airbag fout melding 0031

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum airbag fout melding 0031

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Andreas.Berger

Hoi, ik zal hier even mijn probleem omschrijven , ik heb een vectra 1.8 16v staan uit 99 met een airbag fout melding code 0031,driver airbag squib circuit high resistance present

Ik heb al 2 kabeltjes opnieuw gesoldeerd onder de stoel , hier heeft het blijkbaar niet aan gelegen, weet misschien iemand de kleuren wat van de gordel spanner afkomen en van de kabelboom van de auto ?.

Wat zou het verder nog kunnen zijn ?

wim-v6
      Deelnemer

Stekker op de bestuurders airbag een beetje restaureren en dan resetten.

Pinnetjes wat strakker buigen

Andreas.Berger

Oke, dus je bent van mening dat die gele stekker op de airbag te los zit ?

Andreas.Berger

Oke, heb het advies van wim opgevolgd en het probleem is opgelost, bedankt wim

Stefan662
            Deelnemer

Hoe kom je bij de stekkers van de airbag zelf ?
              Is dat makkelijker dan onder de stoel, dan kan ik dat beter eerst controleren…

Stefan

Andreas.Berger

De airbag zit aan de achter kant van het stuur met 2 torx boutjesvast, dan kan je hem naar voren halen, stekker eraf halen, ennde pinnetjes iets verbuigen, en weer terug in elkaar zetten, en je fotmelding wissen per opcom, let wel op haal de accu polen los van de voren , en 10 min wachten.

trouwens wil ik je erop wijzen dat je een andere foutcode hebt dus je kunt het proberen

Stefan662
                Deelnemer

Enig idee wat het verschil is tussen jou fout code (0031), en de mijne (0033)

00033 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme passagiersairbag hoog.

Er staat dus wel een uitleg van de fout code bij, maar dan moet je wel weten, wat die uitleg betekent.
                  Het zou bij mij gaan om de airbag aan de passagiers kant, dus niet aan de bestuurders kant.

Stefan

Andreas.Berger

Precies weet ik het ook niet, dat hij niet de juiste spanning heeft, je haald gewoon je bijrijders airbag los en buigt die pinnetjes van de airbag iets krapper, en dan alles in elkaar zetten, en met de opcom resetten

wim-v6
                    Deelnemer

Dat se storing bij Andreas en de stuurairbag zit en bij Stefan in de Bijrijders Airbag.
                      Stefan moet dus het dashboard kastje eruit halen om bij die stekker te komen.

Driver Airbag is stuurwiel Airbag

Passenger Airbag is bijrijders Airbag, passagierskant dus

Side Airbag zit in de stoel.

SeatBelt Tensioner zit ook aan de stoel.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

wim-v6
                      Deelnemer

@ Stefan:
                        Dit houd in dat hrt voor jou totaal geen zin heeft om de stuurairbag of stekkers ondercde stoel na te kijken.

Jouw storing zit in de bijrijders (passagiers) airbag, dus moet je die stekker na kijken.

Zoals gezegd, dashboard kastje eruit.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Andreas.Berger

Idd zoals wim zegt, bijrijders airbag eruit halen en pinnetjes in krapper buigen en terug plaatsen, en resetten, dan zou het goed moeten zijn.

Bij mij waren de draden onder de bestuurders stoel met kroonsteentjes verbonden , en nog niet eens goed vast, dus hebt dat gewoon netjes gesoldeerd, maar dat had verder niks met de storing te maken

Stefan662
                          Deelnemer

Code 0031 slaat dus op bestuurders kant, en 0033 op passagiers kant ?
                            Ik weet in ieder geval, dat ik de stekker achter het handschoenen kastje moet controleren.

Bedankt,
                            Stefan

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.