Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › afslaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2010 om 14:26 #17227242
Hallo allemaal
Ik heb problemen met mijn vectra b 2.0 16 klepper automaat uit eind 98, met 140.000km op de teller
Hij slaat soms bij het stilstaan spontaan af.:wub
Dit is rot vervelend als je op een kruising staat en andere mensen achter je staan te toeteren:fy1.
hij doet het zowel met koude- als met warme motor.
Bij het uitlezen bij de dealer is niets vreemds gevondenWie helpt mij
gr cor
17 oktober 2010 om 14:32 #17744161dan is die dealer ook een pruster want dit ligt gewoon aan de LFR (stappenmotor) deze is defect of gewoon smerig
wat ook wil helpen (ja willem was die al) het carter ventilatie pijpje opboren omdat deze verstopt zit
(staat wel een How 2 tussen hier op het forum)17 oktober 2010 om 14:33 #17744162origineel gepost door wim-v6
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
17 oktober 2010 om 14:38 #17744163Dank jullie voor jullie snelle reacties :wors:wors :thumbup:thumbup
Het wordt even vieze handen halen :swear
maat dan is het hoop ik weer helemaal verholpen :D.
gr cor17 oktober 2010 om 14:39 #17744164vast wel … is een veel voorkomend probleem en dat behoort de dealer ook te weten (moeten ze niet eens voor hoeven zoeken zeg maar)
17 oktober 2010 om 14:43 #17744165Ik zie dat ik meer aan jullie heb als aan de dealer
en mijn handjes vuil maken heb ik geen hekel, dus hij kan het bekijken.17 oktober 2010 om 14:52 #17744166origineel gepost door sjouke
vast wel … is een veel voorkomend probleem en dat behoort de dealer ook te weten (moeten ze niet eens voor hoeven zoeken zeg maar)Dat is het nadeel van de dealer.
Die zal niet zover gaan dat ze de stappenmotor open halen, maar vervangen hem gewoon..
en dat opboren is maar een handje vol die dat weten.
de meeste dealers plaatsen een olie afscheider op de slang vanaf carter naar klepdeksel.
Dit veroorzaakt sludge ophoping in deze slang van carter naar klepdeksel en als dei vol zit zelfs in het oliecarter.
heb al menig X18XE / X20XEV van carter ontdaan.
ben ook menig keer weer verbaast geweest van de smurrie in deze carterpannen..
bij een goed werkende carterventilatie zal dit niet gebeuren.
vandaar eigenlijk wel belangrijk dat opboren
Veel dealers / garages / beunhazen / betweters weten niet hoe belangrijk een juist werkende carterventilatie is.
Willem
17 oktober 2010 om 15:07 #17744167bij de bijschrift bij het van het gaskleppenhuis staat
öpboren pijpje: max. 1 mm groter maken
maar hoe groot moet je gaat je max maken ?
is dat 1 mm of is dat groter?17 oktober 2010 om 15:08 #177441681,5mm max
17 oktober 2010 om 15:11 #17744169thanks, weer bruikbare info :thumbup
17 oktober 2010 om 15:42 #17744170oh ik had bij mij een 2 mm boor gebruikt . . . 1,5 mm boor was net te kort :D
ik had wel het idee dat mijn z18xe tje de nieuwe carter ventielatie moest “inleren”nu merk ik daar geheel niks meer van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.