Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › afstelling corsa x14xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2011 om 22:04 #17240411
Weet iemand een goed bedrijfje in de richting van rotterdam die goed kan afstellen.
Ik wil namelijk snelle nokkenassen laten plaatsen met verstelbare poulies.
Maar die moeten effe afgesteld worden.
Als iemand een bedrijf weet of iemand in de buurt van rotterdam zou het wel beter zijn.
Grts Kevin
7 juli 2011 om 13:15 #17908232Zijn er denk ik niet veel….
Atec, maar die doet alleen standaard Superchips programma’s.
Rica (wateringen) volgens mij ook.Ik kan je Fasttech aanraden in Haaksbergen (bij Enschede) die stellen af op hun rollenbank.
http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Of nog beter maak een deal bij DBilas in Duitsland / Frankfurt en laat het daar inbouwen en op hun rollenbank afstellen.
http://www.dbilas.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;FF nog een vraagje is je uitlaat al op orde?
Spaghetti spruitstuk, groep a uitlaat? sportkat?Of wil je alleen je verstelbare poelies afgesteld hebben?
Dan kan ik je ook DP Engineering (Nijmegen) aanbevelen.
http://www.dp-engineering.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Houdt er wel rekening mee als je boven de 264 graden nokkenassen in zo’n motor stopt zonder dat je de chip aanpast, je wel iets meer brandstofdruk nodig hebt. Hiervoor moet je in zo’n geval een powerboostvalve of instelbare brandstofdrukregelaar installeren.
7 juli 2011 om 14:30 #17908233De nokken die jij hebt gekocht, zijn veels te wild voor een standaard X1.4XE. Nu ga je veel vermogenkoppel onderin verliezen en krijg je bovenin weer wat vermogen erbij. Ik ben benieuwd of je het lekker vind rijden.
7 juli 2011 om 15:48 #17908234Oke.
Ja ik weet niet of het veel uitmaak maar ik ben vanplan om eerst een spaghettie te montere en katvervanger misschien. Rvs middendemper heb k al.
En samen met de nokkenassen dan een brandstofregelaar erbij. En daarna chippen op maat.
Maar onderin echt heel veel verlies? Dus niet dat ik volgas moet geven om normaal weg terijden.
7 juli 2011 om 17:42 #17908235Post eerst is ff wat je precies gekocht hebt dan…
Sommige nokkenassen moet je gewoon niet willen rijden zonder andere extreme aanpassingen….
7 juli 2011 om 18:14 #17908236Neetmans biedt een FSE Powerboost Valve met metertje aan, die heb je sowieso nodig om die nokken uberhaupt maar een beetje te laten werken in een 1400.
Het mooiste is als je ook een 1600 kop en inlaat erop zet.
En nog mooier een Mantzel powerbox en dan alles laten afstellen!!7 juli 2011 om 19:57 #17908237Wat zijn de specs van de nokassen?
7 juli 2011 om 21:22 #17908238ik heb al een crooke powerbox, ongeveer evengoed.
maar de nokkenassen zijn volgensmij 284graden.
maar ik dacht eigenlijk dat een 1.4 en 1.6 kop het zelfde waren jo.
grtss
8 juli 2011 om 08:18 #17908239De inlaatpoorten van de kop en het spruitstuk zijn veel groter!
8 juli 2011 om 08:39 #17908240Oke.
Ja ik kijk wel effe. Als jullie mij deze nokkenassen afraden. Dan kan ik misschien wel kijken voor 260 of 264 grade nokkenassen de poullies kan ik neem ik aan wel gebruiken. Maar is het verschil tussen 284/264 alleen dat er onderin minder vermogen is?
8 juli 2011 om 10:39 #17908241Ik zou voor de 256 graden nokkies gaan van Dr Schrick, met een 1.6 kop zou ik de 264 graden nokkies nemen. Hoger is leuk als je TB’s hebt met programmeerbaar management!
8 juli 2011 om 10:40 #17908242Hoe hoger de lift, hoe later je het maximale vermogen zal bereiken. Stuur anders een mailtje naar Catcams en wat zei jou aanraden!
8 juli 2011 om 11:08 #17908231Dan gaan me nokkenassen misschien de verkoop in als ik ze heb haha.
Verstelbare poulies houden?
8 juli 2011 om 13:30 #17908243nog beter de C16xe kop te pakken,in plaats van een X16xe.
beter een setje grote remmen kopen.altijd de eerste door hard af te kunnen remmen…op het laatste moment ;)
8 juli 2011 om 14:29 #17908244C16XE kop is gelijk aan een X16XE kop, zover ik weet (en zoals WimV6 zal zeggen).
Grotere remmen van een Kadett GSi of een Corsa B GSi nemen.
Alsmede de hoofdremcilinder van de Corsa B GSi of Kadett GSi.De poelies kan je gewoon op elke x1.xe nokkenas gebruiken.
10 juli 2011 om 07:51 #17908245X16XE / C16XE Koppen:
Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!
De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE:
doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.
heb wel een foto waarop je dat kan zien:
X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):
X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):
Willem
10 juli 2011 om 07:53 #17908246X16XE / C16XE Koppen:
Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!
De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE
voorbeeld van plaats kop code:
doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.
heb wel een foto waarop je dat kan zien:
X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):
X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.