Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Afremmen op de motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 19:36 #17233847
Beste mensen,
Ik reed laatst een parkeergarage uit, en ik dacht: “Laat ik is proberen om op de motor af te remmen…” Toen ik dit deed (in de 1e versnelling) remde de motor eigenlijk helemaal niet af…
Als ik dit deed in de Suzuki Alto van me ma (echter wel 1000cc blokkie) remde die netjes af op de motor…Is dit normaal bij een Opel Kadett? Of kan er dan iets kapot zijn? (Ik las iets van een remcilinder? Of is dit weer juist dat gedeelte waar je remschijf doorheen draait?) :hmmz
Groet,
Kevin7 maart 2011 om 19:39 #17831234als jij gaat afremmen op de motor en je remmen niet gebruikt kan het nooit aan je remmerij liggen, je afremmen op je motor doe je op je motor.
wat klinkt dat toch simpel haha afremmen op de motor doe je op de motor :jerry
7 maart 2011 om 19:40 #17831235AnoniemLid sinds:
1 January 1970afremmen op de motor
is niets anderd dan terug schakelen naar een lagere versnelling en dan zonder gas te geven
heeft met remcilinders,klauwen schijven niets te makenik deed dit in t verleden wel zo extreem dat de achterwielen
even blokeerden:omooie daarvan was als je dat net aan t begin van een bocht deed en dan meteen vol op t gas
dan gleed je der mooi dwars doorheen;):thumbup
(door die bocht dan he)7 maart 2011 om 19:41 #17831236Zat je toen hoog of laag in de toeren ?
Is heel normaal volgens mij, een sukke…….eh…. Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D
Rik :D
7 maart 2011 om 19:44 #17831237AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1885779&tid=144095&author=KadAstra-EF]Zat je toen hoog of laag in de toeren ?
Is heel normaal volgens mij, een sukke…….eh…. Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D
Rik :D[/rquote]
onzin :oeen auto is een auto
enkel is de kwaliteit en prestaties wel eens verschillend;)7 maart 2011 om 19:51 #17831238miss reed je al te langzaam, de manier waar het op ze suziki gaat moet het ook in de opel doen
8 maart 2011 om 16:15 #17831239Allright! Bedankt voor de informatie allemaal! :thumpup:
8 maart 2011 om 16:31 #17831240rij maar eens 4000 toeren in zn 1 en laat dan je gas maar eens los… als ie dan niet afremt.. :P
9 maart 2011 om 17:37 #17831241tip: rij 100 in z’n 5
knal hem in z’n 1 en laat je koppeling los. wedden dat ie afremt op de motor:D
9 maart 2011 om 17:39 #17831242nog een tip, doe dit niet te vaak hahaha, kan je bak en motor kosten:angel
9 maart 2011 om 19:23 #17831243afremmen op de motor gaat niet.
Je remt in theorie af, op je versnellingsbak.
Rijd maar eens 30 in je 1e versnelling, en laat dan het gas eens los.
Ga dan eens 30 tijden, en zet hem dan eens een versnelling hoger.
Wat doet je wagen dan.Groeten.
9 maart 2011 om 19:31 #17831244Wil je het dan toch helemaal goed doen dan bouw je er maar een RETARDER onder kun je fijn remmen met een hendel aan het stuur geen slijtage aan motor, bak of remmen:D:D:D
gr. Dennis
9 maart 2011 om 19:49 #17831245Een brandstofmotor wil nou eenmaal niet een duwtje in de rug, dan stribbelt hij tegen en de bak, die zit daar alleen maar tussen om de verhouding van de snelheid van motor en auto te regelen. Als dit verschil door de versnelling waar die in staat relatief groot is is de remmende werking het grootst.
Hoe sterk een motor afremt hangt af van het aantal cyinders en de compressieverhouding, want je drukt immers tegen de compressie aan.
Dit alles geldt voor als de koppeling op is. Als hij ingetrapt is en het relatieve snelheids verschil negatief groot is dan rem je namelijk in eerste instantie af op de koppelingsplaten.
9 maart 2011 om 20:18 #17831246AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1887421&tid=144095&author=kadett4x4]afremmen op de motor gaat niet.
Je remt in theorie af, op je versnellingsbak.
Rijd maar eens 30 in je 1e versnelling, en laat dan het gas eens los.
Ga dan eens 30 tijden, en zet hem dan eens een versnelling hoger.
Wat doet je wagen dan.Groeten.[/rquote]
deels mee eens
maar doe dat eens met ingetrapte koppeling
dus in feite losgekoppelde motor
rem je dan af;);)9 maart 2011 om 20:25 #17831247In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn…die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.
Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen….en geen gas bij.
Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.
9 maart 2011 om 21:33 #17831248afremmen op de motor moet je ook zo vroeg mogenlijk mee beginnen en zolang mogenlijk laten rollen.
dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.
Willem
9 maart 2011 om 21:43 #17831249[rquote=1887699&tid=144095&author=wim-v6]
dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.Willem[/rquote]
Dat geldt niet voor alle motoren volgens mij…?
9 maart 2011 om 21:57 #17831250ouwe carburateur motoren (met uitzondering van de E18NVR en de diesels zonder computer geld dit niet inderdaad.
Willem
9 maart 2011 om 21:58 #17831251En wat denk je van de remblokken….Je bent nauwelijks geen rem nodig.
Als je sommige ziet remmen voor de stoplichten! die zijn zo aan nieuwe blokken toe:P
9 maart 2011 om 22:04 #17831252Ik ken mensen die trappen in 20.000km een set remblokken weg.
ik heb ook ieder jaar nieuwe voorremblokken op de truck, (30 a 40.000km) maar dan echt ALLEEEN maar stadswerk, probeer wel zoveel mogenlijk te remmen op de motor, maar in de ”mindere wijken” waar veel medelanders rijden moet je vaak op de remmen omdat deze mensen met minder goede rijkapasiteiten te stellen hebben.
Willem
9 maart 2011 om 22:22 #17831253Heb een paar keer afkeur gehad wegens roest op mijn schijven. Niet een dun laagje vliegroest, maar echt pitten…. Ik rem echt nauwelijks :P
Dus wiel er af, en op de krik in de versnelling, koppeling op en schuurblokje eindeloos lang op de schijf en toen had ik goedkeur…. Remwerking was prima!
Kom je er achter dat zo’n schijf nog best slijtvast is!!:vertag
14 maart 2011 om 10:48 #17831254Dat doe ik ook altijd. Geeft ook zo’n lekker geluidje, als ie terugloopt in de toeren…
En idd terugschakelen voor de bocht, net zoals op de motor.
Ik zie zoveel mensen keihard remmen voor een bocht, dan pas terugschakelen in de bocht, en dan doorrijden, zooo traaag ga je dan door de bocht heen….[rquote=1887590&tid=144095&author=Fearless]In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn…die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.
Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen….en geen gas bij.
Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.[/rquote]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.