afremmen

Forumindex Forums Modellen Astra afremmen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

origineel gepost door IMpY
      in zn achteruit en in de 1 zetten? Knap van je:jerry
      zet hem zelf ook altijd in de 1 gewoon maar merk wel wilde mn handrem eventjes gebruiken voor de “FUN” op een afgesloten terrein maar deze hong vast.

groeten Twan

Komt omdat de handrem nooit gebruikt word, dat gebeurd dus ook vaak bij de APK, bij auto’s waarbij de handrem nooit gebruikt word, kan ik die zooi weer uit elkaar halen.

Willem

Oenatje
      Deelnemer

auto uit de handrem duwen is niet moeilijk, als je maar wil. ik zeg ook niet met de hand duwen, zo werden er vroeger veel auto’s gejat. maar afijn, ik gebruikte ook altijd de handrem in de winter, lekker eigenwijs tegen advies van mijn pa in, totdat ie in de winter een keer vast vroor.

Jerremy
        Deelnemer

Nou, uit de handrem duwen ?Weet niet hoor of je die door de handrem heenduwt. Heb op de mijne een nieuwe set zitten van complete kabel tot aan die schoentjes, nieuwe schijven, en ding werkt erg goed !

Maar idd heb bij mij ook de handrem keer vastgevroren gehad bij een Astra F en kwam gewoon niet weg ! Ja, toen het begon te dooien

Aan ander kant, bij me bestelbus doet ‘ie het wel goed ondanks dat die op de handrem staat, die kom gewoon los.

wim-v6
          Deelnemer

Jeroen, vastvriezen vande handrem it m vaak in de kabels zelf en de stof rubberrtjes hiervan.

als deze gewoon in orde zijn zal de handrem niet vast gaan zitten.

bij mijn vectra-B waren deze hoesjes ook beschadigd, en dat leverde ion de zomer zelfs al problemen op, kabels kwamen niet goed terug.

houd er ook rekening mee dat opel schrijft voor opels (kadett-E – astra-F – Vectra-A – Vectra-B en alle andere opels met een handrem trommel in de achterschijven) met schijfremmen achter, dat je af en toe een meter of 300 met licht aangetrokken handrem moet rijden om de vleigroest en vervuiling van de handrem trommels te voorkomen.

doe je dit nooit, kan ook de rem blijven plakken..

Astra-G heeft een systeem dat bij VW is afgekeken.

en zo ook de problemen hiervan heeft over genomen, bij VW is het aan de orde van de dag dat de handremmen blijven hangen, dit zit niet in de kabel maar in de achterremklauw, deze behoefd extra onderhoud, en dat word vergeten.

Jeroen, zolang de handrem goed werkt, zoveel mogenlijk blijven gebruiken, kontroleer of laat zo nu en dan kontroleren of kabels, en remdelen nog goed en heel en schoon zijn.

dan heb je in feite nooit problemen met de handrem, zelfs in de winter niet.

Willem

Jerremy
            Deelnemer

heb de handrem van me Astra er gister afgehaald. Ging ‘m maar alvast sneeuw vrij maken, mocht het vriezen vriest het vast.
              De auto wil ik straks met oud + nw niet daar hebben staan, maar durfde er gister nog niet mee te rijden. Nu zou het denk wel kunnen, alleen ben echt als de dood dat ik ergens tegen aanrijd… Dat ben ik echt fucked up als dat gebeurd.

Handrem gaf wel gevoel/geluid los te gaan.
              En klopt idd af en toe +/- 300 mtr. met licht aangetrokken handrem rijden. Dat doe ik bij al me Opels sinds ik dat gelezen had. Alleen bij me vorige Astra had ik er echt constant last van met een beetje vorst zelfs al !
              Had een keer dat ik dus gewoon niet weg kwam. Meestal denk ik er wel aan, maar vaak toch macht der gewoonte.
              Met vorst is het toch niet mijn ding de handrem erop te zetten. Je zal maar is met spoed naar een arts o.i.d. moeten en je komt niet weg.. :o

Gister met afkrabben van het laagje ijs dat erop zat ging het alarm gewoon af. Werkt ook snel dan.
              Had sleutels niet in me zak, maar op gegeven moment stopte ‘ie ermee en bleven alleen de alarmlichten knipperen.

wim-v6
              Deelnemer

Alarm komt door waarneming bepaalde trillingen van de ultrasoon sensoren.

Ik heb het ook al een keer gehad met de vectra met krabben, dat ie af ging.

nog geen enkel probleem met de handremmen van bijde opels gehad, vec van mijn zus & zwager en die van Erwin ook niet.

Willem

Jerremy
                Deelnemer

ok ik wel. 2x bij een Astra F ook.
                  Deze weet ik eigenlijk nog niet. Staat al 2+ weken stil.
                  Me vorige had er last van, en me zwarte X20XEV sport 5 deurs ook een ging zwaar staan tobben..

… prutsen, hoe je t noemen wil

wim-v6
                  Deelnemer

ja als je goed wegdek hebt is vaak een stukje achteruit rijden voldoende, maar met de sneeuw word dat lastig.

zijn de kabels vervangen jeroen??

Bij mij de enige keer dat ik problemen had met de handrem waren de stof rubbertjes gescheurd, en komt vocht in de kabels.

Jerremy
                    Deelnemer

Ja dat was bij me vorige het problem. Lag al sneeuw, en het ging gewoon niet. Achter bleef slepen. Ging zwaar. Maar ja had toen ook nog maar een 2.5, dat is niet genoeg natuurlijk.. haha

Nee, bij me vorige waren kabel niet vervangen. Maar die waren ook van het systeem met spacer platen waarbij de bocht van kabels niet helemaal jofel waren, maar de kabels zelf ook niet volgens mij !

Die ik nu hebt voelt 100x gezonder aan.. maar ja, alles is nieuw, van kabels tot aan de schoentjes, schijven alles nieuw.

Mag niet fout gaan nu.

Hoop ik.

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.