Aftermarket audio boordcomputer nog bruikbaar?

Forumindex Forums Modellen Astra Aftermarket audio boordcomputer nog bruikbaar?

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Kaboutermans

Als nieuw lid van dit forum zal ik me eerst even voorstellen,

Ik ben Robert, 23 jaar en ik woon in tegen de Belgische grens aan in het mooie Goirle.
      Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Opel Astra H 1.4 edition uit 2006. Mijn auto historie bestaat uit de volgende auto’s (in chronologische volgorde).
      Audi A3 8L 1.8T uit ’97 de motor was gechipt tot 197pk,
      VW UP! 1.0 ‘Take Up’ uit ’12 (van de baas)
      VW Golf 7 Variant 1.2TFSI uit ’14 (van de baas)
      Seat Leon 1M 1.4 uit ’00

De Seat heb ik 9 weken geleden aangeschaft, maar een week geleden zag een bestuurder mij over het hoofd en vergat daardoor voorrang te verlenen aan mij. Gelukkig hebben zowel ik als de andere betrokkenen er geen lichamelijk letsel aan over gehouden. Maar vanwege de geringe dagwaarde van de Leon is deze (economisch) total loss verklaard.

Om terug te komen op de Astra, ik heb hem slechts een dag maar ben tot op heden zeer tevreden. Ik had in het verleden niet zo’n hoge pet op van Opel maar het is me duidelijk dat dat ongefundeerd was. Het enige minpuntje vind ik de audio, in de Leon had ik de volgende set liggen:
      Headunit:
      Kenwood KDC-BT73DAB

Speakers:
      Focal PS165F compo Performance Expert (16,5cm)

Versterker:
      Focal FD2.350 2 kanaals klasse-D

Subwoofer:
      Pioneer TS-WX710A actieve versterker

De gehele set is niet beschadigd bij het ongeluk en zijn dus nog in mijn bezit. In de Astra zit momenteel een CD30 systeem, ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om hier bijv. een aansluiting voor USB of Bluetooth op de maken. De Kenwood die ik heb liggen heeft oa 2x USB, Bluetooth voor bellen en streamen, Aux en DAB+. Om die reden ben ik van plan de CD30 te vervangen door de Kenwood headunit. Via de website van Kenwood heb ik uitgevonden dat de stuurwiel bediening gewoon moet werken met de Kenwood headunit. Het geen waar ik voornamelijk mee zit is het effect dat het verwijderen van de CD30 heeft op de boordcomputer, in hoeverre zijn deze met elkaar verweven, welke functies gaan er verloren.

Ook vroeg ik me af of iemand nog dingen heeft waar ik rekening mee moet houden wanneer ik kabels ga trekken enz.

Sorry voor de wat lange post, en alvast bedankt voor de hulp!

opel-mark
      Deelnemer

Ah Goirle, dat is vlak bij mij, ik heb ook een 1.4 en had ook de cd30 erin zitten.
        Wat je kwijt raakt is de aanduiding van de radio, althans dat ligt ook een beetje aan wat voor radio erin komt, wat je zeker kwijtraakt is de bediening van de boordcomputer via de radio, logisch want die radio zit er niet meer in.

ik heb er een swissaudio inzitten en stuurwielbediening erin gezet omdat ik anders de boordcomputer niet meer kon bedienen.

je kunt er voor kiezen de cd30 er zonder afmelden eruit te halen, er komt geen originele opel radio meer in dus dan kan dat, je kunt de cd30 dan niet meer verkopen omdat hij niet afgemeld is (en de boordcomputer ook niet) of je kunt ze met een opcom afmelden.

pennen om de radio eruit te halen en opcom heb ik hier liggen dus als je hulp nodig hebt dan geef maar een gil

Mark
        http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.