Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aftermarket xenon in Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2013 om 14:35 #18162683
Zolang het maar canbus geschikt is is er niet aan de hand.
26 september 2013 om 06:02 #18162684Ok thnx :D
26 september 2013 om 06:47 #18162685@GuidoP18 wrote:
Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeHier een foto van voren van mijn xenon
Wel beduidend meer strooilicht dan de H7R van juffer.
27 september 2013 om 08:55 #18162686zo, setje h7R (dus de speciale voor reflector lampen) HID lampen besteld, 6000k met canbus warning canceler :)
binnenkort maar eens inbouwen als ze binnen zijn.
27 september 2013 om 09:44 #18162687AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat is er anders aan die H7R dan?
Edit: al opgezocht. Er is ook H7r+, met nog een extra zwart kapje erop. waar heb jij ze besteld en voor hoeveel?
27 september 2013 om 10:04 #18162688De H7R lamp is korter, zodat het brandpunt op dezelfde plek ligt als een normale hallogeen H7 lamp. Ook is bij de h7R lamp een deel van de lamp afgeschermd.
Hierdoor heb je:
– geen strooilicht
– hierdoor beter lichtbeeld, en meer zicht omdat het licht beter gebundeld is
– lampen passen altijd in reflector houders (de normale h7 xenon lamp is soms te lang)
– apk goedkeur ivm lichtbeeld
– geen tegenliggers verblinden ;)De R lampen zijn speciaal ontwikkeld om dus in reflector units te gebruiken. Voor projector units moet je gewone h7 lampen hebben.
hier 2 plaatjes:
EDIT: ik heb deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/H7R-Xenon-Conversion-Kit-Mini-Ballast-Bulb-And-Decoder-/330443337470″ onclick=”window.open(this.href);return false;Als je het volgens deze HOWTO doet, heb je niets extra’s nodig. Je loopt alleen het risico dat je originele metalen “houders” kapot gaan, en dan ben je verder van huis. Ik heb dus deze adaptors erbij besteld, zodat ik de originele stekker niet uit elkaar hoef te halen (metaal kan aan stekker blijven zitten)
http://www.ebay.nl/itm/330401446183″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je die erbij besteld, is het nog makkelijker ze in te bouwen :) plus, je kunt HEEL snel weer om naar hallogeen verlichting als je wil.
(verkoper doet combined shipping, en als je de xenon set koopt, krijg je de adaptors er voor 5pond bij zonder extra shipping costs :) )De H7R+ is voor reflector units die het “kapje” er niet in hebben (wat een astra H wel heeft), waar de lamp als het ware (achter) zit met zijn puntje.
27 september 2013 om 10:18 #18162689AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de vectra had ik ook xenon, maar daar heb ik ze zelf open geknipt, dat is dus goed te doen. Maar die xenon is niet duur!
27 september 2013 om 10:22 #18162690nee, kost geen drol dat setje… proberen waard ;)
27 september 2013 om 19:49 #18162691@BadBert wrote:
De H7R lamp is korter, zodat het brandpunt op dezelfde plek ligt als een normale hallogeen H7 lamp. Ook is bij de h7R lamp een deel van de lamp afgeschermd.
Hierdoor heb je:
– geen strooilicht
– hierdoor beter lichtbeeld, en meer zicht omdat het licht beter gebundeld is
– lampen passen altijd in reflector houders (de normale h7 xenon lamp is soms te lang)
– apk goedkeur ivm lichtbeeld
– geen tegenliggers verblinden ;)De R lampen zijn speciaal ontwikkeld om dus in reflector units te gebruiken. Voor projector units moet je gewone h7 lampen hebben.
hier 2 plaatjes:
EDIT: ik heb deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/H7R-Xenon-Conversion-Kit-Mini-Ballast-Bulb-And-Decoder-/330443337470″ onclick=”window.open(this.href);return false;De H7R+ is voor reflector units die het “kapje” er niet in hebben (wat een astra H wel heeft), waar de lamp als het ware (achter) zit met zijn puntje.
Van h7r had ik nog nooit gehoord toen ik xeonon in wou gaan bouwen en heb daarom de h7 besteld. Die lampen van eBay zullen ook welvoer zijn maar ik ben ook voor pilot gegaan vanwege de kwaliteit en garantie. Ze zitten er bij mij een maand of 5 in heb nooit iemand zien knipperen.
Off-topic: ik word nog vaak genoeg verblind en dan zijn het toch auto’s met projectorampen.
28 september 2013 om 08:09 #18162692@GuidoP18 wrote:
Van h7r had ik nog nooit gehoord toen ik xeonon in wou gaan bouwen en heb daarom de h7 besteld. Die lampen van eBay zullen ook welvoer zijn maar ik ben ook voor pilot gegaan vanwege de kwaliteit en garantie. Ze zitten er bij mij een maand of 5 in heb nooit iemand zien knipperen.
Off-topic: ik word nog vaak genoeg verblind en dan zijn het toch auto’s met projectorampen.
Natuurlijk wordt je nog genoeg verblind… ook door projector lamp voerders… waarom: ze hebben hun lampen totaal niet goed af laten stellen!!!
3 oktober 2013 om 07:42 #18162693Zo, mijn setje ligt al klaar :)
heeft er iemand foto’s van hoe hij de ballasten weg heeft gewerkt?
27 oktober 2013 om 16:50 #18162694zo! Vanmiddag even geknutseld:
zenon zit er in en werkt perfect.
Inbouwen gedaan zonder demontage van de lampen en bumper :)
Op de foto het verschil tussen xenon (rechts) en origineel (links).
Zoals je kunt zien, geen strooilicht of verblinding t.o.v hallogeen :)
dit is dus een h7r setje, 6000k
27 oktober 2013 om 17:52 #18162695AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi hoor! :thumbup
28 oktober 2013 om 08:32 #18162696vind ik zelf ook.
inbouwen was een eitje… zelfs zonder demonteren van de lampen en bumper :)
hoogte laat ik nog wel even controleren van de week.
28 oktober 2013 om 10:12 #18162697Hoi, ziet er goed uit. Is het setje dat je hebt geinstalleerd met metalen lampvoet of de plastic lampvoet ?
28 oktober 2013 om 10:17 #18162698de ring rond de voet van de lamp, was metaal (als je dat bedoelt?)
daartegen kwam dus nog de (metalen) klem om de lamp op zijn plek te houden.
dit zijn de lampen:
Overigens voor de inbouwers in de astra H:
er staat altijd een waarschuwing dat je GOED moet weten wat + en – is aan je originele stekker. Je hoeft bij de astra H niet moeilijk te doen…. want de aansluiting waar 2 zwarte draadjes aan zitten (aan de originele stekker dus), is de – :)28 oktober 2013 om 10:33 #18162699yep, dat bedoelde ik….thx
30 oktober 2013 om 12:11 #18162700Mocht iemand hulp willen, het zelf niet kunnen / durven zonder demontage van de bumper en lampen….
feel free to ask :)
30 oktober 2013 om 16:54 #18162701thnx:D
Ik heb ook dezelfde besteld van jou link, nu nog wachten (duurt altijd veel te lang :jerry ) Hoe het jou is gelukt zonder demontage van het een en ander, is voor mij een raadsel hoor, net nog gekeken, maar k ken volgens mij nergens bij hoor..
En dan heb ik nog kleine handjes hahaik zie dat je in Hoogerheide woont, jammer tot voor kort werkte ik in Woensdrecht op de kazerne..
31 oktober 2013 om 07:10 #18162702Heb je ook de extra “klemmetjes” erbij besteld? anders moet je (zoals op de how to op atc) je originele stekker uit elkaar halen.
ik heb DIKKE handen…. en het is me prima gelukt…
Wiel naar binnen draaien, luikje open, dopje er af, ouwe lampje er uit, nieuwe draden aan ouwe stekker, nieuwe lampje er in, gaatje maken in het afdekrubber, over de draadjes, rubber ring erin, draden via de binnen bovenhoek (dus richting motor) doorvoeren, daar de balast etc aansluiten en wegwerken….. :) hetzelfde aan de andere kant, en klaar!
en hmm, als je idd daar nog had gewerkt, was er wel wat te regelen, nu is het een beetje uit de buurt….
31 oktober 2013 om 08:55 #18162703@BadBert wrote:
even tip voor de mensen die “bang” zijn voor xenon in reflector lampen…..
dat kan PRIMA met de h7R (LET OP DE R) setjes…. lampjes zijn speciaal gemaakt voor reflector lampen, goed lichtbeeld, geen strooilicht, gewoon PRIMA (en ook apk goedkeur dus)
Je verblind niemand (wel even je lampen opnieuw laten stellen)
Ik wil niet zeikerig overkomen, maar deze ‘R’ lampen Verblinden net zo hard als de Gewone lampen.
en dan is dat wat m ‘R’ maakt er zo af gebrand ook nog.. (bij modellen waar het op de lamp zelf gecoat zit)dat de ‘R’ lampen net zo hard verblinden komt omdat een Lamp omhoog moet schijnen op de Reflector om de lichtbundel op straat te krijgen, Zo werkt een spiegel nu eenmaal, daardoor kijk je nog steeds RECHT in het Pitje waar het licht uitkomt als tegenligger.
We hebben deze lampen in een Spiegel (Reflector) lamp zitten, spreek dus uit volledig eigen opgedane kennis van deze R lampen..
Ik heb een Oplossing die wel werkt toegepast op mijn Reflector lampen, dat is de toepassing die iedere autofabrikant ook gebruikt op zijn met Xenon uitgevoerde Reflector lampen, denk daarbij aan Mercedes-Benz, Volvo, Renault.
Ik heb dus een Anti Verblindings kapje in de Koplamp gemaakt, zodat niet recht in de PIT gekeken word. (let op, de kapjes in de Lampen van de Astra-H zijn te klien hiervoor).
Willem
31 oktober 2013 om 09:14 #18162704Willem,
met alle respect, toch even wat dieper in de materie duiken zou ik zeggen ;) hahaha (zie edit)
De reden dat “niet-R” lampen verblinden, komt hoofdzakelijk doordat het brandpunt op een andere afstand licht, en dus de reflectie in de reflector niet klopt.
De R lampen zijn korter, en het brandpunt ligt op dezelfde afstand als normaal halogeen.Toevallig gisteren avond met een astra gtc rijden gesproken, omdat hij vroeg wat voor lampen ik had. Zijn h7 (normaal) xenon was echt wel verblindend, en had niet eens een apk keur lichtbeeld. Hij had ze daarom erg laag afgesteld staan, en bij de apk wisselde hij de lampen uit.
Duidelijk verschil te zien toen we richting een muur stonden.het is dus niet alleen de coating (zwart) maar ook het formaat van de lamp die het hem doet.
EDIT:
Overigens valt me nu in jouw verhaal pas op dat jij ze in een reflector unit had zitten ZONDER anti verblindingskapje…. (iig, dat maak ik op uit het feit dat je zelf deze kapjes hebt geplaatst)
Het anti verblindingskapje zit in een astra H er standaard al in.
HIER duidelijk te zien voor het gat van het dimlicht.Heb je geen anti verblindingskapje, moet je de h7R+ lampen hebben… die zijn weer speciaal daarvoor geschikt (let op: dat ZEGGEN ZE). Hoe DIE het doen weet ik niet, geen ervaring mee.
Maar ik weet wel, dat in reflector units met dat anti verblindingskapje, de h7R prima zijn, niet verblinden, en apk goedkeur.Samenvattend:
H7R lampen gaan prima en volledig goedkeur in reflector lampen MET anti-verblindings kapje. Heb je dit kapje niet, zou IK er geen xenon in zetten, of een h7r+ setje proberen (nogmaals: geen ervaging met het + setje aangezien mijn koplampen standaard het anti verblindingdkapje hebben)31 oktober 2013 om 09:34 #18162705Ben al Diep zat in deze materie gedoken omdat ik er zelf mee bezig ben, praktijk ervaring zou ik zeggen…
vandaar dat ik weet, dat de H7R lampen ook in auto’s met KLEINE!! anti verblindings kapjes nog steeds vervelend veel licht geven…
dat zijn onder andere: Astra-H / VW Golf 3-4-5-6-7 / Diversen audi’snadeel is dat je op de meeste inkijk hoeken nog steeds recht op het pitje kijkt, en dat Veblind meer als een lamp die naar beneden in de spiegel schijnt.
deze kapjes werken wel al je recht in de lamp kijkt, nader je van zij, dan kijk je nog in de pit zelf.
hierbij maakt het niet uit of je een korter of langer lampje hebt, een Xenon lampje heeft maar een heel klein gedeelte waar het licht uit komt namelijk, en dat is het brandpunt (hierboven pit genoemd.)Overigens heeft er bij mijn auto nooit Xenon in gezeten zonder antei verblindings kapjes, dat wil ik de overige verkeers deelnemers niet aandoen..
de door mij geplaatste anti verblindings kapjes komen overigens uit de koplampen van een Vectra-B1 1995 t/m 1997.
Willem
31 oktober 2013 om 09:40 #18162706die kapjes heb je er erg netjes in zitten willem, top oplossing.
echter toch raar, hoe ik ook in mijn lampen kijk, ik wordt niet meer verblind dan met de originele lamp? Ik heb dit geprobeerd toen ik de foto nam die ik postte. Boven, rechts, links… geen verblinding!?
Volgens de xenon verkoper (die zelf actief mee hielp in ontwikkeling, naar eigen zeggen) was het JUIST het punt van de lichtbron (PIT dan) die bij de R versie anders is, waardoor je niet rechtstreeks hierin zou moeten kunnen kijken….. net zoals bij halogeen.
De sets van die verkoper zijn ook al bij meerdere door de APK gekomen in NL, ook op een astra H enk enkele golf uitvoeringen (3 en 4 in ieder geval), vandaar dat ik deze set heb aangeschaft.Ik heb ook zelf mijn eigen auto in mijn spiegels gehad (ik reed in de leasebak, vrouwtje achter me in de twintop) en tegemoed komend… verblindde dus ook totaal niet :S
Ik ga van de week even langs bij mijn lokale garage, en even een en ander laten controleren.
Want ik neem aan dat het lichtbeeld ook niet goed kan zijn, als je de PIT vanuit een bepaalde hoek ziet (dit zou strooilicht zijn? als ik het goed begrijp?)EDIT: nog de vraag voorgelegd bij de xenon verkoper. Hij zegt dat sinds deze zomer er een verbeterd soort model h7r is die dat verblinden dus niet meer moet hebben, ivm zelfde punt van lichtbron (PIT) als halogeen. Die lampen heb ik er dus in zitten…. Hij sprak idd over het verbranden van de coating (wat bij de huidige ook niet meer voor moet komen zegt hij).
dan nog ga ik van de week even bij de garage langs ;)31 oktober 2013 om 10:40 #18162707ja, alleen zou het brandpunt niet anders mogen zijn, bij geen enkele Xenonlamp welke een halogeen versie vervangt, dan klopt er van al die andere lampen geen ene moer.
Bij mijn Xenon lampen, niet zijnde type Reflector zit het brandpunt op dezelfde plek als deze bij de halogeen zit.
als dat brandpunt dus op een andere plek zou zitten als bij een niet zijnde Reflectro lamp, dan zou deze niet overeen komen met die van de te vervangen halogeen lamp.
Dan komt deze ook niet overeen met de door de Fabriekant van de lamp gewenste licht verdeling.nope, RECHT op de PIT is Recht op de PIT, de PIT is van BOVEN altijd open, omdat ie naar BOVEN moet schijnen om je licht op straat te krijgen..
ik heb daarom het vermoeden dat de PIT verder van de lampvoet verwijders zit, waardoor deze dieper in de anti verblindings kap valt, waardoor deze niet verblind.echter komt de lamp dan niet meer geheel overeen met de Originele Halogeen lamp..
Als je een beetje het Forum volgt is Verlichting en Verlichting electronica en schakelingen wel een beetje een hetgeen wat ik geinig vind om mee te rommelen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.