Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Aftermarket Dumpvalve verwijderen Astra H OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2014 om 12:24 #17264442AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zit er over te denken om de dumpvalve (Baileys) die de vorige eigenaar gemonteerd heeft te verwijderen. Aangezien ik hier geen ervaring mee heb heb ik op internet opgezocht over het hoe en wat en het kan blijkbaar op een heel simpele manier door ofwel deze eraf te schroeven en dan de buis af te blokken of door er een nieuw stuk tussen te schuiven zonder dumpvalve.
Mijn vraag is nu, wat moet er gebeuren met het slangetje die nu achter op de dumpvalve zit aangesloten en die ook weer op “iets” zit aangesloten met een t-stuk, begrijp dus dat dat zo is omdat je anders een storing krijgt. Ik neem aan dat dat slangetje gewoon verwijderd kan worden als ik de dumpvalve ook verwijder aangezien deze alleen maar diende om wat overtollige boost door te sturen naar een sensor?
En ook voor de duidelijkheid, de originele recirculation valve zit er nog op dus het zal verder geen problemen moeten geven.
2 maart 2014 om 21:17 #18220905Gewoon T stuk verwijderen…en de 2 slangetjes die over blijven verbinden. De “3e” blijft aan je DV zitten die je er af haalt.
4 maart 2014 om 22:15 #18220906AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok dacht ik al, thanks. Nu wilde ik dus vandaag de dumpvalve verwijderen maar zag toevallig een slangetje los hangen die loopt vanuit de brandstofdruk regelaar naar beneden achter de motor langs naar wat? vacuumbox? Maar deze zit daar dus niet meer op aangesloten, waarschijnlijk losgeschoten wat blijkbaar wel vaker voorkomt, en kan er niet bij. Ook loopt er vanuit dit slangetje nog een vertakking (dunner) welke ook nergens meer op aangesloten zit, iemand een idee hoe dit zit?
Verklaart ook meteen gelijk het geluid dat ik hoor bij overschakelen of abrupt gas los, soort van gehinnik lijkt het wel.. Dacht eerst dus dat het de dumpvalve was :hmmz
Word denk ik een ritje garage om het allemaal weer te laten aansluiten aangezien ik geen brug tot m’n beschikking heb..
5 maart 2014 om 19:37 #18220907Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de BCS bypass gedaan waardoor de vacuumbox niet meer word gebruikt ;)
6 maart 2014 om 22:12 #18220908AnoniemLid sinds:
1 January 1970@belgium turbo wrote:
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de BCS bypass gedaan waardoor de vacuumbox niet meer word gebruikt ;)
Nee, OE Recirc Valve zit nog gewoon aangesloten op de vacuumbox en niet rechtstreeks op de brandstofdrukregelaar… rest van de slangen zitten ook nog op z’n plaats. Dus ik denk dat er eentje is losgesloten…. Maar goed ik ga het spoedig zien bij de garage ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.