afwijkende tankmeter sintra

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) afwijkende tankmeter sintra

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    wesleysintra

hallo ik ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een opel sintra 2.2 16v,nu heb ik denk ik een tankmeter die niet de volledige inhoud van de tankinhoud weergeeft,als de tankmeter net over de 3/4 gaat gaat het tanklampje al branden en begint hij in te houden nu moet je normaalgesproken nag makkelijk 100 km kunnen rijden met een 1/4 tank weet iemand hoe ik dit kan oplossen dat hij wel de juiste inhoud aangeeft

vectra208v
      Deelnemer

Hoi Wesley,

Ik heb zelf ook een Sintra maar dan de 3.0liter V6 en heb eigenlijk het zelfde probleem.
        Alleen bij mij is die soms echt in de war omdat die de ene keer vol aangeeft en later half vol aan geeft terwijl ik misschien net 100km gereden heb.

Laatst heb ik de tank weer vol gegooit en het viel mij op toen de automatische stop met tanken al stopte bij 57 liter terwijl er 76liter in de tank kan.
        Ik ben nog even voorzichtig doorgegaan door er elke keer nog een beetje benzine in te tanken en kwam uiteindelijk bij de 68liter,toen dacht ik dat de tank wel vol genoeg zou zitten en ik kreeg er ook niet echt veel meer bij.

Ik denk dat de vlotter in de tank niet helemaal in orde is maar de BC (boord computer) geeft ook steeds verschillende waardes aan qua rijberijk…..ene keer 556km en dan weer 314km en als ik later weer ff kijk is het weer 500km dus ja beetje lastig omdat de vlotter mechanisch is en de bc electronisch.

Als ik ff wat meer tijd heb zal ik er eens naar kijken en hou de dag teller wel goed in de gaten.
        Als het lampje van de benzine gaat branden ga ik gewoon tanken…dan weet ik zeker dat ik niet stil kom te staan (1x gebeurt :sleeping )

misschien dat ik op de sloop een kompleet andere tank ophaal met vulslang en alles over zet.
        Dan eens kijken wat de bc en meter dan doen.

ik houd je op de hoogte en misschien dat jij de oplossing vind dan lees ik het hier wel weer.

safe drivin’ en houd hem heel

gr.Paul

Dafkes24

Dit is een bekend probleem bij de Sintra’s

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.