Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Afstellen CO2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2008 om 10:39 #17207592
Ik heb een probleempje met de astra van mijn vriendin
het is een 1.4i uit 1991.
de auto reed eerst al niet zo zuiver, hij schokte af en toe als je wat meer gas gaf dan normaal,
bij de keuring laatst is een nieuwe lambda sonde in gekomen, vanwege de uitstoot, echter schokt de auto nu enorm veel bij het acceleren.
het is nu veel erger dan normaal en ik snap het even niet meer,
heb uiteraard de brandstof filter vervangen.
het lijkt namelijk zo: als je veel gas geeft smoort de motor en als je het gas dan iets los laat klapt ie ‘m in eens heel hard op toeren, dit veroorzaakt een onaangename klap in de auto en je hoort bijna de versnellingsbak klappen.
nu zit ik eraan te denken om de benzine wat rijker af te stellen maar kan ik er niet achter komen hoe dat kan,nu is mijn vraag
kan ik dit, en zo ja, hoe kan ik dit afstellen?alvast bedankt!!
Ramón
31 augustus 2008 om 22:32 #17420996Kan ook niet, mengsel word elektronisch gecorrigeerd, door de lambda sonde en andere sensoren zoals de map sensor
gooi eens een injector reiniger door de benzine.
controleer eens of ie geen valse lucht trekt ( lekke vacuum slangetjes, of inlaat pakkingen).
werkt de map sensor nog wel goed.
zit de EGR niet verstopt
is er een originele lambda in gekomen ??
Willem
1 september 2008 om 20:28 #17420997de vacuumslangetjes en pakkingen zijn prima.
maar wat is precies de map sensor?
ik ben dit woord wel meer tegen gekomen maar snap het niet melemaal,
en de EGR, wat is is dit?
ik weet wel wat van auto’s maar die onderdelen heb ik nooit van gehoord…aan de lambda zal het trouwens niet liggen, anders dan ik eerst zei heb ik het idee dat het schokken eerst net zo erg was,,,
zal sowieso even een injectorreiniger proberen…
alvast bedankt!1 september 2008 om 22:20 #17420998MAP sensor:
MAP: Manifold Absolute Pressure: Inlaat druk
bij opels zonder LMM word de inlaat druk gemeten in plaats van de Lucht Stroom.
als dit sensortje kapot is of de slang ervan is lek, kan het motortje behoorlijk rot lopen, sensor hangt aan het schutbord, met een slangetje en een stekker erop.
EGR: Exhaust Gas Recirculation: Uitlaatgas recirculatie
EGRklep, zit tussen injectie huis en kledeksel in, lijkto peen schotel, en zit een vacuum slangetje op.
Controleer dat slangetje, is deze heel lees dan verder
Demonteer de schotel
plaats een DICHTE pakking
schroef de schotel weer terug, zo deze is afgedopt en kan het probleem niet meer zijn.
geeft geen problemen met rijden en ook niet met de APK
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.