Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › afstellen van eenarmige ruitenwisser
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2010 om 16:17 #17226510
hallo,
ik heb gisteren bij kapelle boer een eenarmige ruitenwisser opgehaald..
nu ga ik deze morgen op me werk ff rood maken en dan wil ik m erop gaan monteren.
alleen nu komt mijn vraag.
hoe kan ik m afstellen dat de ruitenwisser gewoon recht op mijn ruit staat in stilstand..
en dan als ik m inschakel dat hij dan gewoon me hele ruit pakt ipv alleen bestuurders kant..want ik snap het nog niet helemaal :angel
iemand tips/tricks, en misschien nog wel foto`s van hoe dat gemonteerd zit bij het motortje?alvast bedankt..
corsageakking:
29 september 2010 om 19:02 #17735623je kunt de wisserarm gewoon verdraaien op de wisserschroefdraad (of hoe dat ook heet dus waar je de wisserarm op vast draait.)
dit is een paar keer proberen voordat je de juiste instelling hebt ,zet wel je wisser omhoog als je gaat testen anders krijg je krassen,en test dit daarna op een natte ruit dan glijd hij wat makkelijker.
de eenarmige wisser heeft namelijk een groter veeg bereik dan de originele 2 armige wisser,dus hij pakt zowieso je hele ruit. let wel op dat het voor de APK niet is toegestaan !
Weet niet of het een Bonrath wisser is? maar als dit zo is dan moet je weten dat alles origineel moet passen,de bevestiging van je eenarm wisser zit net onder de voorruit op het schutbord, gebruik je deze niet dan komt de schroefdraad waar je het wisserblad op monteert te ver naar voren,ik heb wel eens gezien dat iemand toen een gat bijmaakte in de afwateringsplaat die over je ruitenwisser mechanisme zit, doe dit nooit want je krijgt geheid lekkage binnen in je auto.
greetz,
30 september 2010 om 11:31 #17735624APK niet toegestaan??
Die van mij is een paar maanden geleden nog gewoon goedgekeurd met een 1-arms wisser. Als hij maar wist toch?! Mercedes modellen hebben ook maar 1 wisser.En over dat gat kan ik meepraten :)
Had dat in het begin ook, maar heb het opgelost door een stuk rubber er overheen te kitten. Werkt perfect. En nu met mijn dichte parafaan heb ik er helemaal geen last meer van.30 september 2010 om 18:41 #17735625origineel gepost door Maus010
APK niet toegestaan??
Die van mij is een paar maanden geleden nog gewoon goedgekeurd met een 1-arms wisser. Als hij maar wist toch?! Mercedes modellen hebben ook maar 1 wisser.En over dat gat kan ik meepraten :)
Had dat in het begin ook, maar heb het opgelost door een stuk rubber er overheen te kitten. Werkt perfect. En nu met mijn dichte parafaan heb ik er helemaal geen last meer van.een eenarm wisser mag wel voor de APK je mag hem alleen in ruststand niet in het midden van de ruit hebben staan (zichtbelemmering)
En ja dat gat is een bekend verhaal maar bij een originele bonrath wisser is het niet nodig !
greetz,
30 september 2010 om 18:45 #17735626Met een rechtopstaande wisser is het gewoon goedkeur. Heb het zelf ook, en heb het destijds nagevraagd bij de RDW……Hier is mijne ook gekeurd. En in 1 keer goed! (motorwijziging en apk gelijk bij de rdw laten doen)
De oude vw busjes hebben toch ook een spijl in de ruit………Dus wat nou gezichtsbelemmering?
30 september 2010 om 18:46 #17735627Anoniem
1 January 1970man dat maak je toch zelf;)
bonrath is best prijzig voor iets wat je voor een paar euro ook zelf kunt
mits je kunt lassen;)anyway
de wisser in de middenstand zettenasje van motor naar mechanischme los halen
stekkers aansluitruitenwisser even een x aan en dan uit
zodat die in z,n ruststand komtdan de wisser in de gewenste stand
asje weer vast klaar;):oen een nieuw gat boren en t oude gat
even netjes een plaatje inlassen
geeft ook geen lekage,s;)dus (bijna )alles is mogelijk
30 september 2010 om 19:05 #17735628origineel gepost door Fearless
Met een rechtopstaande wisser is het gewoon goedkeur. Heb het zelf ook, en heb het destijds nagevraagd bij de RDW……Hier is mijne ook gekeurd. En in 1 keer goed! (motorwijziging en apk gelijk bij de rdw laten doen)De oude vw busjes hebben toch ook een spijl in de ruit………Dus wat nou gezichtsbelemmering?
Ik heb die van mij plat moet leggen bij de APK destijds, is wel al zeker 5 jaar geleden dat ik de corsa nog had,
greetz,
30 september 2010 om 19:09 #17735629Dit was bij de RDW…daar weten ze de keuringsregels wel.
Bij de garage’s willen ze wel eens moeilijk doen omdat ze niet altijd de precieze regels weten…en dan is het al snel afkeur
30 september 2010 om 19:28 #17735630oke dan thanx voor alle uitleg jongens, k ga binnekort is ff lekker hobbieen dan. als t niet lukt kom ik er hier vanzelf wel op terug :)
thanx:thumbup
corsageak
1 oktober 2010 om 11:14 #17735631Originally posted by louwe 16 klepper
man dat maak je toch zelf;)
bonrath is best prijzig voor iets wat je voor een paar euro ook zelf kunt
mits je kunt lassen;)Lassen is nog niet eens nodig!!
Ik heb hem ook zelf gemaakt van de bestaande motor en armen. Het geheel gewoon loshalen en naar het midden verplaatsen. Dan met staalstrippen de bevestigingspunten verlengen. Appeltje eitje. Rij er al jaren mee! :)3 oktober 2010 om 21:09 #17735632Anoniem
1 January 1970zal best maar als je het mooi wilt doen moet je toch ff t armpje verlengen om een grotere slag te krijgen
ik heb dat zo,n 15 jaar geleden al eens gedaan ;)
5 oktober 2010 om 17:20 #17735633nou ik ben daarnet is ff flink bezig geweest met me een armige ruitenwisser.. alleen kwamen helaas de ophang punten van het meganisme(zelfbouw) niet overeen met de orginele bevestigings punten :(
dus toch maar ff kijken voor een orgineel bonrath systeemking:corsageak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.