Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aftermarket dubbeldin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2011 om 17:08 #17230281
Ik ben me eens aan het oriënteren om een aftermarket dubbeldin autoradio/dvd/navigatie er in te monteren,dit omdat het wel makkelijk is met de kinderen achterin, dan kunnen ze een dvd kijken of zo en daarbij heb ik dan ook navigatie en handsfree bellen zonder externe apparatuur te gebruiken.
Zo ben ik al langs verschillende merken gekomen zoals bijvoorbeeld Eonon,zenec en navaudio en nu kom ik overal tegen dat deze met een canbus box werken zodat ook de boordcomputer en radiogegevens op het display blijven ook zou de originele stuurwielbediening intact blijven,
ook zie ik overal staan “vectra vanaf 2004” maar vervolgens op diverse foto’s wel overal de stuurwielen met de wieltjes in plaats van de 6 knopjes die ik heb!ik weet dat mijn auto half canbus is i.v.m de 6 knopjes op het stuur,maar gaat zo’n radio dan ook wel werken (dus in hoeverre is het plug and play)in mijn vectra en dan heb ik het met name over de radiogegevens op mijn boordcomputerscherm de boordcomputer zelf en de stuurwielbediening.
ik heb dus een vectra gts bouwjaar 2004 met een CDR 2003.
ik kan hierover bijna niets vinden op het internet er zijn ook bijna geen vectra’s van mijn bouwjaar die zo’n ding erin hebben.
greetz,
1 januari 2011 om 17:33 #17786022Hey man, gelukkig NJ.
In antwoord op je vraag. ‘t wordt wat ingewikkelder.
Je kan een aftermarket systeem krijgen met een stalkadapter voor je knopjesstuurbediening. De radioinfo zal echter niet lukken, dit door dat can ge-emmer. Heb zelf een 2004 met stuurknopjes, mijn aftermarked enkeldin werkt prima. Ook met de knoppen op ‘t stuur, maar geen ingo op ‘t vectra display over radio, cd etc.Hiervoor heb je idd de iets latere 2005 versie nodig.
Let ook op de stekker van je originele radio een cdr 2003??? Die ken ik helemaal niet. Is het geen cd30?? In ieder geval zal je ook een stekker converter nodig hebben. Heb je een GID, waarschijnlijk wel. Zorg er voor dat alles via tech 2 ontkoppeld wordt.Ik denk dat je de info van radio op je gid moet opgeven… Er is een dure oplossing, ben ik nu ook mee bezig;
Andere cim module
Ander stuur met wieltjes
Kabelboom aanpassen.Beste kun je naar een speciaal zaak gaan voor de kabels. Mocht ‘t dan niet werken kun je er mee terug. Zij kunnen je zo ie zo beter informeren over de juiste aansluiting. Denk hierbij ook aan het snlheids signaal etc voor je navi.
Suc6 en safe driving Jurgen
1 januari 2011 om 17:35 #17786023Ik ben me eens aan het oriënteren om een aftermarket dubbeldin autoradio/dvd/navigatie er in te monteren,dit omdat het wel makkelijk is met de kinderen achterin, dan kunnen ze een dvd kijken of zo en daarbij heb ik dan ook navigatie en handsfree bellen zonder externe apparatuur te gebruiken.
[Zo ben ik al langs verschillende merken gekomen zoals bijvoorbeeld Eonon,zenec en navaudio]
Zijn niet echt top merken, ook niet de HD schermen
en nu kom ik overal tegen dat deze met een canbus box werken zodat ook de boordcomputer en radiogegevens op het display blijven ook zou de originele stuurwielbediening intact blijven,
Stuurwielbediening werkt bij die radio’s alleen met full canbus, heb hier nog ergens een mail liggen waar dat bevestigd word, maar volgens mij geen info naar je CID/TID/GID, wel blijft de rest van je display functioneel, echter geen info in het gedeelte waar normaal je radio info te lezen valt. Alleen tijd en datum als radio uit staat.
ook zie ik overal staan “vectra vanaf 2004” maar vervolgens op diverse foto’s wel overal de stuurwielen met de wieltjes in plaats van de 6 knopjes die ik heb!
Klopt, als ik me niet vergis is het tot 07/2004 met knopjes op je stuur half canbus, en met wieltjes full canbus dus vanaf 07/2004. In jou geval werkt de bediening op deze radio’s niet!!!
ik weet dat mijn auto half canbus is i.v.m de 6 knopjes op het stuur,maar gaat zo’n radio dan ook wel werken (dus in hoeverre is het plug and play)in mijn vectra en dan heb ik het met name over de radiogegevens op mijn boordcomputerscherm de boordcomputer zelf en de stuurwielbediening.
nogmaals geen info op je display, rest van display blijft wel intakt maar geen info van je radio, en voor half canbus sytemen hebben ze niks. Tenminste niet voor dat type radio’s…er is wel een losse stalkmodule voor bekende merken die wel werken…in jou geval dus niet…of ik moet er helemaal naast zitten..maar dan moet er iemand anders maar even een uitleg geven…
ik heb dus een vectra gts bouwjaar 2004 met een CDR 2003.ik kan hierover bijna niets vinden op het internet er zijn ook bijna geen vectra’s van mijn bouwjaar die zo’n ding erin hebben.
Dat zal best wel niet, want je stuur ab gaat nooit werken, en je display ook niet..daarom kiezen mensen met een Vec van voor 07/2004 daar dan ook niet voor
greetz,[/rquote]
1 januari 2011 om 17:41 #17786024@Nico, mijn stuurbediening werkt perfect. Heb een 4 spaakstuur met knopjes.
Idd alleen geen info op ‘t display. Mijn vec is vaan mei 2004. 1 van de eerdere sw met een cdti er in.Safe driving Jurgen
1 januari 2011 om 17:44 #17786025[rquote=1828527&tid=139472&author=jraaf]@Nico, mijn stuurbediening werkt perfect. Heb een 4 spaakstuur met knopjes.
Idd alleen geen info op ‘t display. Mijn vec is vaan mei 2004. 1 van de eerdere sw met een cdti er in.Safe driving Jurgen[/rquote]
klopt die van mij werkt ook op die AVH5200BT van pioneer.
Maar die radio’s die in zijn rijtje staan hebben dat op de stekker zitten , dus al in de radio zelf.. En dat protocol werkt alleen op de fullcanbus auto’s dus na 07/2004 stuur met wieltjes dus2 januari 2011 om 14:28 #17786026@jraaf mijn radio is inderdaad geen CDR 2003 maar een CDR 2005 tikfoutje !
denk dat ik toch maar eens naar een erkend bedrijf ga en er dan maar een pioneer of zo in laat hangen .
is wel duurder maar weet dan wel zeker dat het werkt.
greetz,
2 januari 2011 om 15:18 #17786027[rquote=1829228&tid=139472&author=CORSAGSI]@jraaf mijn radio is inderdaad geen CDR 2003 maar een CDR 2005 tikfoutje !
denk dat ik toch maar eens naar een erkend bedrijf ga en er dan maar een pioneer of zo in laat hangen .
is wel duurder maar weet dan wel zeker dat het werkt.
greetz,[/rquote]
Ik heb er ook een pioneer in zitten (klapscherm AVH5200BT) werkt prima met bijpassende stalk module…
suc6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.