Aftermarket parkeersensoren. HELP,!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Aftermarket parkeersensoren. HELP,!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251512
    Richard1976
      Lid sinds:
      18 August 2012

      Hoi,

      Ik ben Richard en nieuw op dit forum,ik heb n Opel Astra h uit 2006.

      Ik heb een probleem met mijn parkeersensoren(aftermarket).
      Ik heb ze aangesloten op mijn achteruitrijlicht,
      Als ik het contact aanzet(zonder de motor te laten draaien)en zet hem in zijn achteruit
      Werken ze perfect.
      Als ik de auto start werken ze niet,hij geeft wel n piepje..van het inschakelen..
      Wat kan t probleem zijn?
      En welke draad moet je verbinden van de sensoren,ik heb nu de zwart/witte aangesloten…

      Wie kan mij helpen?…

      #18057893
      TvhR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2011

        @Richard1976 wrote:

        Hoi,

        Ik ben Richard en nieuw op dit forum,ik heb n Opel Astra h uit 2006.

        Ik heb een probleem met mijn parkeersensoren(aftermarket).
        Ik heb ze aangesloten op mijn achteruitrijlicht,
        Als ik het contact aanzet(zonder de motor te laten draaien)en zet hem in zijn achteruit
        Werken ze perfect.
        Als ik de auto start werken ze niet,hij geeft wel n piepje..van het inschakelen..
        Wat kan t probleem zijn?
        En welke draad moet je verbinden van de sensoren,ik heb nu de zwart/witte aangesloten…

        Wie kan mij helpen?…

        Bij een astra H werkt de verlichting over de CANBUS, je kunt dus niet zomaar iets aan de lampen gaan “hangen”. Als de PDC weinig stroom verbruikt zal het misschien nog goed gaan, maar kans op storing en het niet werken is erg groot. Je moet of een PDC setje kopen dat werkt icm CANBUS of met het huidige setje het op een andere manier oplossen dan aan de verlichting vastknopen.

        #18057894
        Richard1976
          Lid sinds:
          18 August 2012

          Maar hij doet t wel als de motor niet draaid,of gaat de canbus pas in werking als je de auto start?
          Hij geeft ook niet aan dat een lamp stuk is,of heeft dat er niets mee te maken? Zo technisch ben ik niet…

          Wie woont er in de buurt van Eindhoven,en weet hier een oplossing voor?
          Dan kom ik graag even langs..

          #18057895
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Ja de canbus geeft vaak pas problemen met het starten.
            ik heb er ook een aftermarket setje in zitten, ooit door de vorige eigenaar erin gezte maar die gaat vaak piepen als er niks aan de hand is, die gaat er binnenkort uit en wordt vervangen door een cameratje.

            Mark
            http://www.AstraTuningClub.nl

            #18057896
            Richard1976
              Lid sinds:
              18 August 2012

              Oké, maar weet iemand hoe ik de canbus kan omzeilen?
              Zodat ik de parkeersensoren wel goed kan gebruiken..

              #18057897
              Richard1976
                Lid sinds:
                18 August 2012

                Het is gemaakt,ik heb het aangesloten i.c.m een relais.
                Nu werkt t perfect..

                Iedereen bedankt voor t meedenken..

                Mvg Richard. :D

                #18057898
                sander2.5v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 April 2011

                  Strak idee met het relais! Daar hebben anderen ook wel wat aan denk ik :thumb

                  #18057899
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    Ok, dan hoef je hier van de week niet meer langs te komen :thumb
                    Door gebruik te maken van een relais en een schone 12V (bijvoorbeeld van de cigaretten aansteker) kun je het canbus gedeelte omzeilen, sommige hebben al een draad liggen voor 12V in de kofferbak, dan is het niet zo heel veel werk en is het meteen al afgezekerd, bij anderen moet je nogal wat draden gaan trekken en evt een extra zekering plaatsen.

                    Mark
                    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18057901
                    marruc
                      Lid sinds:
                      4 December 2013

                      Ha Richard,
                      Ik heb precies hetzelfde probleem met een achteruitrij camera. Kun je me zeggen welk relais je hebt en hoe je die hebt aangesloten?
                      Alvast enorm bedankt,

                      Marc

                      #18057900
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        Wat je ook kan proberen is een achteruitrijlicht vervangen voor een gewone led(dus een niet canbus led) het stroomverbruik van de ledlamp en achteruitrijcamera kunnen bij elkaar genoeg zijn om de canbus te laten denken dat er een gewone lamp inzit en dus geen problemen geeft.

                        Het is al eens goed gelukt op die manier bij een forum lid hier.

                        mark
                        http://www.AstraTuningClub.nl

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.