Aftanken Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Aftanken Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Snipes

Vandaag voor de tweede keer wezen tanken omdat het lampje brandde, de meter links onderin de hoek stond en de boordcomputer met grote uitroeptekens aangaf dat ik nog maar 42 km kon rijden. Ik kon er bij het station echter maar met pijn en moeite 43 liter benzine in krijgen. Dit zou met een tankinhoud van 52 liter toch wel wat meer mogen zijn gezien het drietal aangegeven waarschuwingen. Ik had al wel 550 km gereden maar ik zou dan volgens mij 650 km moeten kunnen rijden voordat ik echt in de reserves zit.

Ik las op het forum dat er meer mensen zijn die dit “probleem” hebben maar ik blijf het een vage erg vlotte reactie vinden van de genoemde waarschuwingen om te gaan tanken.

Betreft een Astra H 1.6 uit 2005.

Heb ik goed begepen dat het een “normaal” iets is waar je niets aan kunt doen ?

chieltjuh
      Deelnemer

Of je er wat aan kan doen geen idee.

Ik weet wel dat mijn H ook wel vaak leeg heb gereden.(tanklampje aan, op 0 en een piepsignaal als ik start)
        en dan ga tanken er ook nog zoon 8 liter in mijn tank zat.

Vlotter is bij mij ook wel eens traag en hapert wel eens:)

botssiee

Jup, hier hetzelfde als chieltjuh.

Maar toch zit ik niet op me gemak in de auto als de boordcomputer al onder de 10 km staat, ook al staat er dat ik z’n 47 liter benzine verbruikt heb (van de 52 liter tank)

Maar ik verwacht zelf dat die boordcomputer een beetje van je rij gedrag uit gaat, dus (wat vaak is) als je computer aangeeft dat je nog maar een paar km kan rijden, ga je automatisch rustiger rijden. En ik denk dat daardoor de berekening niet meer helemaal klopt.

chieltjuh
          Deelnemer

BC heb ik net ingebouwd en die waardes kloppen volgens mij helemaal niet(moet ik nog checken en mischien een andere index programeren.)

Snipes

Bijzonder maar zal er aan moeten wennen denk ik en dan maar wat vroeger tanken.

Bedankt voor de reacties.

chieltjuh
              Deelnemer

Tis idd een beetje apart maar als je gwn je meter op je tacho aanhoud en gaat tanken als het lampje brand kom je zowizow niet stil te staan!! :wors

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.