afstelling corsa x14xe

Forumindex Forums Modellen Corsa afstelling corsa x14xe

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240411
    Vans-91
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Weet iemand een goed bedrijfje in de richting van rotterdam die goed kan afstellen.

      Ik wil namelijk snelle nokkenassen laten plaatsen met verstelbare poulies.

      Maar die moeten effe afgesteld worden.

      Als iemand een bedrijf weet of iemand in de buurt van rotterdam zou het wel beter zijn.

      Grts Kevin

      #17908232
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Zijn er denk ik niet veel….

        Atec, maar die doet alleen standaard Superchips programma’s.
        Rica (wateringen) volgens mij ook.

        Ik kan je Fasttech aanraden in Haaksbergen (bij Enschede) die stellen af op hun rollenbank.
        http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Of nog beter maak een deal bij DBilas in Duitsland / Frankfurt en laat het daar inbouwen en op hun rollenbank afstellen.
        http://www.dbilas.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        FF nog een vraagje is je uitlaat al op orde?
        Spaghetti spruitstuk, groep a uitlaat? sportkat?

        Of wil je alleen je verstelbare poelies afgesteld hebben?
        Dan kan ik je ook DP Engineering (Nijmegen) aanbevelen.
        http://www.dp-engineering.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Houdt er wel rekening mee als je boven de 264 graden nokkenassen in zo’n motor stopt zonder dat je de chip aanpast, je wel iets meer brandstofdruk nodig hebt. Hiervoor moet je in zo’n geval een powerboostvalve of instelbare brandstofdrukregelaar installeren.

        #17908233
        axel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De nokken die jij hebt gekocht, zijn veels te wild voor een standaard X1.4XE. Nu ga je veel vermogenkoppel onderin verliezen en krijg je bovenin weer wat vermogen erbij. Ik ben benieuwd of je het lekker vind rijden.

          #17908234
          Vans-91
            Lid sinds:
            22 November 2010

            Oke.

            Ja ik weet niet of het veel uitmaak maar ik ben vanplan om eerst een spaghettie te montere en katvervanger misschien. Rvs middendemper heb k al.

            En samen met de nokkenassen dan een brandstofregelaar erbij. En daarna chippen op maat.

            Maar onderin echt heel veel verlies? Dus niet dat ik volgas moet geven om normaal weg terijden.

            #17908235
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Post eerst is ff wat je precies gekocht hebt dan…

              Sommige nokkenassen moet je gewoon niet willen rijden zonder andere extreme aanpassingen….

              #17908236
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Neetmans biedt een FSE Powerboost Valve met metertje aan, die heb je sowieso nodig om die nokken uberhaupt maar een beetje te laten werken in een 1400.

                Het mooiste is als je ook een 1600 kop en inlaat erop zet.
                En nog mooier een Mantzel powerbox en dan alles laten afstellen!!

                #17908237
                axel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Wat zijn de specs van de nokassen?

                  #17908238
                  Vans-91
                    Lid sinds:
                    22 November 2010

                    ik heb al een crooke powerbox, ongeveer evengoed.

                    maar de nokkenassen zijn volgensmij 284graden.

                    maar ik dacht eigenlijk dat een 1.4 en 1.6 kop het zelfde waren jo.

                    grtss

                    #17908239
                    axel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      De inlaatpoorten van de kop en het spruitstuk zijn veel groter!

                      #17908240
                      Vans-91
                        Lid sinds:
                        22 November 2010

                        Oke.

                        Ja ik kijk wel effe. Als jullie mij deze nokkenassen afraden. Dan kan ik misschien wel kijken voor 260 of 264 grade nokkenassen de poullies kan ik neem ik aan wel gebruiken. Maar is het verschil tussen 284/264 alleen dat er onderin minder vermogen is?

                        #17908241
                        axel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik zou voor de 256 graden nokkies gaan van Dr Schrick, met een 1.6 kop zou ik de 264 graden nokkies nemen. Hoger is leuk als je TB’s hebt met programmeerbaar management!

                          #17908242
                          axel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Hoe hoger de lift, hoe later je het maximale vermogen zal bereiken. Stuur anders een mailtje naar Catcams en wat zei jou aanraden!

                            #17908231
                            Vans-91
                              Lid sinds:
                              22 November 2010

                              Dan gaan me nokkenassen misschien de verkoop in als ik ze heb haha.

                              Verstelbare poulies houden?

                              #17908243
                              carboncorsa
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                nog beter de C16xe kop te pakken,in plaats van een X16xe.

                                beter een setje grote remmen kopen.altijd de eerste door hard af te kunnen remmen…op het laatste moment ;)

                                #17908244
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  C16XE kop is gelijk aan een X16XE kop, zover ik weet (en zoals WimV6 zal zeggen).

                                  Grotere remmen van een Kadett GSi of een Corsa B GSi nemen.
                                  Alsmede de hoofdremcilinder van de Corsa B GSi of Kadett GSi.

                                  De poelies kan je gewoon op elke x1.xe nokkenas gebruiken.

                                  #17908245
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    X16XE / C16XE Koppen:

                                    Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!

                                    De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE:

                                    doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

                                    heb wel een foto waarop je dat kan zien:

                                    X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

                                    X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):

                                    Willem

                                    #17908246
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      X16XE / C16XE Koppen:

                                      Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!

                                      De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE

                                      voorbeeld van plaats kop code:

                                      doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

                                      heb wel een foto waarop je dat kan zien:

                                      X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

                                      X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.