Afscheid Opel grandland x

Forumindex Forums Modellen Grandland X Afscheid Opel grandland x

2 berichten aan het bekijken - 51 tot 52 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553136
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      @RonaldGLX schreef :

      Na 5 jaar probleemloos gereden te hebben gaat de auto in augustus vervangen worden voor een geheel elektrische auto. Enige probleem dat ik eigenlijk gehad heb is dat er 2 x een halve liter olie bij moest dus dat mag geen naam hebben.

      Lang gezocht welke naar de vervanger maar voor mij was al snel duidelijk dat hij niet uit China mocht komen of  het merk Tesla. Ook al weet ik dat in elke auto wel iets uit China zal zitten. De E-3008 en de Opel Grandland elektrisch hadden voor mij een te lange levertijd omdat in augustus mijn contract afloopt. Veel auto’s bekeken. Getwijfeld tussen de Ford Explorer en de Renault Scenic e-tech maar die laatste is het geworden. Alpine uitvoering met 87kw dus de actieradius zal geen probleem zijn. Na heel veel Opels gereden te hebben nu voor het eerst naar Renault. Op papier 625 km dus in praktijk misschien rond de 450 km verwacht ik. Lang genoeg dus om geen laadstress te krijgen. 

      Ik ben reuze benieuwd als je in september een maandje hebt mogen sturen, hoe die bevalt. Een familielid heeft enige tijd geleden nog Renault gereden (privé). Een enkel keertje heb mogen sturen en ik moet vaststellen dat de Fransen de vering / het comfort van hun auto’s toch naar een vrij comfortabel niveau hebben gebracht. Dit was vroeger ook al zo, maar als je de redelijk stevige zit van een VAG produkt vergelijkt met dat van bijv een Renault, dan tja. Ik heb ooit als passagier een keer in een oude DS mogen zitten, maar tsjonge jonge, zelfs in een vliegtuig voel je bij wijze van spreken meer van de rit (de vlucht) dan zittende in een DS.

      Wat de techniek betreft : je hebt in Nederland 2 ‘kampen’ : zij die alles wat uit Frankrijk komt verfoeien en zij die het als geweldig ervaren. Kijk bijv naar de opgetelde verkoopcijfers van de Renaults / Peugeotjes, Citroën / DS auto’s, dan komen ze tot een heel best aantal.

      Maar goed, voor jou is het een ‘slechts’ een leasebak met een contract voor een jaar of 2 a 3 (?) Bevalt íe niet, dan de volgende keer weer een ander merk.

       

      #18553243
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Nu na een jaar of drie a vier soebatten en na ik weet niet hoveel postings dat de rechter een paar maanden later uitspraak zou gaan doen, had ik eindelijk wel eens figuurlijk triomfantelijk tromgeroffel moeten kunnen horen van Wappie1 (Jopsa) ivm de riante vergoeding die de rechter hem heeft toegewezen nav de door hem in bezit (geweest?) zijnde Grandland X.

        Topics gaan bij mij niet zelden het ene oor in en het andere oor uit, maar ik meende zelfs recentelijk te lezen dat Wappie1 de handdoek in de ring heeft gegooid. Zéér stoer!

        Dat zal ongetwijfeld niet voortvloeien uit de ‘sterkte’ van zijn zaak, eerder uit de gebleken ‘zwakte’ van zijn zaak. Wanneer hij de zaak zou hebben gewonnen hadden we ongetwijfeld een .pdfje hier kunnen vinden met daarin de ‘great victory’.

      2 berichten aan het bekijken - 51 tot 52 (van in totaal 52)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.