Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Aflslaan opel 2.0 ne motor na 2-3 minuten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2009 om 11:31 #17209832
Nou na weer een hele morgen in de weer tezijn geweest het probleem nog steeds niet gevonden :hmmz:hmmz
Hier de beschrijving !
Start meteen loopt dan 2-3 minuten(stationair) begint even te stotteren dan vol gas, lijkt het wel of die op 2-3 poten loopt en valt uit en is niet meer te starten.
Na half uur doet die wel weer!
Als ik hem in de 1 zet en probeer weg terijden begint het hier boven beschreven ”onverklaarbare” probleem.(cross)Auto staat in droge omgeveving dus vocht kan uitgesloten worden.
Alle stekkers v/d kabel boom gecontroleert geen kabelbreuken of dergelijke.
Overal staat rond de 12,7 13,3 volt op , bobine ,ecu en de brandstofpomp (allen geschakelde plus) vanaf dynamo ook 12-13 volt
Koelwater schoon , geen water bij olie.
Disrtibutie staat optijd .
Luchtmassa meter ook al 3 anderen achter gehad doet ook gewoon.
Brandstoff filter is nieuw en tank zit ook vol 45 liter :PHet is een 2.0 ne 8v blok wat uit een astra komt die loopt toch wel normaal op de kabelboom van een calibra , alle stekkers endergelijke zijn het zelfde.
Iemand nog suggesties wat het eventuele euvel kan zijn ?
Alvast bedankt maikel16 mei 2009 om 14:55 #17482478Update , ja nu al :cool:
De koelvloeistof sensor (blauwe) aan de achterkant van thermostaat huis zit dr nieuw in. Dus hier kan hier niet aan liggen
Even met die Bdp sensor geknooit
En volgens mij is deze aan vervaning toe ! De isolatie laat meest los en ding ziet dr niet al te fris meer uit.Iemand nog zo’n ding liggen voor nette prijs ? :wors
Heb dr verder geen andere logische verklaring voor dat de motor stottert …
16 mei 2009 om 15:08 #17482479bdp heb ik bij de brezan een nieuwe voor 55,- gekocht.
16 mei 2009 om 15:43 #17482480hmm oke mocht er niemand zich melden dan moeten we die ook ma ff nieuw aanschaffen .
Oohja bij ecu zit nog een zwart relais wat is dot voor ‘n ding ?
17 mei 2009 om 08:56 #17482481dat is je benzinepomp relais.. als die kapot is / of aan het verslijten kan ie ook moeilijk gaan doen ind..
17 mei 2009 om 09:17 #17482482gaskleppenhuissensor??
17 mei 2009 om 17:30 #17482483Originally posted by custom
bdp heb ik bij de brezan een nieuwe voor 55,- gekocht.en die vertrouw ik nooit.
heb al vaker gezien dat ze hier niet lekker op lopen of problemen veroorzaken…Pak er gewoon 1 van een orginele c20ne…
liefst een lopende motor.. :o18 mei 2009 om 10:34 #17482484nou na een onverwachts dagje vrij :wors maar weer eeens aan het zoeken gegaan.
alle losse sensoren enof relais vervangen met onderdelen van de sloop (lopende auto)
alleen de bdp sensor niet vervangen en dus lijkt het me overduidelijk dat dat de boosdoender is.
Marcel toevallig nog zo’n ding liggen :):):)Of iemand anders ?? meeste van die dingen zijn bij de stekkers afgebroken
18 mei 2009 om 12:48 #17482485Zou dat hem zijn… ik zal vanavond al sik tijd heb mijn oude BDP weer eens monteren. kijken wat ie doet.
die er nu in zit is gewoon 1 van Bosch… maar zou kunnen natuurlijk. Zo een gasklep positiesensor.. is deze nog te testen..? (sorry norodpool voor de evt. vervuiling) maar we zitten emt een soortgelijk probleem..
18 mei 2009 om 13:12 #17482486@ custom geen probleem ik bevuilkde jou topic ook wel ;)
maar ik heb op de sloop ma ff voor nood 1 bdp sensor meegenomen (afgenkipte) deze zo goed als het ging eraan gemaakt
en nog is het probleem nie verholpen :cry:cry:cryIk zou haast gaan denken dat de tank leeg is :P
18 mei 2009 om 14:23 #17482487dat dacht ik eerst dus ook… maar toen ik de slang lostrok kwam der gewoon benzine uit..
wat geeft je motorstoringslampje aan..?
18 mei 2009 om 14:38 #17482488uhm ghehe ik heb geen dashbord meer in de auto zitten ;) heb alleen motorboom en de ecu/brandstof relais er nog zitten rest is professioneel verwijdert zeg maar ;)
Dus uitlezen is geen optie haha
en de tank zit nog wel vol zag ik net ;)
Denk dat ik het eerst ff weekje laat bezinken miss ff andere injectoren erin kan zijn dat die vuil zijn ??
18 mei 2009 om 16:31 #17482489zou kunnen, maar dan zou tie volgens mij d ehele tijd niet lekker moetne lopen.
bij mij zit het in een d kadett gebouwd, dus ik heb helaas ook geen lampje..
maar ik ga die bdp eens doen.
18 mei 2009 om 18:00 #17482490Nou men gelooft het niet maar mn benzinepomp is aan het eind van zn latijn !!!
3 verschillende relais erachter gehad geen resultaat maar de pomp heeft de weinig druk geloof ik , zit er nog n regelaar achter bij een calibra of ?
Dan doel ik niet op de regelaar bij het inlaatspruitstuk.Vandeweek ff pompje regelen en dan hopen dat die het gewoon doet :o:D:o:D
18 mei 2009 om 18:21 #17482491interne pomp heb ik ook nog wel liggen
Kan best zijn dat je pomp defect is..Moet ik deze week ff langs komen maikel???
Kun je wel ff bdp van mij testen…18 mei 2009 om 19:55 #17482492marcel zou mooi zijn heb nu het meeste wel 3 dubbel op reserve hier op de bpd sensor en fuelpomp na dan haha ;)
Zou mooi zijn als je ff lang kwam ja dan weet ik meteen waar het nu aanligtzaterdag middag/avond is mij het makkelijkste is ja ook geen uren werk ;)
22 mei 2009 om 06:04 #17482493heb je er nog naar gekeken, of ben je er al uit..?
ik snap er bij mij ook niets meer van en heb er steeds minder zin in om de auto af te maken.. :(
30 mei 2009 om 12:46 #17482494hbe dr wel na gekeken ja en denk dat ik er uit ben ;) mn vermoeden is dat de koppakking tussen 1 van de cilinders gesprongen is … maar zekerweten ?
stationair loopt die nog steeds prima eigenlijk …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.