Forumindex › Forums › Modellen › Cascada › Afstandsbediening werk opeens niet meer.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 26 maart 2025om 11:58 door
Bert Clarenbach.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2018 om 22:32 #18361141
Vraag me niet hoe het komt, maar ik heb de radio van de auto eruit gehaald om een versterker te plaatsen. Na het terug plaatsen van de radio doet mijn afstandsbediening van de auto het niet meer. Ik kan de auto nog enkel open doen met de sleutel. Het is ook enkel de bestuurdersdeur dat open gaat met de sleutel. De koffer en de passagiersdeur blijven dicht.
iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
16 oktober 2018 om 23:03 #18361143Probeer je reservesleutel.
Het was bij mij de batterijhouder van de sleutel, ook de reservesleutel. Het metalen klemmetje van de knoopcel, wat ook de + naar het printplaatje leidt, zat los in de behuizing.
Ik heb het weer gefixeerd met een stukje karton. Sleutel openmaken, klemmetje vastzetten, testen.
Soms moet je de sleutel opnieuw synchroniseren. In contact steken, contact aan en op open en dicht knopjes drukken.
Lijkt toeval samen te hangen met het uitbouwen van je radio. Of is de accu los geweest?
Succes.
16 oktober 2018 om 23:21 #18361144met de reservesleutel is het net hetzelfde.
Bij het thuiskomen werkte alles perfect. heb gewoon de radio uit gehaald om een versterker aan te sluiten en nadien werkt geen enkele afstandsbediening meer. Via de centrale vergrendeling knop in de auto kan ik wel alle deuren en koffer open en dicht doen.
Accu is niet los geweest, hoor.
Heb al proberen te synchroniseren zoals in het boekje staat, deur open en contact aanzetten of zoiets en dat lukt ook niet
17 oktober 2018 om 18:44 #18361152probleem is opgelost, blijkbaar is er bij mij in de buurt ergens een stoorzender waardoor de AB nog heel moeilijk werkt. Een hondertal meter verder werkt alles perfect. Het heeft me uren van mijn tijd en slaap gekost maar ik ben toch blij dat de cascada nog volledig ok is.
17 oktober 2018 om 23:08 #18361175Dat is goed nieuws dat het weer werkt. Waarom denk je aan een stoorzender? Hebben andere autobezitters ook last er van? Ik dacht eerder aan een fout in het contactslot, daar zit een plunjer die meet of de sleutel er in zit. Als daar een storing zit denkt de auto dat de sleutel er nog in zit en werkt de afstandsbediening niet, komt soms voor. Heb je foutcodes gevonden met de pedaaltest?
Hoop dat het nu opgelost is. Scheelt een hoop zorgen.
Bedankt voor de update.
18 oktober 2018 om 06:20 #18361177er is zeker niets aan de auto want verder in de straat en op alle andere plaatsen werkt de AB, enkel voor mijn deur werkt hij opeens heel moeilijk
26 maart 2025 om 11:58 #18557510Probeer het met het losmaken van de +pool van de accu voor 20 minuten. Ik had hetzelfde probleem en door dit te doen werkt het weer als een zonnetje👍
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.