Afstellen motor 1.4 opel astra 2005

Forumindex Forums Modellen Astra Afstellen motor 1.4 opel astra 2005

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    peterp
    Deelnemer

Heren/dames
      Wie zou me kunnen helpen bij het afstellen van de motor via de computer in omgeving Groningen . Of waar ik eventueel heen kan gaan.
      B.v.d

bart-gsi
      Deelnemer

Is bij een injectie zelf stellend tenzij er een sensor niet meer goed is.. Anders zou je een chip tuning kunnen overwegen

arjontje
        Deelnemer

Wat bedoel je precies met afstellen?
          Zonder een tuner valt er weinig af te stellen.

peterp
          Deelnemer

bedoel eigenlijk dat hij aan de computer weer word afgeregeld dat alles weer goed loopt. Zoals ze in een garage doen met obd2 aansluiting

bart-gsi
            Deelnemer

wordt in een garage niet gedaan.. enige wat ze daar doen is de ECU resetten na bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt om te kijken of er foutcodes in staan…
              zoals ik eerder aangaf.. met de moderne injectie systemen is de motor zelf stellend.. mits je gebruikte sensoren zoals een luchtmassameter bijvoorbeeld of een lambda sonde goed werken

peterp
              Deelnemer

Oké duidelijk, maar ze kunnen dan toch wel iets chekken want heb het gevoel als ik soms weg wil rijden voor een stoplicht dat de auto ff inhoud en dan ineens wel dat de auto opgang komt. Dacht dus dat hij op sommige momenten te weinig benzine kreeg. Dus ik wil weg indachtig houd hij in en als ik ff speel met het gas dan gaat hij wel.

arjontje
                Deelnemer

Laat hem eerst eens uitlezen bij een garage.
                  Vaak kan er een fout in staan zonder dat het motorlampje brand.

Dit is bij nokkenas, lambda sensoren vaak het geval.

opel-mark
                  Deelnemer

@peterp wrote:

Oké duidelijk, maar ze kunnen dan toch wel iets chekken want heb het gevoel als ik soms weg wil rijden voor een stoplicht dat de auto ff inhoud en dan ineens wel dat de auto opgang komt. Dacht dus dat hij op sommige momenten te weinig benzine kreeg. Dus ik wil weg indachtig houd hij in en als ik ff speel met het gas dan gaat hij wel.

vooral de 1.4 heeft een dip onderin(lage toerentallen), rotondes die je niet in zijn 3 kan nemen(met de stationwagon) omdat hij dan totaal geen trekkracht meer heeft in de lage toeren, dat dipje kun je er gedeeltelijk uithalen door de restrictiepijpjes uit het luchtfilterhuis te halen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.