Afpersen koelsysteem, ontdekt niet alles?

Forumindex Forums Modellen Astra Afpersen koelsysteem, ontdekt niet alles?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo,

Het is weer zo ver.. Kvs verbruik, deze week 2 keer na melding een scheut bijgevuld.. Naar de dealer gebracht. 2 keer afgeperst, geen lek gevonden.. Zijn er bepaalde stukken in het koelcircuit welke bij afpersen niet onder druk komen te staan?

Toch weer vreemd, zij vinden niets.. In het motorruim ruik je de kvs wel bij warme motor.. Ook dacht ik vandeweek achter het blok druppels te zien.. Er kwam wel wat lichte rook daarvandaan..

Wat nu? Iemand ideeën?

Want de dealer doet niks anders dan alleen ff onder druk zetten en simpelweg zeggen dat er niks lekt.. Dat was vorig jaar ook, toen moest ik ze zelf wijzen op een lek thermostaathuis..

Z17dth, 190.000 km…

johanhummer9
      Deelnemer

Proef eens aan die druppels , is het zoet dan heb je 100% een lek , en moeten ze gewoon wat beter zoeken

Anoniem

Een lek is er sowieso, want er verdwijnt koelvloeistof… En het ruikt alleen al zoet als ik snuffel… Maar die druppels zijn erg moeilijk te zien..

opel-mark
          Deelnemer

ja, onze astra G hadden ze ook afgeperst, niks te vinden toch verloor hij koelvloeistof ergens bij de verwarming wat dus niet met afpersen te zien was, ook bij onze H ruik ik af en toe koelvloeistof en ik vermoed dat de verwarming (of kachelklep) daar ook een klein beetje lekt.

johanhummer9
            Deelnemer

Tja ik zal toch proberen om met een verlengstuk even te proeven vooral met dit soort klachten is het al moeilijk zoeken maar als je ze (moeilijk) kan zien zal ik toch maar even proberen en dan die informatie doorgeven aan de garage.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.