Agila 2005 help . hele dure reparatie

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila 2005 help . hele dure reparatie

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Marion59

Hallo allemaal,

Gisteren sloeg mijn auto 2x af bij het starten. Lampje oranje auto met steeksleutel ging branden. Auto reed daarna met slakkegang. Volgens ANWB was er iets met motortje achter het gaspedaal. Later zei hij de sensor. In 1ste instantie codes getest met apparaat, maar geen foutcode.
      Later testte hij met draden met rode en zwarte plug? zonder apparaat volgens mij op andere plaatsen.
      Auto werd naar Opelgarage gesleept. Ik had toevallig een Assist brief die ik kreeg bij grote beurt in maart.
      Ik kreeg via MultiRent daar een vervangende gratis auto mee voor 4 dagen.
      Garage belde vandaag op dat het het uitlaatspruitstuk was, electronica en hij had het over een pakking. Als ik alles goed heb onthouden tenminste….
      Onderdeel alleen kostte al 1000 euro. Suzuki onderdeel bestellen of geen echt Opelonderdeel kon niet volgens de werkplaats want die hadden ander electronica.
      Eigenlijk kan ik de reparatie van 1100 euro niet betalen, moet ervoor lenen, maar ik kan ook niet zonder auto.

Wie weet een oplossing of goedkopere onderdelen en kan ik de auto dan bij de Opel weghalen en elders laten maken? Zij hebben onderddelen besteld en beginnen maandag met reparatie.

Alvast bedankt.

RISL
      Moderator

Als je niet naar de Opeldealer gaat, maar naar een onafhankelijke garage, ben je vaak al goedkoper uit omdat zij een lager uurloon rekenen.
        Tevens zou je zelf het onderdeel kunnen kopen ipv via de garage, dan gaat hun winstmarge er ook van af. Dat zou je kunnen doen bij bijvoorbeeld Brezan (al hebben zij volgens mij geen spruitstukken.

Waar kom je vandaan? Wellicht woont er een forumlid bij je in de buurt die je kan helpen om deze onderdelen te vervangen of de originele te repareren.

Marion59

Dankjewel voor je reactie. Ik woon in Delft.
          Ik vroeg me ook al af of er geen gereviseerde onderdelen te koop zijn. Ik ga morgenochtend praten met de Opelgarage.
          De Agila is net 7 jaar oud en niet veel meer waard vermoed ik. Ik denk er al over om maar een veel oudere auto te kopen, dan heb je die electronische problemen in ieder geval niet toch?

Het zou mooi zijn als iemand me kan helpen die in de buurt woont.

wim-v6
          Deelnemer

Heb ik ook gedaan, een heel oude auto kopen… (1986 Ascona-C 1.6S Carburateur), Zelfs deze heeft al een Stuurkast voor de Motor (Ontsteking).

Willem

Marion59

UPDATE

Overleg gehad met Opel. Maken hem toch en ik moet betalen omdat ze dat onderelen besteld hebben. Het bleek het gasklephuis te zijn.
              Ging eind van de middag de auto ophalen en toe was ie niet klaar. Vaag.
              Je gaat toch niet met een reparatie beginnen als je niet alle onderdelen hebt of wel?

Marion

Silver

wat gaat het dan nu kosten Marion?

Marion59

Dat weet iki niet helaas. Ik ga nog steeds uit van die 1100 euro.
                  Heb er geen goed gevoel over. Straks is het dat gasklephuis helemaal niet en is het iets veel kleiners wat dezelfde foutmelding kan geven.
                  Mijn zoon vond iets op internet over een Agila en dat bleek achteraf alleen de connector maar te zijn…
                  Gister had die man, die niets wist, een heel dossier in z’n handen.

RISL
                  Moderator

Als jij niet expliciet opdracht hebt gegeven voor reparatie, ben jij niet verantwoordelijk voor reeds bestelde onderdelen.
                    Dus je had alsnog kunnen weigeren.

En als het gasklephuis vervangen wordt en het blijkt de problemen niet op te lossen, mag je je garage vragen om het oude onderdeel terug te monteren en de onderdeelkosten terug te betalen aan jou.

Marion59

LAATSTE UPDATE

Ik had wel telefonisch toestemming gegeven voor de reparatie van 1100,=.

Eind van de morgen hebben ze gebeld en alles uitgelegd. Er waren 2 foutcodes: 1. gasklephuis en 2. motorstuurapparaat.
                      Ze moesten dus eerst voor de 1e code gaan. Na reparatie van een nieuw gasklephuis bleek dat ie de 2e code nog steeds aangaf. Ze hebben toen het oude gasklephuis er weer ingezet en aan een bedrijf gevraagd of het motorstuurapparaat gereviseerd kon worden. Dat kon niet. Toen hebben ze er een nieuwe ingezet en toen deed ie het weer goed.
                      Ze hebben de kosten van reparatie etc. en de prijs van het gasklepstuurhuis weer van de rekening afgetrokken. Ik moest tog nog ruim 772,= betalen, terwijl het laatste onderdeel de helft kostte van dat gasklephuis.
                      Maar goed, ze zijn gelukkig eerlijk geweest en het kostte uiteindelijk toch een stuk minder.

Silver

maargoed je kan weer rijden, en voor 772euro koop je geen andere vergelijkbare auto.
                        dus dit was toch de beste keus.

Marion59

Nee, je hebt helemaal gelijk. Maar ik bleek het wel goed aan te voelen dat er meer aan de hand was…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.