Afslaan Zafira A Z18XE

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Afslaan Zafira A Z18XE

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Christiaan Hummel
    Deelnemer

Hallo,

Ik rijd zelf een Astra, maar ik post even een vraag namens mijn vader, die rijdt een Zafira A Z18XE uit 2002 op LPG. Het is altijd wel een beetje een zorgenkindje geweest, maar sinds een half jaar is er een volhardend probleem aan de auto. Tijdens het rijden (zonder enige reden, al getest onder veel verschillende omstandigheden zowel LPG als benzine) valt de motor ineens uit, en is dan ook niet meer te starten. Hij laat dan ook het motormanagement lampje zien. Als je hem 10 minuten laat staan, start hij weer gewoon (soms met alleen met overgas geven, maar soms ook zonder problemen. Recent is de hele gasinstallatie gereviseerd, een nieuwe verdamper en nieuwe verdeler zijn geinstalleerd. Owh ja, de auto heeft ongeveer 360000 km gelopen.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn, de garage heeft geen flauw idee meer, de computer is losgehaald en opgestuurd naar een bedrijf dat kapotte computers zou kunnen resetten, maar die kunnen niet garanderen dat het een computerprobleem is (maw: die zou dan dus niet kapot zijn).

Wie heeft er ideeen wat dit zou kunnen zijn? Alternatief (volgens mijn vader) is het kopen van een nieuwe auto, en dat lijkt mij zonde, verder rijdt de Zafira perfect.

Astraaa
      Deelnemer

Begin eens met het uitlezen van de computer en welke foutcode deze aangeeft.

lijkt op een defecte krukassensor.

Christiaan Hummel
        Deelnemer

@ Astraaa, dat is dus ook het rare, als je computer uitleest geeft deze geen foutcodes :wtf Dat terwijl het lampje van het mm wel brandt. Krukassensor is ook recentelijk vervangen (en doorgemeten, en bleek niet weer stuk).

fredomega

Ik heb dit met een omega gehad. toen was de oorzaak het relais van de benzinepomp die de geest aant geven was.Dus misschien relais testen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.