Afslaan Zafira z 1.6 XE

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Afslaan Zafira z 1.6 XE

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Famempeters

Beste mensen .

een vraag voor ik weer van alles los ga helen !!!

Mijn Zafira A van 2004 en let op echt 50.000 km gelopen . vandaag op de auto weg is deze 2 x afgeslagen bij het inrijden op de file dus van hoge toeren en dan op het laatst de koppeling intrappen en dan valt ie weg dat heeft hij 2x op een rot punt gedaan (meteen starten en weer goed ) verder niks valt naar 1200 toeren en zakt dan rustig naar ongeveer 850 toeren . dus als je je gas met een gang intrapt en dan klos laat bedoel ik bouwt dat netjes af ???????

wie heeft een idee en zit er op deze motor een EGR ??????

ik weet het als ik ga kijken zal ik het wel zien maar ben moe en heb ff niet de moed .

dus graag een reactie of iemand dit herkend .

Bert

Famempeters

Ter info verder .

ik kan dit niet zelf even proberen het helpt niet als ik het toeren tal op laat lopen en dan gas loslaat dan bouwt hij na 1200 toeren de boel netjes af gebeurde op de a2 gister in de zeg maar na een file lekker doorrijden tot de volgende file .

ik heb in Duitsland getankt bij een Merk pomp Total dus ik neem aan dat ????? DAT IK HET DAAR NIET MAG ZOEKEN ????? ik tank daar vaker..

dus voor ik ga zoeken naar iets wat er ???waarschijnlijk niet is ?? zal zo me tank bijvullen met e 95 en zien hoe of wat .

maar heeft iemand een idee of een suggestie zoeken naar iets wat er niet is, is niks er is ook niks geregistreerd dus hij is al uitgelezen daar net .

Bert

Famempeters

Vast wat antwoorden van mezelf . ik had hem gister voor het eerst sinds dat ik hem heb ff lekker op z,n lazer gegeven op de Duitse autobaan , komt bij een ouder stel weg vandaar de km,s en rustig mee gereden dus een zeg maar inrijd periode genomen .

na het tanken daar net toch weer proberen of ik de auto in de fout kan krijgen lekker niet he !! valt op dat hij het alleen deed vanuit hoge toeren uitrollen had MET GAS LOS. , dat al is bij de Vectra gehad en dat was de fout melding van me afgedopte EGR dus vandaar op jacht naar de EGR

toch maar gaan kijken , ja er is een EGR en sterk vervuilt auto heeft vaak korte ritjes gereden en nu dan toch wat zeuren . dus de EGR lekker goed schoongemaakt was echt wel nodig ook de 2 kanaaltjes in het spruitstuk goed schoon gemaakt glimmerd weer tegen je aan . stekkers allemaal los genomen beetje pst pst met wd 40 gedaan kan ook geen kwaad . EGR gemonteerd met nieuwe voetpakking .

we gaan het zien en merken de volgende rit .

heeft iemand nog ideeën hoor ik ze graag !!!!!

Haasje17
          Moderator

Meestal EGR, nokken sensor of krukassensor.

Blackbull
            Deelnemer

Onze zafira 1.6 16v uit 2000 had ook soortgelijke kwalen. Laat aanslaan met starten en uitvallen bij stationair lopen en wanneer ik de koppeling in trapte bij het uitrollen.

Bij die van ons begon op een gegeven moment af en toe het motormanagement lampje te branden en bij uitlezen gaf hij de melding “foute waarden Egr” oid.

Zojuist een dichte pakking er tussen gezet en de auto loopt weer mooi stationair en slaat gelijk aan bij de koude start. Blij met het resultaat voor 14 euro.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.