Afstellen actuator c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Afstellen actuator c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218009
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Afstellen (versterkte)actuator c20let

      kan het zo niet vinden in de vraagbaak/autodata.

      iemand die me hier info voor kan geven?:thumbup:thumbup

      #17622055
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Borgclipje los en de linkse schroef in stappen hele kleine beetjes naar links draaien voor strakker en naar rechts voor losser?

        #17622056
        skinsdale
          Lid sinds:
          15 June 2008

          volgens mij zelde als orineel 3mm terug dus na links

          #17622057
          Orang-pinda
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Volgens mij is dat 12mm hoor, Hennie weet dat wel.

            #17622058
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              had hennie al u2utje gestuurd, dus verwacht daar wel een reactie op!

              weet t liever zeker van iemand die t vaker heeft gedaan ;)

              #17622059
              Robke1974
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2008

                en weet je het al ? moet deze namelijk ook zelf gaan afstellen :hmmz

                #17622060
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  origineel gepost door Robke1974
                  en weet je het al ? moet deze namelijk ook zelf gaan afstellen :hmmz

                  Hennie gaf me per telefoon de manier van mijn eerdere bericht in dit topic om de waste gate strakker te zetten. Actuator zelf afstellen kan voor zover ik weet niet (corrigeer me als ik het fout heb)?

                  #17622061
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    moet je dit niet gewoon trial and error uitproberen?

                    aan de hand van een tubodrukmeter?

                    #17622062
                    jason
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      ik ben ook bezig geweest met de afstelling van m’n wastegate.
                      heb het volgende gedaan.
                      men pakt een:
                      – fiets pomp
                      -Tstukje
                      -mano meter
                      -fiets ventiel (werkt als terugslagklep)
                      -en stuk slang

                      rechts tussen de de slang en aansluiting pomp zit het ventiel.
                      ik heb het linkse stuk slang na de mano meter op de waste gate gezet.
                      en ben zachtjes gaan pompen.
                      er kwam beweging in de wastegate bij 0,6 bar.
                      en hij was voledig geopend bij 1,4/1,5 bar.

                      #17622063
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        ik zit alleen nog met een vraag.
                        hoe stel je maximale over boost in?
                        is dit bij:
                        -wanneer de klep begind te openen.
                        -of wanneer de klep volledig geopend is?

                        #17622064
                        armando
                          Lid sinds:
                          15 February 2007

                          Vanaf begin schroefdraad dus aan de uiterst rechterkant op de wastegate tot de moer 12 a13mm aanhouden en er dan van afblijven.Ik heb hem zelf op 13mm rijd super.Bij te strak had ik geen over boost.
                          Bij minder dan 12 veel koppel in de ondertoeren en boven niets(rijd dan als een C20xe) Ook de ECU moet hieraan wennen dus FF de Turbo goed gebruiken.De waste gate moet wel vers zijn voor deze afstelling.

                          #17622065
                          skinsdale
                            Lid sinds:
                            15 June 2008

                            je kan ook de rechterschroef los draaien de klep me de hand dichtdrukken de linker schroef 3mmterug zetten van het hendeltje en dan de rechter aan draaien tot die vast zit en dat is volgens mij orineel

                            #17622066
                            noc
                              Lid sinds:
                              20 February 2005

                              origineel gepost door jason
                              ik zit alleen nog met een vraag.
                              hoe stel je maximale over boost in?
                              is dit bij:
                              -wanneer de klep begind te openen.
                              -of wanneer de klep volledig geopend is?

                              zou ik ook willen weten.
                              niemand een antwoord hierop:hmmz

                              #17622067
                              armando
                                Lid sinds:
                                15 February 2007

                                Niet spelen met deze afstelling want de Turbo gaat er aan.
                                Mijn idee is dat als ie te strak staat de carterdruk te hoog wordt met als gevolg blauwe rook dus lekkage langs de Turbo as afdichtingen.Bij met is door dit geexperimenteer een Turbo geploft.

                                #17622068
                                noc
                                  Lid sinds:
                                  20 February 2005

                                  origineel gepost door armando
                                  Niet spelen met deze afstelling want de Turbo gaat er aan.
                                  Mijn idee is dat als ie te strak staat de carterdruk te hoog wordt met als gevolg blauwe rook dus lekkage langs de Turbo as afdichtingen.Bij met is door dit geexperimenteer een Turbo geploft.

                                  bij mij gaat het om een gt28rs.
                                  ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
                                  ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

                                  #17622069
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Originally posted by noc
                                    bij mij gaat het om een gt28rs.
                                    ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
                                    ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

                                    Waarom niet?
                                    Een goed gebouwde motor kan dat hebben, die van mij gaat ook gelijk goed afgestelt worden als hij eindelijk klaar is :vertag

                                    #17622070
                                    noc
                                      Lid sinds:
                                      20 February 2005

                                      origineel gepost door Corsa_GSi

                                      Originally posted by noc
                                      bij mij gaat het om een gt28rs.
                                      ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
                                      ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

                                      Waarom niet?
                                      Een goed gebouwde motor kan dat hebben, die van mij gaat ook gelijk goed afgestelt worden als hij eindelijk klaar is :vertag

                                      ik zou graag de motor inrijden met 0.5 bar druk.
                                      te hoge druk zou deze kunnen te arm lopen.
                                      te hoge druk ben ik niet bang voor(heeft hij al gehad).

                                      #17622071
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Inrijden is een ander verhaal dan afstellen, maar goed ben en blijf van mening dat een goed gebouwde motor gelijk op een fatsoenlijke druk afgesteld moet en kan worden.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.