Forumindex › Forums › Modellen › Astra › AFL verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2012 om 11:44 #17245365
Ik heb sinds een week een 2ehands astra sports tourer uit 2011….erg blij mee:-)
volgens de garage waar ik hem vandaan heb zit er AFL icm xenon op, alleen staat dat standaard aan?moet je dat aanzetten?zie je dat in je display?
ook zou er elktrische spieglels opzitten, waar moet ik dit doen?
6 november 2012 om 13:49 #17975770Als er AFL met xenon opzit, kun je dat direct zien.
Als je koplampen hebt met lenzen (ronde bolletjes) en er komt wit licht vanaf, dan heb je xenon.
Wanneer jij in het donker een bocht doorstuurt, zouden de koplampen mee moeten draaien.
Ik geloof niet dat je AFL apart aan moet zetten.Wat bedoel je met elektrische spiegels, elektrisch verstelbaar of elektrisch verwarmbaar of elektrisch inklapbaar?
6 november 2012 om 17:09 #17975771Ja ze sturen mee!!
Met elektrische spiegels bedoel ik het inklappen.
6 november 2012 om 18:34 #17975772Zit die knop niet ergens bij je spiegelverstelling?
Ik weet wel dat de spiegels niet automatisch inklappen als je de auto op slot doet.6 november 2012 om 20:02 #17975773Als het AFL betreft kun je met de lichtschakelaar deze op automatisch zetten. De boordcomputer laat dit ook zien.
Spiegels inklappen doe je met de knop waarmee je ze ook verstelt. Zet hem in de midden positie en druk hem eenmalig naar beneden en de spiegels zouden in moeten klappen.
7 november 2012 om 06:25 #17975774ja mijn verlichting staat nu op automatisch dus dat moet goed zijn.. heb inmiddels ook de automatische grootlicht functie aangezet.
betreft de electrisch inklapbare spiegels denk ik dat het er niet op zit helaas!!Wel grappig ik heb bijna alle opties stuur/ stoelverwarming, luxe stoelen, xenon, navi enz. maar geen electrisch inklapbare spiegels
7 november 2012 om 13:07 #17975775Jammer inderdaad, leuke en handige optie die relatief goedkoop is.
Veel mensen vergeten dit en hebben achteraf spijt na de levering van de auto of de eerste keer dat ze bij hun wagen arriveren en de spiegel langs de deur zien hangen of op de grond zien liggen en dan vervolgens bij de dealer arriveren en de gepeperde factuur in handen krijgen (indien geen omnium-verzekering).Jefkere
7 november 2012 om 15:34 #17975776@Jefkere wrote:
Jammer inderdaad, leuke en handige optie die relatief goedkoop is.
Veel mensen vergeten dit en hebben achteraf spijt na de levering van de auto of de eerste keer dat ze bij hun wagen arriveren en de spiegel langs de deur zien hangen of op de grond zien liggen en dan vervolgens bij de dealer arriveren en de gepeperde factuur in handen krijgen (indien geen omnium-verzekering).Jefkere
Heb jaren inklapbare spiegels gehad en gelukkig zitten ze niet meer op m’n huidige en vorige Meriva B. Bij mijn vorige auto’s regelmatig krassen van jassen en putjes van deuren gehad, sinds ik geen inklapbare spiegels meer heb heb ik daar veel minder tot geen last meer van.
Wat betreft de AFL verlichting, helaas is deze bij de Meriva B niet zo uitgebreid. Wat ik in smalle straatjes een flink pluspunt vind is als je een bocht maakt de bochtenverlichting aan gaat die dan de zijkant(en) flink wat meer licht geven.
26 november 2012 om 23:50 #17975777Ik heb een Astra J GTC met AFL. Tot een aantal weken geleden nog geen problemen en erg blij met deze optie. Maar sinds een tijdje heb ik erg veel last van medeweggebruikers die naar mij flitsen met hun lampen. Dit gebeurd momenteel alleen nog maar als ik op de snelweg rij. Het viel mij ook op dat ik zelfs de borden boven de weg (1000m verderop) met dimlicht bescheen. Nu kan ik zelf niets afstellen van binnen uit en ben ook met deze vraag naar Opel gegaan. Vandaag heeft mijn dealer een test gedaan met de verlichting en daaruit bleek dat er inmiddels wel een software update was en dat de hoogte afstelling tussen de linker en rechter lamp verschilde. Nieuwe software is geïnstalleerd en ze hebben het hele systeem opnieuw geijkt. Ik heb net een testrit gemaakt en in eerste instantie leek het goed te werken. Maar na ongeveer 3km rijden begonnen de borden weer op te lichten en mijn medeweggebruikers te signaleren. Het probleem is dus niet verholpen helaas.
Is er iemand die dit probleem ook heeft en wellicht de oplossing heeft?TNX
27 november 2012 om 18:42 #17975778@yourih
Je schrijft het volgende “heb inmiddels ook de automatische grootlicht functie aangezet”
Hoe doe je dat dan want ik krijg het niet voor elkaar, het groene lampje gaat dus ook niet aan :swear
Alvast bedankt!
27 november 2012 om 20:27 #17975779@juruca wrote:
@yourih
Je schrijft het volgende “heb inmiddels ook de automatische grootlicht functie aangezet”
Hoe doe je dat dan want ik krijg het niet voor elkaar, het groene lampje gaat dus ook niet aan :swear
Alvast bedankt!
Twee keer de verlichtingen hendel naar voren duwen. Dan komt het groene symbool met een A op je teller te staan en zal hij automatisch groot licht geven.
2 december 2012 om 18:13 #17975780Dus ik rijd met dimlicht en duw de richting aanwijzer hendel naar voren, naar achter en weer naar voren ? correct ?
Of terwijl zet grootlicht aan en even uit en weer aan ?
Wat mij ook opvalt is dat bij het contact maken ik dat groene symbool ook niet zie oplichten :(
Zelf denk ik dat er een storing voor deze optie is.
Het is toch ook niet zo dat je dit kan instellen in een of ander menu dat het niet werkt ?
Bedankt voor de reacties alvast.
2 december 2012 om 18:38 #17975781@juruca wrote:
Dus ik rijd met dimlicht en duw de richting aanwijzer hendel naar voren, naar achter en weer naar voren ? correct ?
Of terwijl zet grootlicht aan en even uit en weer aan ?
Wat mij ook opvalt is dat bij het contact maken ik dat groene symbool ook niet zie oplichten :(
Zelf denk ik dat er een storing voor deze optie is.
Het is toch ook niet zo dat je dit kan instellen in een of ander menu dat het niet werkt ?
Bedankt voor de reacties alvast.
Niet helemaal. Je laat de verlichting in de auto stand staan. Zodra de schemering invalt en de verlichting aan gaat duw je de richting aanwijzer hendel naar voren. (groot licht gaat aan). Dan druk je de hendel nog een keer naar voren. Het groot licht zal weer dimmen maar het automatisch groot licht symbool (groen) zal aangaan en zodra de auto meent dat het grote licht aan kan zal dat ook gebeuren. Bij mij werkt het perfect.
Succes verder!
4 december 2012 om 18:17 #17975782Thx, voor je toelichting, ik denk dat ik het nu begrijp :D
Dus na het inschakelen van het grootlicht kan je de hendel nog verder naar voren duwen richting het dashboard ?
Morgenochtend ga ik het proberen!
Thx voor deze toelichting :D
4 december 2012 om 18:25 #17975783Nou als je hem naar voren drukt veert hij vanzelf weer terug. Dan druk je hem nog een keer naar voren.
Misschien verschilt het wel per type.5 december 2012 om 17:57 #17975784Nou, vanmorgen geprobeert….. maar helaas… :???:
Ik denk dat er een probleem is wat de dealer moet gaan oplossen.
Maar is het altijd zo dat als je xenon/camera eye hebt dat deze optie beschikbaar is ?
Thx!
1 januari 2013 om 11:19 #17975785@Thundernerd wrote:
Ik heb een Astra J GTC met AFL. Tot een aantal weken geleden nog geen problemen en erg blij met deze optie. Maar sinds een tijdje heb ik erg veel last van medeweggebruikers die naar mij flitsen met hun lampen. Dit gebeurd momenteel alleen nog maar als ik op de snelweg rij. Het viel mij ook op dat ik zelfs de borden boven de weg (1000m verderop) met dimlicht bescheen. Nu kan ik zelf niets afstellen van binnen uit en ben ook met deze vraag naar Opel gegaan. Vandaag heeft mijn dealer een test gedaan met de verlichting en daaruit bleek dat er inmiddels wel een software update was en dat de hoogte afstelling tussen de linker en rechter lamp verschilde. Nieuwe software is geïnstalleerd en ze hebben het hele systeem opnieuw geijkt. Ik heb net een testrit gemaakt en in eerste instantie leek het goed te werken. Maar na ongeveer 3km rijden begonnen de borden weer op te lichten en mijn medeweggebruikers te signaleren. Het probleem is dus niet verholpen helaas.
Is er iemand die dit probleem ook heeft en wellicht de oplossing heeft?TNX
Hey, heb ook een Astra GTC met AFL. (van februari 2012) Ook ik had in het begin last van flitsende weggebruikers. Heb toen de lichten op de garagedeur gericht en zag inderdaad dat de rechter koplamp veel te hoog stond afgesteld. Heb deze toen zelf opnieuw afgesteld (naar beneden gedraaid, schroef zit op koplamp, verlichting niet op automatisch maar met de draaiknop 2 naar rechts).
Geen problemen meer gehad. Heb enkele weken later toen ik toch bij de dealer was de koplampafstelling laten controleren en volgens de monteur stonden ze goed.Zie ervaringen en verbruik : http://www.autoweek.nl/autoreview/34338/opel-astra-gtc-14-turbo-140pk-sport” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.