ik had namelijk gelezen dat sommige types Astra tevens airbagsensoren in de voordeuren bevatten én dat bleek bij mij het geval (in de bijrijderskant dan). Echter bleek er geen sensor meer te zitten in de vervangende deur. Alles werd mij dus duidelijk. Ik heb hierop direct telefonisch contact opgenomen met het bedrijf dat mijn ”nieuwe” deuren had gespoten en gemonteerd. De deur van de autosloop, nu in de auto, is dus afkomstig van een type Astra, vermoedelijk zonder sensor.
Nu is mijn vraag of er zonder al te veel moeite een nieuwe geïnstalleerd kan worden.
Hopende op een antwoord.
23 juli 2015 om 07:37 #18291397Zou hem eerst maar eens goed laten uitlezen, want ik heb nog nooit een airbag in een deur gezien, wel in de zijkant van de stoel en de stijl die boven de deur langs loopt
23 juli 2015 om 08:07 #18291398Het gaat om een ontbrekende zgn. sensorunit in de deur.
Voorbeeld:
Het gaat dus om het zwarte gedeelte.
23 juli 2015 om 10:31 #18291399@Dennis Maas wrote:
Het gaat om een ontbrekende zgn. sensorunit in de deur.
Voorbeeld:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=149201″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat dus om het zwarte gedeelte.
En die kun je niet gewoon overzetten van je schadedeur naar je nieuwe deur?
23 juli 2015 om 23:08 #18291400Het probleem is dat de deur naar eigen zeggen is ”weggegooid”, dus weg airbag. Nu moet ik op zoek naar een ander paneel.
24 juli 2015 om 08:38 #18291401Ik zou ergens twee kabelbomen halen die de sensor bevatten en deze in de nieuwe deuren zetten.
24 juli 2015 om 10:24 #18291402@Nick-GSI wrote:
Zou hem eerst maar eens goed laten uitlezen, want ik heb nog nooit een airbag in een deur gezien, wel in de zijkant van de stoel en de stijl die boven de deur langs loopt
Ik kan je verzekeren dat ze er zijn daar ik ze zelf ook heb .
Ik moest bij mijn raam mechanisme zijn en dat is een nerveus werkje om de complete airbag unit en ik vermoed de sensor unit veilig te verwijderen.In mijn g tje heb ik behoorlijk wat airbags, voor in de spijlen , boven in de spijlen in de deuren het stuur en bijrijderskant en achterin
24 juli 2015 om 10:44 #18291403In een astra g kunnen maar 6 airbags zitten! In het dashboard, stuurwiel, beide voorstoelen (optioneel) en een inflatable curtain ofwel gordijn airbag, dit is 1 airbag per kant in de dakrand, op de a, b en c stijl staat dan airbag. Deze zijn alleen na de facelift geleverd. Crashsensoren zitten wel in de deuren en voor de dash/stuurbag tussen de voorstoelen achter de handrem en bij de Zafira A onder de pook.
24 juli 2015 om 11:17 #18291404Bij mijn weten ook enkel sensoren in de deuren…
Maar goed, daarmee is je probleem niet opgelost.
Als je interesse hebt, ik heb hier nog 2 goede kabelbomen met sensoren liggen.
Bij interesse stuur je maar een pm!
24 juli 2015 om 20:18 #18291405@midnight black wrote:
In een astra g kunnen maar 6 airbags zitten! In het dashboard, stuurwiel, beide voorstoelen (optioneel) en een inflatable curtain ofwel gordijn airbag, dit is 1 airbag per kant in de dakrand, op de a, b en c stijl staat dan airbag. Deze zijn alleen na de facelift geleverd. Crashsensoren zitten wel in de deuren en voor de dash/stuurbag tussen de voorstoelen achter de handrem en bij de Zafira A onder de pook.
Stuur en bijrijderskant , aan elke kant staat 2x airbag op de stijl . en in de deur zit een waarschuwing over hoe het plastic terug te plaatsen ivm de airbag die daar zit .
je ziet daar ook de breukplekken in zitten.“edit” ook in de stoel zit airag (bijde kanten)
24 juli 2015 om 22:35 #18291406Zeldzame uitvoering, dat vraagt om :kewlpics Er staat inderdaad airbag op de stijlen dat schrijf ik ook, het is 1 curtain en de bevestigingen daarvan zitten in de stijlen.
24 juli 2015 om 22:57 #18291407Wat ”midnight black” zegt klopt, kunnen niet meer dan 6 airbags in zitten.
In de deuren zitten alleen sensoren!!
25 juli 2015 om 11:15 #18291408Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.
25 juli 2015 om 12:24 #18291409@Dennis Maas wrote:
Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.
Mijn reactie was op: MoNo_eGo :thumb
25 juli 2015 om 13:54 #18291410@Opeltje17 wrote:
@Dennis Maas wrote:
Het betreft inderdaad de crashsensor! Sorry voor mijn foutieve informatie, maar ik zag al eerder voorbijkomen dat het fout was aangegeven door mij.
Mijn reactie was op: MoNo_eGo :thumb
Het was gewoon een reactie in het algemeen. ;) :thumb
25 augustus 2015 om 17:55 #18291411Probleem is inmiddels opgelost en er is geen storing meer te vinden in de auto. Dit scheelt weer een hoop ergenis. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.