Agila 2000 1.2

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila 2000 1.2

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    luc1986

Beste allemaal,

Wellicht dat jullie me een eind op weg kunnen helpen.

Ik ben in bezit van een Agila uit 2000, met inmiddels 247.000 kilometer op de teller. Hij is altijd netjes dealer onderhouden en heeft tot nu toe weinig problemen gehad (lambda en bobineblok zijn in 11 jaar de grootste reparaties geweest). Met de dealer heb ik echter wel wat problemen. Diverse keren hebben ze niet adequaat gereageerd op problemen die ik meerdere keren heb aangegeven en daardoor heb ik twee keer langs de autosnelweg gestaan en de ANWB kunnen bellen. Daardoor zou ik graag eerst jullie advies willen vragen.

Vlak na de twee ton is met enige regelmaat het oranje waarschuwingslichtje gaan branden met de steeksleutel, en bij de garage hebben ze dit toen afgedaan als een probleem met de brandstofpomp. Deze is inderdaad flink gaan fluiten, en daar heb ik altijd genoegen mee genomen. Hij is altijd moeiteloos door de APK gekomen, dus ik neem aan dat het niks milieutechnisch is. Mijn schoonvader heeft onlangs een gloednieuwe GM genuine brandstofpomp gemonteerd, alleen gaat het oranje lampje niet uit. Daarnaast loopt de motor sinds 230.000km stationair zeer onregelmatig en enigzins stotterend. Zodra de motor herstart is loopt hij weer netjes, en gaat na 2 kilometer het oranje lampje weer uit.

Ik gebruik hem vooral voor autosnelwegen, en ik rij ongeveer 25.000km per jaar. Het valt me vooral op dat als ik rond de 100km/h het gas loslaat, of rem, dat hij ruwer en onrustiger gaat draaien en dan juist het lampje aanspringt. Bij stadsritten lijkt hij hier minder gevoelig voor te zijn. Voor de duidelijkheid, het onrustig stationair lopen lijkt los te staan van het oranje lampje. Mijn schoonvader heeft er al eens naar gekeken en kon niks verontrustends vinden, hij denkt aan de afstelling.

Ik ben zelf niet zo’n helder licht op het gebied van autotechniek. Ik weet waar het meeste voor is en hoe het enigzins werkt, maar jullie expertise zou ik nu kunnen gebruiken, zodat ik bij de dealer wat meer voorkennis heb voor ze hem weer met de TECH 2 uitlezen :D

Zo zelf denk ik op het eerste moment aan de gasregeling of de druk binnen een bepaald systeem.

Ondanks z’n seniorenuitstraling blijft het een fijn bakkie om in te rijden, en vooral verzekeringstechnisch is hij heerlijk goedkoop. Zou fijn zijn als ik er nog een tijdje in kan rijden zonder al te grote reparaties ;)

Ik hoor graag jullie bevindingen!

Luc

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.