Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › AFL verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 12:10 #17222411
Geachtte Opel fanaten.
Als ik AFL verlichting wil inbouwen In mijn C2 van 2007 waar moet ik dan rekening mee houden?
Zijn deze lampen voorzien van automatische hoogteregeling?(is dit in de stuurapparaten ingebouwd?)
En moeten deze voorzien worden van de koplampsproeiers?
Aangezien dit alles verplicht is vanaf 2007
MvG Fastrogeke13 juni 2010 om 16:09 #17687137http://www.astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=16636
hier een how-to, het is dan wel voor de astra h maar het komt waarschijnlijk op hetzelfde neer, wel aardig wat werk dus.
13 juni 2010 om 16:30 #17687138Dit kan ik helaas niet openen omdat ik geen lid ben van dat forum.
MvG Fastrogeke13 juni 2010 om 16:32 #17687139moet je jezelf even registeren daar ;)
13 juni 2010 om 17:06 #17687140origineel gepost door fastrogeke
Geachtte Opel fanaten.
Als ik AFL verlichting wil inbouwen In mijn C2 van 2007 waar moet ik dan rekening mee houden?
Zijn deze lampen voorzien van automatische hoogteregeling?(is dit in de stuurapparaten ingebouwd?)
MvG FastrogekeHallo,
Ik heb dit toen ook gedaan in mijn C1 (alles origineel), geen AFL maar dit maakt wat inbouw betreft, niet zo’n groot verschil.
Als je alles origineel wilt hebben, zul je aardig wat kabelbomen moeten aanpassen.
Hoogteregeling ben je twee sensoren + kabel voor nodig, deze worden op de voor en achteras geplaatst, zo zul je niemand onnodig verblinden.
Koplampsproeiers is ook goed te doen, maatvoering staat al op je bumper aan de binnenzijde afgetekend, wel ben je een ander watertankje (groter) nodig met een extra pompje + kabel.
Ik heb de onderdelen toen allemaal uit de eerste Vectra’s gehaald (Duitse Test auto’s van 2001) ;), zo was het voor mij ook goed te doen wat de kosten aanging, als je alles nieuw wilt kopen is het niet echt aantrekkelijk.
Dan tenslotte de boel nog om laten programeren op Xenon, en je hebt een zee van licht :D;)
Groetjes, Joche
13 juni 2010 om 17:07 #17687141origineel gepost door fastrogeke
Geachtte Opel fanaten.
MvG FastrogekeDe lampen stellen automatisch. Maar dit gaat naar het gewicht wat je achter in je auto gooit. Dus ook in je achtervering zullen sensoren of iets dergelijks moeten komen lijkt me aangezien dat verplicht is ja! Ook de koplampsproeiers zijn dus verplicht. Betekent dat je ook een grotere ruitensproeiertank krijgt.
Als je het hebt is het leuk maar om het achteraf in te bouwen, is een best karwei denk ik!!13 juni 2010 om 18:56 #17687142wat voor onderdelen heb je eigenlijk exact nodig om alleen de hoogte regeling in te bouwen?
2 sensoren dan en een nieuwe lichtschakelaar. Zijn de stelmotoren herbruikbaar voor de hoogte regeling?
13 juni 2010 om 19:08 #17687143Al met al dus een best karwei. Om eerlijk te zeggen zie ik hier best wel tegen op. Misschien dat ik dan maar een naderhand setje moet inbouwen zoals bijv een pilot setje.Dat hoogteregeling en die koplampsproeiers zijn nog wel te doen.Maar om complete kabelbomen gaan te vervangen zie ik niet zitten.
Allen bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!!!!!
MvG Fastrogeke13 juni 2010 om 19:13 #17687144alleen het stuurapparaat voor de hoogte regeling kost al bijna 250 euro :S anders had ik het denk ik ook wel ingebouwd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.