Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › AFL project, klaar!!! nu met filmpjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2014 om 10:30 #18171156
Technical grey heb ik als kleur. Is ook redelijk donker. Maar zit natuurlijk een groot prijsverschil in de koplampen.
De set bij gm tuningparts kost 425€ en de pilot digital xenon kost ook nog eens 300€.6 september 2014 om 16:05 #18171157Dat klopt. Maar er zijn meer merken als pilot. Pilot is extreem duur. Je kunt een set kopen die het het zeker net zo goed doet voor een tientje of 7.
En de afl lampen zijn niet plug en play. De originelen moet je een aantal stekkers voor wisselen en een extra massa trekken6 september 2014 om 16:31 #18171158Zelf had ik voor de pilot set zitten kijken omdat deze geen storingen geeft op de boardcomputer. Heb jij een voorbeeld van een goedkopere set? Wat ik ga doen is opzoek naar een set welke in mijn huidige lampen zet. Als het niet naar mn zin is kan ik altijd nog voor de aftermarket koplampen kiezen.
Deze bijv?
http://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;7 september 2014 om 22:00 #18171159Hier heb ik mijn h1 kit ook vandaan en die doet het al ruim een half jaar perfect! Altijd goed starten, lampen warmen gelijkmatig op en nog steeds geen kleurverschil. En het Engels op de starter is net zo gebrekkig als op een setje van Pilot.
7 september 2014 om 22:09 #18171160Ik heb zelf ooit xenon setjes verkocht. Carnamics is goed. Maar alle andere setjes komen vrijwel allemaal uit dezelfde fabriek en ook goed. Je kunt niet snel een miskoop doen.
Weet je al welke kleur je wil?
6000k staat mooi bij een insignia. Is mooi wit.8 september 2014 om 20:47 #18171161Ik heb mn zinnen gezet om mn hele koplamp om te bouwen. Dus projector lenzen inbouwen ,xenon erachter, de originele koplampen behouden zodat het ook weer uit te bouwen is. En inderdaad de goedkopere sets zijn ook storingsvrij en lichtopbrengst is hetzelfde. Ik ga bij mn gekozen set voor 5000k omdat de 6000k van die set net te blauw is. Zodra ik alles binnen heb, en daarna geinstalleerd zal ik proberen een How-2 te maken. En de gebruikte producten vermelden.
8 september 2014 om 20:56 #18171162Ok ben heel benieuwd.
5000k zit echt tegen het gele aan hoor.
Wat ga je doen met je dagrij verlichting/ stadslichten?8 september 2014 om 21:02 #18171163De dagrijverlichting worden leds die dimbaar zijn maar daar moet een weerdrand overkomen om de “error” melding weg te krijgen.
De grootste uitdaging gaat de koplamp bracket van de unit zelf te scheiden. Ik kan namelijk nergens vinden welk type seal er tussen zit, dus dat wordt iets wat ik tijdens het aanpassen moet bekijken.8 september 2014 om 21:13 #18171164Over het algemeen doet een oven wonderen. Weet niet hoe het bij een insignia is maar er staan genoeg filmpjes op youtube over het openen van een koplamp.
23 september 2014 om 21:08 #18171165Hoi Jeroen,
heb je toevallig nog tijd om de schema’s op te sturen? Ik heb inmiddels de voor- en achtersensor geplaatst + kabels gelegd. Als ik de schema’s heb dan kan ik bekijken of het lukt om de rest aan te sluiten. Kleine tegenslag was dat ik niet de geschikte zekeringkast had… Hier was ik in eerste instantie wel vanuit gegaan. De pinnen voor de aansluiting en voor de zekeringen ontbreken echter in de oude zekeringkast. Ik moet ook nog naar de aansluiting v.d. koplampsproeiers kijken. Weet jij toevallig of deze eveneens geprogrammeerd moeten worden? Zou kunnen dat ze aangestuurd worden via de voorruitsproeiers. Kan natuurlijk ook dat ze apart vanuit de comfortmodule worden aangestuurd via de zekeringkast.
gr. Ivo
26 september 2014 om 13:22 #18171166Ivo, de schema s ontvang je waarschijnlijk morgen.
De sproeiers werken alleen als je lampen branden. Daar kwam ik zelf ook pas achter na een dag meten. Ik denk dat hier geen specifieke software voor nodig is.
Dat van die zekeringenkast zou ik niet zo snel van uit gaan. Sommige circuits worden namelijks anders gebruikt. Er is een hoop hetzelfde. Ik zou het eerst zo proberen.26 september 2014 om 14:43 #18171167Hoi Jeroen, heel erg bedankt voor het opsturen. Als je me rek nr per pb stuurt dan maak ik je de kosten van bv verzending over. Mbt de zekeringkast. In mijn oude zekeringkast ontbreken de pinnen voor de zekeringen van Afl en voor de aansluiting vd kabels (bezuinigingen?). Koplampsproeiers heb ik navraag bij opel gedaan. Medewerker geeft aan dat dit geprogrammeerd kan worden. De puls moet verlengd worden in de comfortmodule. Afwachten dus. Gr. Ivo
26 september 2014 om 15:18 #18171168Is wel goed zo joh.
Ik heb niks hoeven te veranderen aan de zekeringkast zelf dus ik verwacht jij ook niet.
Alleen aan de connectors aan de onderkant wat kabels toegevoegd.26 september 2014 om 19:43 #18171169Ik zal de brievenbus in de gaten houden :D Probleem met mijn zekeringkast is dat de connectors voor AFL ontbreken en ik de zekeringen ook niet kan plaatsen omdat daar de pinnen ook voor ontbreken. Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden van de vorderingen. Hoop echt dat het gaat lukken en dat de dealer hem kan coderen. Plaatselijke dealer gaf aan dat het gewoon niet mogelijk is. Geen enkele wijziging aan een Insignia. Hij noemde een voorbeeld van mistlampen die ze achteraf wilden inbouwen wat ook niet gelukt was. Heb nu een Dealer net over de grens in Duitsland gevonden die het wil proberen. Heb je trouwens nog iets aan de lichtschakelaar moeten veranderen of heb je hier gewoon de nieuwe op aangesloten?
26 september 2014 om 20:12 #18171170Lichtschakelaar kun je er gewoon inklikken.
Ik heb de codes ook wel voor je die de dealer moet aanvragen en programmeren.28 september 2014 om 21:35 #18171171Hoi Jeroen,
ik heb inmiddels de schema’s ontvangen. Nogmaals heel erg bedankt voor het opsturen. Ook super dat je er een schema van de koplampsproeiers bij hebt gedaan. Blijkt inderdaad dat ze apart worden aangestuurd vanuit de module en dat ik die connectie mis. Gelukkig kan ik ook hier de kabel uit de kabelboom voor gebruiken. Schema’s AFL zijn tot nog toe wel duidelijk. Ik denk dat ik nu ook je verhaal begrijp dat er een ander circuit wordt aangestuurd in de zekeringkast. Ik heb dit weekend al het e.e.a. aangesloten. Bumper gedemonteerd en alle onderdelen overgezet naar de “nieuwe” bumper met koplampsproeiers. Ik probeer deze week wat foto’s te posten.
Als het niet teveel werk is om de codes op te zoeken dan heel graag.
30 september 2014 om 07:57 #18171172Ik heb de optie vergeleken van een auto met AFL en de mijne.
De volgende codes / opties zullen toegevoegd moeten worden aan jouw VIN nummer
TQ5 camera automatisch groot licht
TR7 koplampregeling -niveausysteem, Automatisch, Statisch
TT2 Meedraaiende koplampen, Gasontladingslamp, Dimlicht Xenon, Grootlicht XenonWat er vanaf moet
TR6 Koplampregeling – niveauregelsysteem handmatig
TT4 Koplampen HalogeenEn in jouw geval heb je ook nodig
CE4 Koplamp – Sproeier, HogedrukSucces
30 september 2014 om 20:12 #18171173Hoi Jeroen,
bedankt voor het opzoeken van de codes :thumb . Ik heb ze inmiddels al opgeschreven en zal ze doorgeven aan de dealer. Zoals beloofd een paar foto’s.
Hier kwam ik toevallig ook achter.. Isolatiemateriaal in mijn stuurhuis. Direct maar even alles verwijderd.
O.a. bumper en koplampen gedemonteerd..
Onderdelen van oude op nieuwe bumper overgezet + koplampspoeiers, kapjes en slang gemonteerd.
30 september 2014 om 20:34 #18171174Zo zo druk bezig. Je hebt hem al flink uit elkaar liggen :)
Had je de kabels voor de afl uit de andere boom gehaald?
Je moet proberen om zo min mogelijk te knippen en solderen. Alleen de canbuss heb ik gesoldeerd.
Het wordt al wat.Jeroen
30 september 2014 om 21:17 #18171175Begint inderdaad langzaam wat te worden. Altijd veeeel meer werk dan ik vooraf kon vermoeden, maarja sommige dingen kun je maar beter niet van tevoren weten :???: ik heb idd alle kabels uit de kabelboom gehaald en alleen de canbus gesoldeerd. Heb enkele bestaande kabels verwijderd en vervangen door die uit de afl kabelboom. Ik heb in totaal volgens mij 4 bestaande (oude, overbodige) kabels “uitgepind” en in de kabelboom opgebonden omdat ze naar de centrale regelmodule liepen. Mocht het allemaal niet lukken dan kan ik het eventueel nog herstellen. Voor het uitpinnen vd kabels in de module heb ik trouwens naalden gebruikt. Wel een gepriegel maar het werkt. Ben alleen altijd bang dat een tweedehands onderdeel uiteindelijk niet blijkt te werken.. Altijd weer spannend.
1 oktober 2014 om 10:22 #18171176bedo in waalre heft er twee in de sloop staan en naar ik weet haald die er de bekabeling wel uit tel 040-2218312
1 oktober 2014 om 10:26 #18171177wooowwww toch leuk dat er weer iemand zich waagd aan de ombouw van xenon .
in zijn zo opel mogelijk combinatie .
succes er bij en benieuwd hoe het bij jou verloopt
1 oktober 2014 om 17:16 #18171178Kabelboom heb ik gelukkig na de tip van Jeroen in Denemarken kunnen uithalen. Ik ga in ieder geval een poging doen om het werkend te krijgen. Vandaag contact gehad met de dealer. Hij kon de uitrusting/ optielijst thuisbrengen. Hij gaf aan dat ze hier nog interne codes voor hebben en gaat de VCI code aanvragen. Ben benieuwd.
1 oktober 2014 om 17:32 #18171179Dat gaat niet.
De vci code is maar 2 uur geldig.
De auto moet dus s morgens gebracht worden en dan moeten ze eigenlijk direct de code aanvragen en niet net als bij mij pas om 15:00.4 oktober 2014 om 07:38 #18171180Wat ik heb begrepen is dat ze de aanpassingen worden doorgegeven en er dan centraal door een medewerker e.e.a. wordt gewijzigd aan de uitrusting van mijn auto. Dit wordt dan weer door de dealer in mijn auto geprogrammeerd. Ik zal het nog eens navragen. Ik heb de auto donderdag gebracht en ga hem vandaag ophalen. Ik heb zojuist gebeld waarbij de medewerker aangaf dat ze de AFL module geprogrammeerd hebben maar de sensor van de achteras niet zou functioneren.. balen. Ze hebben het verder niet onderzocht omdat ik e.e.a. zelf heb ingebouwd. Natuurlijk ook wel netjes want dan loopt de rekening wel erg snel op. Ik heb de pinbezetting in mijn eigen gemaakte schema en het org. Opel schema’s nog eens nagekeken en volgens mij klopt het helemaal. Toevallig heb ik de achteras sensor ook nog nieuw gekocht (daar zou het dan toch niet aan kunnen liggen…) Ik zal hem thuis maar eens doormeten of er geen kabelbreuk is maar verwacht ik eigenlijk niet. :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.