Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Afslaan Ascona C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2010 om 09:55 #17227181
Sinds een tijdje blijft de motor van m’n C Ascona 1.8 niet meer stationair lopen. Nu is mij verteld dat het de ”stappenmotor” is.. Ofwel het witte potje naast de motor, onder de luchtfilter waar ook de gaskabel aan gemonteerd is. Ook brandt de motorstoringslamp op het dashboard. Deze gaat echter uit bij flink accelereren! Wat ook opvalt tijdens het branden van deze lamp is dat de ruitenwissers sneller op en neer gaan, dat de radio uitvalt en bij het inschakelen van de achterruitverwarming de radio weer aanspringt. Heeft dit met elkaar te maken? Kortom een vreemd verhaal.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
16 oktober 2010 om 22:49 #17743539Klinkt als een massa-probleem.
Alle massakabels nalopen.
23 oktober 2010 om 07:41 #17743540Controleer dan vooral je massakabel(strip) tussen de versnellingsbak en je chasis. Zit aan de bestuurderskant van de auto. Heb het hetzelfde gehad en bij mij was ie half door geschuurd(gerot)
Mvg michel
23 oktober 2010 om 14:43 #17743541Hey superbedankt! Maandag eens ff een kijkje nemen op de brug. Hopelijk is dit het probleem, dan is het nog eens snel verholpen!
1 november 2010 om 18:53 #17743542Verdorie, massastrip vervangen maar het probleem blijft:( Iemand nog ideeen??
1 november 2010 om 20:00 #17743543Is het een carburateur of een injectie?
2 november 2010 om 08:51 #17743544probleem klink als bekend als het een 1.8S motor is (E18NV)
die heeft een electronisch geregelde pierburg carburateur.
Aan de zijkant zit een lichtgrijze kunststof pot,daar zit het meestal in,al een paar keer gehad2 november 2010 om 18:51 #17743545@ asconahobbyist: het is idd een 1.8S motor (E18NV) ja. Dit blok heeft de electronisch geregelde pierburg carb. In mijn eerste post beschreef ik deze lichtgrijze kunststof pot ook al, en ik dacht ook al dat het hier aan zou liggen. Heb me laten vertellen dat er moeilijk aan te komen is. Zou wel eens kunnen kloppen, ben immers al een 5-tal sloperijen in de buurt afgestruind maar vooralsnog niks gevonden:(
Iemand zo’n ”pot” liggen toevallig??
2 november 2010 om 20:12 #17743546zal idd lastig worden,het e18nv blok is geleverd in de Kadett E,Ascona C en Vectra A,in de jaren 87,88 en 89
wellicht dat gaos in emmeloord nog wat heeft liggen3 november 2010 om 16:12 #17743547Ik wil evt wel even voor je kijken woon 8 km van Gaos af. Hier staan idd nog een paar c ascona’s
3 november 2010 om 17:25 #17743548Contactslot nog wel goed? :hmmz
3 november 2010 om 19:19 #17743549@ manta1988: als je zou willen kijken voor me, zou dat erg fijn zijn. Laat maar weten wat het kost enz. Ik hoor graag van je!
Alvast bedankt.
@ Arjen: het contactslot heeft idd ook een tijdje terug af en toe gehaperd ja:hmmz Zou hier natuurlijk ook mede aan kunnen liggen.. Begint een verhaal zonder einde te worden die Ascona van me:thumbdown
3 november 2010 om 19:21 #17743550Ik heb hetzelde gehad. Alles vervangen wat je maar kan bedenken. Bleek uiteindelijk de tank te zijn die vol met drap zat. Nieuwe tank er onder en nooit meer last gehad.
3 november 2010 om 21:09 #17743551als ik tijd heb rij ik er even langs voor je…word waarschijnlijk zaterdag
4 november 2010 om 08:47 #17743552Originally posted by manta1988
Ik wil evt wel even voor je kijken woon 8 km van Gaos af. Hier staan idd nog een paar c ascona’shaha ja jorn ze doen hun naam eer aan GAOS
ze ruimen nooit wat op daar zo
staan ook nog een monza,senator a en b ,b kadet,b ascona,b manta
vaak niets meer af te halen ,maar ze staan der al jaren:jerry4 november 2010 om 18:45 #17743553haha ja vertel mij wat….tis is daar echt een klerezooi mja wel handig zo dichtbij…en goedkoop:P
@ paul je hoort het wel van me
4 november 2010 om 21:06 #17743554Hey alvast superbedankt!!
12 november 2010 om 19:29 #17743555En manta1988 al geweest kijken toevallig??
15 november 2010 om 22:12 #17743556hey paul ja heb even vlug gekeken daar maar heb nog niks kunnen vinden helaas.
3 december 2010 om 18:53 #17743557Mannen, het probleem van die massastoring is opgelost gelukkig! Het zat hem in de dynamo, deze laadde veel te veel bij, waardoor de verlichting feller brandde en de ruitenwissers sneller op en neer gingen enz. Uiteindelijk heeft de dynamo de accu kapot geladen en een aantal lampen (koplamp en dash) vernield door z’n absurde waardes.. Maargoed, hij is gereviseerd en doet het weer perfect! Het probleem van het niet stationair blijven lopen is nog niet verholpen, dus iemand die zogenaamde ”pot” liggen??
Groeten Paul!
6 december 2010 om 18:43 #17743558En de automaterialen zaak kan die niet zo’n pot bestellen. Volgens mij is daar nog nieuw aan te komen.
Mvg michel.
6 december 2010 om 18:58 #17743559Dan mag je mij vertellen welke automaterialenzaak..
6 december 2010 om 21:53 #17743560die zullen hem niet hebben,moet echt bij de Opel vandaan komen,of de sloop idd.
Het is speciaal voor die betreffende peirburg carburateur,ook wel ecotronic genoemd,ik meen uit mn geheugen (is al weer 4 jaar geleden dat ik een 1.8S had) dat het een pierburg 2EE carb was. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.