Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › After sale Xenon adapters H7 Zafira A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2014 om 14:22 #17269040
Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum en kwam hier terecht omdat ik ergens niet uitkom. Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar deze gaf geen duidelijk antwoord op mijn vraag.
Ik heb een setje HID xenon lampen gekocht en wilde deze in mijn Zafira A bj. 2000 monteren. Omdat dit type de bruine fitting heeft ben ik op zoek naar een set goede adapters om de h7 xenon lampen vast te kunnen zetten. Ik lees veel over Astra G adapters of van BMW maar welke heb ik nu nodig die passen? Ik heb hier inmiddels een set liggen die voor de Zafira A zouden moeten zijn maar deze krijg ik absoluut niet in de lamp. De diameter is te groot..
Wie kan mij hier een bruikbaar antwoord op geven? Bij voorbaat dank.
Gr.
13 november 2014 om 12:43 #18260466Ik vind persoonlijk dat je geen xenon verlichting moet plaatsen in niet originele xenon projector lampen.
13 november 2014 om 13:45 #18260467Ok dat is persoonlijk maar mag ik vragen waarom niet? Ik heb hiervoor gekozen omdat ik graag meer zicht wilde in het donker, niet om het ‘mooie’. Die tijd hebben we gehad.
Gr.
13 november 2014 om 13:52 #18260468sorry Les weet het antwoord op je vraag niet
maar wil wel even -offtopic reageren.Waarom geen xenon verlichting in een niet originele xenon projector lamp ?
zou toch moeten kunnen ? daarom is een projector lamp gebouwd
of bedoel je reflector unit ?
ook dat vind ik persoonlijk niet uitmaken mits goed afgesteld .
en over het feit dat je veel strooi licht hier van krijgt is redelijk waar maar dat heb je ook met een halogeenlamp alleen is die wat minder duidelijk zichtbaar. :jerry13 november 2014 om 14:07 #18260469Het betreft hier een xenon set die ik in mijn originele lampen wil plaatsen dus niet in xenon koplampen. Ik heb hier een adapter voor nodig omdat de bruine originele fitting komt te vervallen. Ik weet nu alleen niet welke adapter past en omdat ik nu dus al een set heb liggen die niet past, vraag ik het hier.
Ik zou een originele bruine fitting kunnen ombouwen maar als het makkelijker gaat dan ga ik voor die optie.
Gr.
13 november 2014 om 17:09 #18260470Ik heb bij onze zafira 2 nieuwe h7 houders bij de Opel dealer gehaald en deze aangepast zodat de xenon lampen erin pastte. Werkte perfect, heb verder geen ervaring met die adapters. De oude houders heb ik er naast zodat ik met de APK het weer om kan zetten.
13 november 2014 om 17:27 #18260471Bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit ook mijn optie word. Het lijkt wel of de adapters voor de Zafira A gewoonweg niet bestaan.
Gr.
13 november 2014 om 17:44 #18260472hier heb ik wat foto’s staan van het aanpassen van de houders. viewtopic.php?f=187&t=178978&start=25
Succes!13 november 2014 om 18:31 #18260473Ok thnx! Zal het weekend eens kijken voor 2 fittingen.
Gr.
14 november 2014 om 09:22 #18260474@Blackbull en heb je nu geen trooi licht waardoor mede weg gebruikers last van de Xenon hebben?
@Blackbull wrote:
hier heb ik wat foto’s staan van het aanpassen van de houders. viewtopic.php?f=187&t=178978&start=25
Succes!14 november 2014 om 15:32 #18260475Heb vanmiddag 2 fittingen op de sloop opgehaald. Het aanpassen was makkelijk met een boortje en een vijl. Las al ergens dat de lampjes ‘zwevend’ gemonteerd moesten worden en daar ging het mis. Ik had ze vast gezet in de fitting zodat ik ze niet in de lamp geprutst kreeg. Heb tenslotte het luchtfilter gedemonteerd om zo meer ruimte te krijgen maar kreeg ze er gewoon niet in. Toen de lampjes wat losser dus zwevend gemonteerd en toen ging het wel.. Al met al toch een mooi resultaat.
Gr.
14 november 2014 om 16:59 #18260476@Dolby wrote:
@Blackbull en heb je nu geen trooi licht waardoor mede weg gebruikers last van de Xenon hebben?
@Blackbull wrote:
hier heb ik wat foto’s staan van het aanpassen van de houders. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=178978&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes!Nee hoor, ik heb in ieder geval nooit knipperende tegenliggers. Heb de lampen ook niet op de hoogste stand staan maar 2 standjes naar beneden. Mijn vriendin heeft ook al eens achter mij gereden met de zafira en werd totaal niet verblind door de lampen. Het valt mijns inziens dus allemaal wel mee met dat strooilicht ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.