Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aftermarket xenon in Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2013 om 10:47 #18162708
duidelijke info iig.
Zoals gezegd: ik ga o.a. lichtbeeld laten controleren, maar zag er op de muur toch echt goed uit :)
Ik zal als ik bij de garage ben geweest, even laten weten hoe of wat.
31 oktober 2013 om 11:10 #18162709Zal best ook goed zijn hoor…
vind het goed om te lezen dat er dan toch eindelijk lampen zijn die minder verblinden, al is het door het iets verplaatsen van de PIT..
Mijn ervaringen met deze R of R+ lampen zijn niet de beste namelijk..Willem
31 oktober 2013 om 11:18 #18162710als de PIT niet is verplaatst, en het kan wel verblinden zoals jij beschrijft, dan is dat te zien aan het lichtbeeld of de hoeveelheid strooilicht toch? (iets wat ook apk afkeur kan zijn)
Of begrijp ik het dan verkeerd?
Volgens de verkoper is er idd het een en ander aan die lampen veranderd, maar jah… het blijven verkopers ;)
thnx iig
31 oktober 2013 om 11:33 #18162711heb stevig verblindende lampen evengoed goed gekeurd zien worden, als de lichtlijn goed onderscheiden kan worden is het al goed…
Willem
1 november 2013 om 18:56 #18162712Hee badbert,
Ja ik heb de klemmetjes ook maar erbij besteld ;) ben benieuwd.. Heb ze vanmiddag binnen gekregenNa deze nachtdienst heb k weekend, dan maar ff inbouwen denk ;)
Ik laat t resultaat wel zien hier van de week2 november 2013 om 07:32 #18162713Succes Dissie! ;)
2 november 2013 om 12:27 #18162714Dankjewel! Gaat wel lukken denk ik zo, nu ik het zo voor me zie liggen is het een stul duidelijker, alleen hoe het h7r lampje in dat bijgevoegde bracket moey is een beetje onduidelijk, dat vind k een beetje los zitte.. Maar dat komt wel goed denk ;)
2 november 2013 om 13:43 #18162715als het los zit, even de “armpjes” die op het lampvoetje drukken, wat verder “naar de lamp” buigen :)
3 november 2013 om 09:55 #18162716Oké thnx, en de ballast en warning cancellers, waar heb je die gelaten? Heb je daar miss een foto van?
3 november 2013 om 10:27 #18162717Plaatsing is even snel gedaan, maar misschien laat ik het zo
Aan de bestuurderskant:
– balast aan de stekker die tegen de zekeringenkast zit (met een paar tiewraps, zit goed vast)
– canceler en voltregulator: in de accubak, was bij mij nog ruimte voor de accu. Daar in gelegd en op hun plek met een tiewrapAan de bijrijderskant:
– balast op de ijzeren steun onder de pijp van de luchtmassa meter naar luchtfilter (bij mij open luchtfilter). Gaat er mooi plat op, en koelt goed
– canceler en voltregulator: aan de zijkant met een paar tiewraps tegen de leidingen aan die daar zitten.mocht het nog niet lukken, kan ik kijken of ik een paar fototjes kan maken voor je :)
3 november 2013 om 13:21 #18162718Dat is dus een van de redenen dat ik de bumper eraf haal, om die ballasten netjes weg te werken.
Ik snap ook niet goed waarom je een gewone set xenon kiest icm canceller en dergelijk en niet gewoon een set die voor canbus geschikt is zonder al die poespas.4 november 2013 om 08:31 #18162719en waar zet je de balasten dan? achter op de lampen? dat vind ik niet handig iig… Achter je bumper? Kom je ook niet lekker makkelijk meer bij he?
Ik heb gewoon dit setje gekocht omdat het een van de weinige h7R setjes was welke niet direct uit china kwam (ivm garantie), en dan ook nog eens goedkoper…
Het werkt prima zoals het werkt, en zoals het is. Dat is gewoon een keuze :)
Overigens zijn het slim balasts, dus heb je altijd al een spanningsregelaar (volgens mij), een klein vierkant kastje, extern. Ik heb er dan de canceler nog bij.
De cancelers heb ik er niet los bij gekocht, die zaten gewoon bij het setje :DIk kan nu overal lekker makkelijk en lekker snel bij, mocht er iets mis mee zijn.
Zoals gezegd: plaatsing was even snel zo gedaan, misschien dat ik het nog een keer verander. Eerst eens kijken hoe lang alles heel blijft ;)
Balast krijgt nu wel lekker koeling (als je hem weg bouwt, niet meer?”) en dat is volgens de verkoper best belangrijk.
Ook had ik gewoon geen zin om lampen + bumper te demonteren… king:8 november 2013 om 18:07 #18162720Heee even een update:
T is gelukt en ben er zeer tevreden mee!Instalatie was indd ook een eitje, zal als k tijd heb van de week even fotos plaatsen.
Ook ben k blij dat ik voor 6000k ben gegaan i.p.v. 8000kThnx voor t op weg helpen :thumb
9 november 2013 om 09:00 #18162721graag gedaan :D mooi dat het werkt :)
hier was het gisteren avond wel even balen…. bijrijderskant is er mee opgehouden (deed het niet bij aanzetten auto, rit er vlak voor, wel)
Dus even kijken wat er mis is.
kan van alles zijn, maar heb garantie ;) dus komt vast goed (kan altijd iets mis zijn met elektronica) Ga straks even delen van links naar rechts uitwisselen om te kijken wat er stuk is, kan ook een stekker zijn die niet goed zit natuurlijk ;)EDIT:
was een stekkertje niet helemaal vast :P lol. Dus alles doet het gewoon weer9 november 2013 om 19:09 #18162722@BadBert wrote:
en waar zet je de balasten dan? achter op de lampen? dat vind ik niet handig iig… Achter je bumper? Kom je ook niet lekker makkelijk meer bij
Origineel zitten ze onderop de koplampen.
Ik monteer ze vaak in de ruimte onder de koplampen of in de ruimte tussen de voorbumper en wielkuipen.
Je komt er lastig bij maar je hoeft er ook niet wekelijks bij neem ik aan ?Overigens is het op die plek een heel stuk kouder door de rijwind dan onder de motorkap waar ook nog eens geen (koude) lucht circuleert.
9 november 2013 om 20:04 #18162723Ze blijven bij mij goed koel iig ;)
Maar onder de koplampen dus, van t voorjaar eens kijke. Nu had ik geen zin om alles te demonteren, maar zoals gezegd: misschien is t maar tijdelijk zo ;)
Thnx voor de tips
10 november 2013 om 18:06 #18162724zie hier een foto van mijn setje in het donker(blijft kut vastleggen op foto in het donker)
Nog geen kans gezien om een (goeie) overdagfoto te maken
op het moment dat ik dat wel heb, zal ik die hier posten:http://astratuningclub.nl/viewtopic.php?f=127&t=13287″ onclick=”window.open(this.href);return false;
thnx voor alle tips !!
27 november 2013 om 15:11 #18162725Vandaag bij de garage geweest. De lampen stonden veel te laag (was al zo met originele verlichting).
Na omhoogstellen was 1 kant OK, andere niet. Daar bleek het lampje niet helemaal goed geklemd te zitten. Dus dat beter gezet, en nu waren alle 2 de kanten OK.
Beeld was best goed. Mooie rechte lijn (zonder strooilicht) , en aan de zijkant licht omhoog. Die lijn omhoog kon beter, was niet super scherp, maar was apk ok.
DUS was er niet veel strooilicht aanwezig, maar wel IETS (aan de zijkant waar het beeld omhoog liep). Alleen dus erg wijnig, en niet verblindend volgens de apk keurmeester.De lampjes blijven dus lekker zo zitten ;)
7 april 2014 om 12:39 #18162726Ik heb nog eens kritisch gekeken naar het lichtbeeld. Het strooilicht wat je hebt met de standaard astra H lampen, komt puur door de spleetjes in het “afdekkapje” of “antiverblindings kapje” wat voor de lamp zit.
Dit is geen dicht kapje, maar gevouwen metaal met spleetjes rondom.
Kan ik dit op een of andere manier dicht maken? Of is hier niets voor wat goed genoeg is?
ik heb alu-tape. die zou tegen warmte moeten kunnen, maar kan het ook tegen de warmte van een xenon lamp???Overigens was het lichtbeeld dus OK voor apk, maar minder strooilicht is altijd beter toch? :P
7 april 2014 om 16:12 #18162727@BadBert wrote:
Ik heb nog eens kritisch gekeken naar het lichtbeeld. Het strooilicht wat je hebt met de standaard astra H lampen, komt puur door de spleetjes in het “afdekkapje” of “antiverblindings kapje” wat voor de lamp zit.
Dit is geen dicht kapje, maar gevouwen metaal met spleetjes rondom.
Kan ik dit op een of andere manier dicht maken? Of is hier niets voor wat goed genoeg is?
ik heb alu-tape. die zou tegen warmte moeten kunnen, maar kan het ook tegen de warmte van een xenon lamp???Overigens was het lichtbeeld dus OK voor apk, maar minder strooilicht is altijd beter toch? :P
Een projector koplamp plaatsen.
7 april 2014 om 20:53 #18162728Dan laat ik t zoals t is :)
Was trouwens de vraag niet he… Ik had het over die spleetjes dicht maken.
Ze zijn al apk ok, en verblinden niet….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.