afneembare trekhaak monteren corsa d

Forumindex Forums Modellen Corsa afneembare trekhaak monteren corsa d

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Elegance rider

Beste opelliefhebbers, monteurs, fans.
      Binnenkort wil ik samen met mijn neef een afneembare trekhaak monteren op mijn corsa d, eerder hebben we dit met de corasa c gedaan van 2003 , Dit verliep goed gewoon de universele 7 polige stekkerkabel aansluiten op de verlichting, en de gaten doorboren die al voorgedrukt waren in de fabriek. maar mijn vraag is of we dit ook toe kunnen passen op corsa d van 2009? of is het al voorbereid? of moet dit ook ingesteld worden op de boordcomputer? Iemand al enige ervaring met het monteren van een trekhaak op een corsa d? . Ik hoor graag tips of ervaringen, bijvoorbaart dank voor de reacties
      Mvg

KRSA2000
      Deelnemer
        Elegance rider

Bedankt krsa2000,

Het ziet er inderdaad veel lastige eruit dan de corsa c, maar niets is onmogelijk ik ga mij erin verdiepen. Bedankt! Mvg

TedMechanic
          Deelnemer

@Elegance rider wrote:

Bedankt krsa2000,

Het ziet er inderdaad veel lastige eruit dan de corsa c, maar niets is onmogelijk ik ga mij erin verdiepen. Bedankt! Mvg

Vind je? Ik vind een set met stekkers die gewoon plug and play zijn veel fijner dan dat je een universele kabelset ieder draadje moet gaan solderen. Of nog erger, met van die scotchblokjes…

Elegance rider

Dat wel Tedmechanic,

Maar met camnbus ben je wel drukker heb ik gezien, ik moet bijna wel een halve corsa slopen, en ik zag ergens op een plaatje dat er 2 draden helemaal naar voren getrokken moet worden, en als je het via de achterlichten doet het de scheelt de helft van het werk maar ik weet dan niet of die storingen aan gaat geven, dat is miin grote vraag,Maar ik ben met je eens dat met die plug and play stekkers stukken degelijke is en minder kans op lostrillen enzo, mvg

Famempeters

heb het laatst bij een Honda gedaan . de haak zelf is gewoon kinderspel alles zit voorgeboord of geponst dus dat is niks.

de stroom dat zit netjes met stekkers en bij de Honda een bijgeleverd relais en inderdaad ff die 2 kabeltjes naar voren vanaf dat moment feest alles deed het ondanks de can bus wij waren voor 1125 inkl kabel set origineel klaar 129 de haak de rest de kabel set.

ik moet een bij een Meriva gaan doen de haak prijs is 139€ vaste haak inkl 7 polige kabel set
                een afneembare naar achter is 189€ een afneembare naar beneden is 139€ andere kabel sets in overleg tegen meer prijs gekeurde merk haken met een type nr en keur nr haken met 2 jaar garantie in den Haag zie marktplaats

Famempeters

@Famempeters wrote:

heb het laatst bij een Honda gedaan . de haak zelf is gewoon kinderspel alles zit voorgeboord of geponst dus dat is niks.

de stroom dat zit netjes met stekkers en bij de Honda een bijgeleverd relais (ivm met schakeling mist achterlicht) en inderdaad ff die 2 kabeltjes naar voren vanaf dat moment feest alles deed het ondanks de can bus wij waren voor 225€ inkl kabel set origineel klaar 129€ de haak de rest de kabel set en 10€ vracht. de dealer vroeg bij aflevering van de auto nieuw 565€ en nu net voor de vakantie auto 1/2 jaar oud 625€ dus je winst /voordeel is dus overduidelijk

ik moet een bij een Meriva gaan doen de haak prijs is 139€ vaste haak inkl 7 polige kabel set
                  een afneembare naar achter is 189€ een afneembare naar beneden is 239€ andere kabel sets in overleg tegen meer prijs gekeurde merk haken met een type nr en keur nr haken met 2 jaar garantie in den Haag zie marktplaats

voordeel bij die naar beneden niet boren zagen aan de bumper ??? dat zou een punt kunnen zijn .

Famempeters

@Famempeters wrote:

de stroom dat zit netjes met stekkers en bij de Honda een bijgeleverd relais en inderdaad ff die 2 kabeltjes naar voren vanaf dat moment feest alles deed het ondanks de can bus wij waren voor 1125 inkl kabel set origineel klaar 129 de haak de rest de kabel set.

een afneembare naar achter is 189€ een afneembare naar beneden is 139€ andere kabel sets in overleg tegen meer prijs gekeurde merk haken met een type nr en keur nr haken met 2 jaar garantie in den Haag zie marktplaats

Famempeters

Sorry voor het geklooi bij wijzigen liep de pc 2 keer in het programma vast de 2e topic is de juiste en compleet met de juiste info .

Bert

Robak
                      Deelnemer

Woensdag nog een nieuwe Corsa D gedaan 2014 viel best mee bumper er af bumper balk weg halen trekhaak in de balk schuiven en vast zetten.
                        Ik zou persoonlijk een afneembare van Bosal die je van onderen er in klik daar hoef je geen stukje uit de bumper te zagen en zie je niets van de trekhaak.
                        Bedrading setje geen uni maar plug en play moet je alleen even kijken of je links achterin een zekeringkasten hebt dan kun je daar de 12 volt weg halen en hoef je niet naar voren.

Als je een beetje handig bent red je het wel

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.