Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Afmeting gaspedaal + hoogteverschil met rem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2011 om 21:55 #17228221
Hallo beste Opel kenners,
Ik heb een niet alledaagse, maar voor mij wel een belangrijke vraag: Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van het gaspedaal LxB, en wat het hoogte verschil is met de rem gemeten vanaf het deel waar je voet op rust?
Ik ga over een paar weken met vakantie, en heb een opel astra automaat gehuurd. Vanwege CBR verplichtingen moeten in voertuigen die ik bestuur het gas en rem pedaal op (nagenoeg) gelijke hoogte staan. Ik moet van te voren dus een blokje maken dat erop past. Vandaar dat ik de afmetingen moet weten.
Ik heb zelf zo’n blokje op mijn seat arosa, maar weet niet of dat zomaar past, vandaar hier mijn vraag.
Alvast bedankt voor de hulp.
24 mei 2011 om 08:47 #17756672Kun je meer vertellen over de huur Astra?
Welk model is het? F,G,H,J?En hoe werkt dat “blokje” ?
25 mei 2011 om 13:58 #17756673Hallo RickR91,
Wat ik uit de huur papieren kan opmaken gaat het om een Opel Astra AC A4DR.
Wat betreft het blokje: Op mijn Arosa zit een aluminium blokje wat de oppervlakte afmeting heeft van het gaspedaal (dus LxB) en de hoogte zodat uiteindelijk wanneer de pedalen niet ingerukt zijn, het gas en rem (deel waar je voet op rust) op gelijke hoogte staan. Op mijn eigen auto zit die met twee schroeven vast, op de huurauto kan dat natuurlijk niet, maar daar zet ik het vast met tyrips of ducktape, of een combinatie hiervan.
Het is dus belangrijk dat ik de juiste afmetingen heb.
Alvast bedankt voor je bijdrage.
25 mei 2011 om 14:15 #17756674Oei dat durf ik niet te zeggen, dit omdat ik niet zeker weet of een automaat even hoog afgestelt staat
26 mei 2011 om 09:04 #17756675Beste Erik,
Het gaat dus erom dat de gas en rempedaal even hoog liggen ; dat als er een liniaal op gelegd wordt, deze recht ligt?
Ga je op vakantie in zuid/zuidoost/oost europa?
Lees je huurvoorwaarden goed door, om problemen te voorkomen.
Uitvoeringen kunnen soms behoorlijk verschillen van elkaar…26 mei 2011 om 09:16 #17756676CBR regelementen mbt aanpassingen met rijden, zijn alleen in nederland geldig. in het buitenland hoor je er nooit wat over. Er is dan ook geen verdrag voor.
26 mei 2011 om 09:20 #17756677koenelsenaar
Verzekeringstechnisch kan het misschien tot problemen leiden.
Erik heeft misschien een medisch probleem waardoor hij gebruik moet maken van een blokje.27 mei 2011 om 09:27 #17756678@ RickR91,
Precies dat als je er een liniaal overheen legt dat deze dan recht ligt. Ik ga op vakantie in Grand Canaria dat is dus inderdaad zuid Europa.
@ Koenselaar,
Of de Nederlandse regels mbt aangepast rijden ook in het buitenland gelden vind ik niet spannend. Los van dat naar mijn idee het rijbewijs Europees is heeft RickR91 terecht opgemerkt dat ik dat blokje inderdaad nodig heb ivm een medisch probleem, anders heeft het CBR je dat niet op je rijbewijs, want iemand zonder die code mag met dat blokje NIET rijden.
Daarnaast heb ik nooit anders gereden, het zou dus voor vervelende situaties kunnen zorgen als ik zonder blokje ga rijden. En om inderdaad geen gezeur met de verzekering te krijgen (die overigens via Nederland loopt) Lijkt het me beter om gewoon te rijden zoals ik dat altijd doe…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.