Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › afstellen op lpg, oude lpg systeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2010 om 14:08 #17220998
Sinds vorige week woensdag hangt er een gasdichte uitlaat onder mijn auto dus dacht ik nu kunnen we eindelijk eens kijken wat hij doet op lpg.
Aangezien ik daar zelf geen meet apparatuur voor heb ben ik naar een bevriende garage gereden. auto op de brug gezet een eeerst de ontstekining nagekeken puntjes zijn pas vervangen en stonden nog goed. ontstekingstijdsstip was niet juist deze is bijgedraait en staat nu perfect.De monteur heeft de meter aangesloten waarop de co was af te lezen en volgens hem ook de lambda(daar zet ik mijn vraag tekens bij) of de co staat veel te hoog richting 5a6 of de lambda staat veel te hoog tegen de 1,4 1,5 aan terwijl hij volgens ons toch op 1 moet staan of er net onder in het rijke gebied.
Dus even kort samen gevat zet je de co op ongeveer 1 tot 1,5 dan was de auto veel te rijk.
Zet je de co op 5 of 6 dan staat ze veeel te arm.
We kwamen e rniet uit maar waar ik mijn vraagtekens bij zette mijn auto heeft geen lambda sensor en hij zegt dat hij het wel af kan lezen zonder iets extra aan te sluiten als het meet slangetje in de uitlaat.op dit moment staat de auto vrij arm.
het gaat om een ag verdamper type 2000.
als je de hoofafstelschroeg dicht draait en de stationair schroef ook, blijf hij gewoon lopen lijkt mij toch niet te kunnen.
en heeft iemand een foto van een binnenwerk van de hoofdafstelschroef??
9 juni 2010 om 20:31 #17669226Staat je hc waarde niet te hoog ? kijk daar maar eens na, als deze hoog is sluiten de kleppen onvoldoende ( kleppen stellen ) of je hebt een vacuumlek langs het inlaatspruitstuk ? Dan krijg je ook van die rare waardens.
9 juni 2010 om 20:42 #17669227Uitlaat ook goed gasdicht? voor een goeie meting zeer belangrijk.
10 juni 2010 om 05:44 #17669228is het een G systeem in plaats van G3. want een G systeem hoeft namelijk niet naar de lambda gekeken te worden.
21 juni 2010 om 19:21 #17669229origineel gepost door navreen76
is het een G systeem in plaats van G3. want een G systeem hoeft namelijk niet naar de lambda gekeken te worden.zal wel niet, want anders had er wel een geregeld systeem opgezeten en en systeem met een AG2000 verdamper is nooit G3.
iig meet de viergastester het lambda getal door percentage zuurstof (net zoals de lambda-sonde).
Lambda 1,00 = armIs je uitlaat 100% dicht? Slang van viergastester ook?
Blaast verdamper door?
5% co is wel er veel, krijgt motor geen benzine erbij? en zeer vreemd icm met een lambda 1,5%.
= Rijkmengsel met hoog lambda getal!5 juli 2010 om 16:40 #17669230heb er een tijdje niks aan gedaan. volgende maand wil ik de carb schoonmaken en terug zetten in fabrieks instellingen. en de manta op benzine afstellen. daarna ga ik weer verder op lpg.
maar uitlaat is gasdicht en spruitstuk heb ik niet gecontroleerd maar is in december los geweest en toen is er gelijk een nieuwe pakking tussen gegaan.
en ik heb dus het hele oude systeem. gewoon een verdamper en een gas mengstuk tussen de carbarateur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.