afwisselende motorstoring

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) afwisselende motorstoring

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249659
    Death_Kadett
      Lid sinds:
      16 June 2012

      hallo,
      Ik heb een Opel Zafira A diesel uit 1999 en heb het volgende probleem:
      Je start hem als hij koud is zonder problemen maar eens hij warmer begint te worden of door een put of scherpe bocht rijd blijft de toerenteller op 0 hangen en gaan de lampjes van check engine en dat ernaast van storing in het koelsysteem aan.
      als dit voorkomt trekt de motor verschrikkelijk slecht en gaat het stationair toerental heel ruw op en neer en soms valt hij uit zichzelf bijna stil. het probleem gaat meestal na een minuutje of 10 zelf weg maar komt al snel terug.
      als je de motor stil legt gaan de lampjes uit maar eens je hem weer probeert te starten(wat wel een paar seconden duurt tegenover dat ie vroeger vanaf de eerste seconde al begon te lopen) is het probleem er al weer meteen.
      Ik heb geen scanner voor de codes uit te lezen en hij heeft het probleem meestal niet als ik naar de garagist wil rijden.
      Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het oplos? ik heb namelijk geen zin om de auto te laten nakijken en repareren door iemand anders omdat ik binnen 2 maanden waarschijnlijk een nieuwe auto ga kopen maar deze storing is wel zeer irritant!
      Alvast bedankt!

      #18037934
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Krukassensor kapot..

        Willem

        #18037935
        Death_Kadett
          Lid sinds:
          16 June 2012

          @wim-v6 wrote:

          Krukassensor kapot..

          Willem

          Idd!
          Hij had deze namiddag het probleem weer en ik was dicht in de buurt van de garagist.
          Die heeft hem direct uitgelezen en de fout was(de code kan ik niet meer herrineren):
          Kritieke injectiesysteemstoornis:Geen toeren van ECU

          De garagist zei al direct van dat is wss de krukassensor en hij gaat die ook ineens vervangen want dat zou niet veel kostten.
          Hopelijk is het bij deze opgelost maar de garagist zei ook dat het heel misschien de ECU zelf was die kapot is, maar dat is afwachten.
          Bedankt en ik laat nog weten hoe het is afgelopen.

          #18037936
          j. brugman
            Lid sinds:
            22 June 2012

            Goedemiddag

            Het lijkt er op dat ik een soortgelijke storing heb met mijn Zafira- A 2.2 DTR (volgens papieren) DTi (volgens achterklep) ..
            Op de snelweg viel ineens het vermogen weg en de lampjes; MM, Koeling, en Traction Contr. gingen brandden, ook de Toerenteller deed niets ( eerder deze week iets soortgelijks gehad, eventjes een soort ‘plokkerig- geluid’ (ja lach maar) .. en daarna bleef het TC -lampje aan > motor uit & weer aan > geen probleem meer)
            Maar vanmorgen dus op de vluchtstrook > afgesleept naar een pompstation, alwaar het probleem verdwenen was…

            de ANWB-meneer heeft de auto ‘uitgelezen’ maar vond geen foutmelding, en de waardes klopten.
            Is mij gevolgd naar huis, maar ondanks doortrekken en hoog in de versnelling (auto-pestten) geen storing meer.
            Volgens meneer ANWB kon het wel eens de Krukas-positie sensor zijn “want die storing wordt niet geregistreerd” < klopt dat? ( en anders de nokkenas sensor?)

            Ong. een maand geleden is de startmotor vervangen (duur grapje) kan dat ermee te maken hebben?

            Hopelijk kan iemand mij een duw in de goede richting geven
            MvG Joris

            (toevoeging)
            .. net weer 2x dezelfde fratsen tijdens kort ritje.. koppeling intrappen en flink gas geven lijkt te helpen ( daarna blijft alleen het TC lampje branden todat de motor uit & opnieuw gestart is.)
            Het viel mij ook op dat de airco uitvalt tijdens de storing.

            #18037937
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              toerenteller valt weg, is krukassensor.

              Willem

              #18037938
              j. brugman
                Lid sinds:
                22 June 2012

                Hoi Willem!

                Alvast bedankt!
                ( of is dat je standaard antwoord? “Krukassensor” ;-) )

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.