Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Afstandsbediening startonderbreker stuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2015 om 21:12 #17273946
Hallo,
Mijn beide afstandbedieningen van me Opel weigeren. Ik krijg de startonderbreker dus niet uit, en me auto niet gestart..
Nu is het al een oudere auto en wil ik die onderbreker er gewoon uit halen. De vorige eigenaar heeft deze achteraf in laten bouwen, het is dus geen originele.
Waar moet ik zoeken en naar wat? Is het een kwestie van draadjes omlussen of doorknippen of moet ik naar de garage hiervoor.
Wie heeft wijze raad?
Groetjes
Jordi20 oktober 2015 om 21:14 #18299706om wat voor auto gaat het??
meestal voor je start onderbreker zit er een ander soort kabelboom achter je dashboard verwerkt.. die kun je voorzichtig los peuteren en de door geluste draden weer terug op de originele manier vast maken ( het liefst solderen) dan als je start onderbreker( en/of alarm) eruit is zou hij moeten starten….
20 oktober 2015 om 21:28 #18299707Het is een corsa b gsi uit 98
die ene AB viel pas in de gootsteen..
Die andere geeft geen teken van leven meer.
Nu dus niet te starten. Waarvind ik die draadboom?
20 oktober 2015 om 21:32 #18299708als je een aparte start onderbreker hebt ( dus een button die je ergens op je dashboard bij je contactslot moet houden) die eruit houden en de draden volgen… en bij je stuur kolom bij je contact in de buurt.. daar zit die vaak tussen geknepen/gesoldeerd of op de beunhazen manier met draadjes en tape gedraaid..
en dan de draad die onderbroken is i.v.m. de startonderbreker weer aan elkaar maken en dan zou hij weer moeten starten
20 oktober 2015 om 21:35 #18299709Ja het is een AB die voorheen de dueren ook ontgrendelde, maar dat deed ie ook niet meer de laatste maanden.
Dus nu gebruik ik de AB voor startonderbreken alleen. Er zit dus OOK een centrale deurvergrendeling op angesloten die het niet meer doet, maar moet ik dan ergens anders naar zoeken?
20 oktober 2015 om 21:36 #18299710Dus in de buurt van de stuurkolom moet iets te vinden zijn?
20 oktober 2015 om 21:46 #18299711voor je startonderbreker in de behuizing van je stuurkolom bij de contactslot
maar als jij een centrale vergrendeling hebt dan heb je ook een kleine ecu
ik denk dat als je de kappen rond ( 3 onder de kolom en 2 achter het stuur, stuur een kwartslag naar links en een kwartslag naar rechts draaien) je stuur kolom verwijderd heb je de niet originele kabelboom er tussen ziet zitten die getaped of met een connector aan de kabelboom geprutst is
vaak als je weet wat er rond het stuurkolom voor niet originele kabelboom loopt kun je die onder je dashboard ook zo vinden.. is vaak het zelfde tenzij beun de haas zijn tape op is :P
en voor je centrale vergrendeling kun je een universeel kitje kopen waar je de ECU van de vergendeling op de servo/motortjes in de deur aan kunt sluiten mocht je de vergendeling willen behouden20 oktober 2015 om 21:49 #18299712Ok thanks
ik ga de boel morgen uit elkaar sl*pen en hoop dat ik wat vind.
Nog 1 ding… Die CV + startonderbreker zijn 1 en dezelfde AB
kan het ook dat een CV en startonderbreker 1 unit zijn? zeg maar 1 zoon computertje?
20 oktober 2015 om 21:52 #18299713ja dat kan idd..
die hangt/bungelt dan nog ergens rond je zekeringen kastje als daar ruimte is
en in geval bij vragen kun je je fotos ook hier droppen.. dan kan er altijd iemand je te woord staan van het forum….20 oktober 2015 om 21:54 #18299714Thanks!
21 oktober 2015 om 12:28 #18299715Nou ik heb die unit gevonden!
Maar nog beter, de auto-onderdelen meneer heeft de AB gemaakt. Was kwestie batterijtje.
Rijd ik nog wel met maar 1 AB, maargoed hij werk weer en voor de volgende keer weet ik iig wat ik eruit moet slopen.
21 oktober 2015 om 14:42 #18299716Was niet zo moeilijk dacht ik zo.. Heb dat al eerder grdaan.. Bij een simpel systeempje was ik hooguit een uurtje bezig om het netjes te verwijderen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.