Afstand bediening elektronica

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Afstand bediening elektronica

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Van de afstand-bediening-sleutels van mijn Zafira-A uit 2002 heb ik ooit maar 4 jaar plezier gehad.

In 2006 vond ik het wat zonde om voor 70 euro nieuwe te bestellen, en doe het sindsdien maar op de antieke manier.

Is er intussen iets goedkoops te krijgen? Heeft iemand een advies voor mij?

(Doosje en transducer zijn nog goed, dus ik zoek gewoon een printje….. kant en klaar met software)

Groeten Rinus

Dolby
      Deelnemer

Wat is er precies kapot aan jouw afstandbediening dan?

-Vaak is het dat de batterij te leeg is. (nieuwe batterij en opnieuw synchroniseren) Opnieuw synchroniseren doe je door middel van sleutel op contact te zetten en daarna op de sluit knop
        te drukken. Dan gaan de deuren even op slot en daarna weer open. Dan zou het moeten werken.
        -Regelmatig komt het voor dat de printplaat los zit waar de batterij aan vast zit. Dit kun je vaak zelf oplossen.

rinus747
        Deelnemer

Ik heb het bekende probleem: Het printplaatje is onbetrouwbaar door te hard of te vaak op de knop drukken, of door vallen. Het drukschakelaartje heb ik al eens vervangen en de batterij ook. Toen was alles tijdelijk opgelost. Nu is het echt een printbreuk of soldeerbreuk. Soms doet hij het een paar dagen weer, maar bijna altijd NIET. En dat is al 8 jaar zo.

Ik zit dus nog verlegen om een oplossing.

Groeten Rinus

SimpleFace

Opnieuw bakken in de oven zou nog kunnen als het een soldeercrack is. Een printbreuk ga je er niet mee oplossen. Als alle componenten aan 1 zijde zitten kan je de print op een rooster zetten met de componenten naar boven, oven op 270 graden ongeveer en 5 minuten in laten zitten, daarna voorzichtig verwijderen. Batterij en plastic onderdelen verwijderen natuurlijk.
            Dit als laatste redmiddel doen, er kunnen namelijk dingen van af vallen bij het uit de oven halen.

Opeltje17
            Deelnemer

Printplaat van de sloop halen en inlezen op je cv.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.