AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

Forumindex Forums Modellen Insignia AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 160)
  • Auteur
    Berichten
  • #18171106
    NelisZ20LER
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      Als je er maar lang genoeg induikt, krijg je alles voor elkaar. Hoe was de proefrit?

      #18171107
      Dennispolly
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2010

        respect!!! dat het je gelukt is.

        #18171108
        calibra-power
          Lid sinds:
          1 July 2004

          De proefrit was super.
          Alles werkt. Bocht verlichting, meedraaien van de koplampen in de bocht en de automatische grootlicht functie dmv de camera werkt ook.

          Helemaal tof.

          #18171109
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            Haha super! Gaaf joh! En nu nog ff een filmpje van een proefritje en dergelijke he!

            Geniet er van!

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

            #18171110
            calibra-power
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Ja ik zal snel even wat maken

              #18171111
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Gefeliciteerd zeg. Alle werk is niet voor niks geweest :thumb
                ben ook benieuwd naar een FILMPJE :wors

                #18171112
                hpp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2011

                  Super knap gedaan, en heeeeel veel respect. :thumb :thumb :thumb

                  #18171113
                  calibra-power
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Zoals beloofd de filmpjes.
                    Het was lastig om in het donker te filmen. Hopelijk is het een beetje te zien.
                    Op het einde zie je de bochtverlichting aan gaan. (wat geler licht)
                    De licht opbrengst is super. Ik zal proberen een keer iemand te laten filmen als we rijden.

                    https://www.youtube.com/watch?v=NNI5rf7BpYY

                    https://www.youtube.com/watch?v=xlq1U_t2DI0

                    Jeroen

                    #18171114
                    OlafK
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 November 2013

                      Krijg de melding “Deze video is privé. “

                      #18171115
                      calibra-power
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Ok. Nu zou het moeten werken

                        #18171116
                        NelisZ20LER
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 March 2011

                          Dik voor mekaar! Goed dat het nu allemaal werkt! :thumb

                          #18171117
                          CAlberts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 December 2010

                            Echt enorm gaaf! Vind die opstart altijd zo cool! Heel veel respect!

                            Hoeveel heeft het je financieel gezien nou gekost?

                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                            #18171118
                            GM-Tuningparts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2005

                              helemaal super!!
                              inderdaad een knap staaltje werk petje af!!

                              #18171119
                              ivo2601
                                Lid sinds:
                                8 June 2014

                                Super project.

                                Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een Insignia ST en wil ook graag AFL inbouwen. Had op mijn vorige auto xenonverlichting en is idd een behoorlijk verschil. Heb je toevallig schema’s van de bedrading of aantekeningen/ foto’s ter beschikking? Onderdelen zoeken is inderdaad behoorlijk lastig, vooral een geschikte kabelboom en lichtschakelaar. Heeft je dealer nog een probleem van het coderen gemaakt? Ik heb bij mijn vorige auto’s ook het e.e.a. achteraf (OEM) ingebouwd maar kon helaas niet altijd op medewerking van de dealer rekenen m.b.t. coderen.. Hoop dat dit bij Opel beter gaat. Ik kan op MP en Ebay diverse xenon koplampen vinden. Het valt me hierbij op dat er altijd wel een bevestigingsonderdeel is afgebroken. Heb je hier ervaring mee? Is dit te repareren? Is dit een zwak punt dat bij uitbouw snel afbreekt?

                                #18171120
                                calibra-power
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Beste Ivo,

                                  Ik kan je aan alle mogelijke schema’s helpen. ik heb alles hier liggen.
                                  Als je echt een werkend systeem wil dan heb je nogal wat nodig
                                  Sensor op de voor ophanging
                                  Sensor op de achteras
                                  Nieuwe lichtschakelaar
                                  Koplampen
                                  balasten
                                  Nieuwe binnenspiegel met Camera en kabel boom.
                                  AFL module

                                  De kabelboom weet ik nog een voor je in Denemarken.

                                  Het is in ieder geval niet plug en play. Je moet je nieuwe kabelboom helemaal strippen en dan integreren in je bestaande boom.
                                  Wat je bedoelt met coderen weet ik niet. Ik heb gewoon naar de kleuren gekeken en veel gemeten.

                                  Op hulp van de dealer hoe je niet rekenen. Dit gaat ze ver boven hun pet. Je zal verstand moeten hebben van elektra, schema’s lezen en canbuss systemen.

                                  Dat de beugels zijn afgebroken is niet erg. Je kunt bij de dealer een reparatie set bestellen voor 50 euro. Hier zitten alle beugels in. Je kan deze zo op de koplamp schroeven. Daar is al rekening mee gehouden.
                                  Als er een scheur of gat in de behuizing zit zou ik hem niet nemen.

                                  Als je een van de bovenstaande onderdelen niet hebt zal je systeem niet naar behoren werken en kan de delaer het ook niet programmeren.
                                  Ik lees wel eens dat mensen alleen koplampen hebben geplaats. Ik zou dit niet doen mdat je lichtbeeld dan voor geen meter klopt. Ook kun je dan je hoogte niet regelen.

                                  Jeroen

                                  #18171121
                                  ivo2601
                                    Lid sinds:
                                    8 June 2014

                                    Dag Jeroen, bedankt voor je snelle reactie en antwoorden. Ik wil inderdaad een compleet werkend systeem en heb inmiddels je onderdelenlijst doorgenomen. Op de kabelboom na lijkt het me dat ik vroeg of laat de onderdelen wel bij elkaar moet kunnen sprokkelen. Het valt me op dat Opel veel verschillende onderdeelnummers hanteert voor ogenschijnlijk dezelfde onderdelen. Ik kan zo niet inschatten of ze ook allemaal voor mijn type/ bwj geschikt zijn. Hoe heb jij beoordeelt of de onderdelen geschikt waren voor je auto?

                                    In grote lijnen heb ik de volgende onderdeelnummers kunnen terugvinden:
                                    – sensor vooras Partnr:12845300 GM nr:1235019
                                    – sensor achteras Partnr:13320660 GM nr:1235025
                                    Je beschrijft in je topic dat je een klein metalen plaatje was vergeten. Bedoel je één van deze twee (kan zelf het verschil niet ontdekken)?
                                    – Scheibe, erreger, Sensor, Partnr: 12845862 GM nr: 1235024
                                    – Scheibe, erreger, sensor, Partnr: 13323031 GM nr: 1235027

                                    AFL module (twijfel welke ik moet nemen en wat de verschillen zijn, kan natuurlijk ook met de SW of HW te maken hebben). Moeilijk om te bepalen welke compatibel is.
                                    – AFL Partnr: 13326599 GM nr: 1237788 Steuergeraet, scheinwerfer (deze kom ik het meest op ebay en op onderdelenlijn tegen).
                                    – AFL Partnr: 13317876 GM nr: 1237192 Steurgeraet, scheinwerfer caravan 35??

                                    Ik zou heel erg geholpen zijn met de schema’s en documentatie. Kun je me s.v.p. het adres v.d. kabelboom in Denemarken per PM sturen, ga ik er direct achteraan. Daar zou ik je heel dankbaar voor zijn. Kabelboom strippen en integreren moet lukken. Heb ik bij mijn mods in voorgaande auto’s ook waar mogelijk gedaan.

                                    Met coderen bedoelde ik het programmeren van de AFL om het systeem werkend te krijgen. Ik begrijp dat de Opel dealer hiervoor een VCI code moet aanvragen. Heeft jouw dealer hier nog moeilijk over gedaan of is het naderhand inbouwen van AFL door Opel “toegestaan”?

                                    Ivo

                                    #18171122
                                    calibra-power
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      Hoi Ivo,

                                      Ten eerste vergis je niet in de complexiteit van een insignia. Ik heb veel aan electrische systemen in auto’s gehobbyd maar de Insignia spant echt de kroon.
                                      Neem nou de zekering en relais kast onder de motorkap. Hier zitten aan de onderkant 3 grote connectoren ingeschroefd waar je allemaal pinnen op moet verzetten.
                                      Ook moet je zorgen dat je de juiste zekering kast hebt anders werkt het ook niet.

                                      ik heb vooral heeeeel veel gezocht op internet.
                                      Opel gebruikt inderdaad heel veel verschillende nummers. Wat ik deed is het eerste visueel op zoeken op ebay. als je weet hoe het er uit ziet kom je al een heel eind.
                                      Meestal brengt opel een wijziging door op een onderdeel en dan krijgt het een nieuw nummer.
                                      De AFL module heb ik gewoon een willekeurig nummer besteld op Ebay. Later gechecked en het bleek de juiste te zijn .

                                      Ik heb even mijn ebay account gechecked.
                                      Ik had de volgende nummers:
                                      Binnenspiegel compleet 13333758
                                      AFL module kan ik zo even niet vinden
                                      De sensoren zijn de juiste
                                      Het plaatje ziet er ook goed uit. Het plaatje kost bijna niks. Dat zou ik gewoon bij de dealer bestellen.
                                      Verder heb je universele adapters nodig om je Xenon lampen in de koplamp te krijgen. Deze zitten er namelijk nooit bij (Hella Xenon Adapter Halter Ring für D1S/D1R Brenner )
                                      Dan heb je nog nieuwe kappen nodig voor je binnenspiegel af te dekken.
                                      Het zoeken van de juiste ballast is helemaal een enorme zoektocht. Ze worden zo wat door iedere fabrikant gebruikt. Je hebt geen opel type nodig.
                                      Belangrikj is dat hij werkt op 35Volt en dat hij voor een D1S lamp is. als dit klopt dan werkt hij vrijwel zeker. Ik heb ook 2 verschillende type.

                                      Het lijkt em handig als je een keer langskomt.
                                      Dan lopen we samen even overal doorheen en kan ik je tips geven.

                                      Jeroen

                                      #18171123
                                      ivo2601
                                        Lid sinds:
                                        8 June 2014

                                        Hoi Jeroen, ik heb de Insignia nog niet zolang dus qua complexiteit kan ik het niet goed beoordelen. Ik heb nog geen elektrische schema’s of andere relevante informatie op Duitse of Engelse forums kunnen terugvinden. Vooral forumleden die het afraden…. Volgens mij ben je de eerste die dit voor elkaar heeft gekregen (althans die dit op een forum heeft gemeld). In mijn zekeringkast kom ik twee zekeringen tegen (die nu leeg zijn) voor AFL.

                                        Kun je me de elektrische schema’s + evt. aanvullende info doorsturen of heb je deze niet digitaal? Dan kan ik me er verder in verdiepen.

                                        Mbt de onderdelen heb ik een binnenspiegel met onderdeel nr. 13315733 gezien op Ebay. Het nr. dat je vermeld is volgens mij opvolgend. Heb je de AFL module bij de dealer gecheckt? M.b.t de plaatjes heb ik er twee gevonden. Ben er nog niet uit welke van de twee nu de juiste is.

                                        Bedankt voor je tip over de ballasten. Daar kan ik zeker wat mee. Het aanbod om een keer langs te komen zodat we e.e.a. kunnen doorspreken neem ik graag aan. Wellicht een optie als ik (over een tijdje) alle onderdelen verzameld heb?

                                        Ivo

                                        #18171125
                                        Rottentweetie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 November 2010

                                          Man, Man, man.. Wat een werk! Petje af hoor! Gelukkig zat het er bij mij standaard op! ;) :jerry

                                          #18171124
                                          dennisnmgn88
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 February 2012

                                            Jezus man, buiten een heel stuk kennis lijkt me geduld ook een schone zaak te zijn.
                                            Als ik dan kijk naar en zie dat je ongeveer een maandje of 7 bezig bent geweest (er vanuit gaande dat je gewoon werkt en besteltijd en alles erbij) vind ik het al helemaal knap werk!

                                            Als ik de berichten zo lees is het behoorlijk wat zoekwerk geweest, en ik geloof best dat daar wat vrije uurtjes in gaan zitten.
                                            Knap werk, puik werk, mooi werk en natuurlijk een GOOD JOB!(Y)

                                            #18171126
                                            calibra-power
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              Mannen bedankt voor de toffe reacties. Ik heb er inderdaad een hoop tijd in zitten. Maar vond het speur werk ook leuk.
                                              Moet wel nico bedanken voor de schemas anders was het nooit gelukt.
                                              Ik houd gewoon niet van half werk. En als dan vooral de dealer gaat zeggen dat ik het nooit werkend zal krijgen dan raak ik juist extra gemotiveerd :thumb
                                              Want toen het werkte stond ie daar mooi dom te kijken.

                                              #18171127
                                              nicocorsa
                                                Lid sinds:
                                                6 June 2006

                                                de ombouw is inderdaad een enorme klus .
                                                en lijkt me ook enkel maar te toen door een hobby mens met kennis van zaken want die elektrische schema’s connectoren . zijn geen senicure

                                                als je dit bij de dealer laat doen ben je hopen geld kwijt . hopelijk slaagt er iemand nog in zijn taak en post hij het hier ook .

                                                jeroen graag gedaan voor het opzoekwerk en de mate dat ik kon helpen maar het grote werk heb je nogsteeds zelf moete doen . waar je nogaltijd trots op mag zijn .

                                                #18171128
                                                ivo2601
                                                  Lid sinds:
                                                  8 June 2014

                                                  Tijd voor een kleine update. Ik ben inmiddels flink aan het verzamelen van onderdelen geslagen. Allereerst, Jeroen bedankt voor je tip m.b.t. de kabelboom. Deze heb ik besteld en inmiddels in huis. Ook bij mij was het een complete kabelboom van voor tot achter. Hij zal wel op een aantal punten afwijken. Is nl. een kabelboom van een sedan diesel van 2013 (mijn auto is een station, 1.6t van 2010) maar ik verwacht dat het afl gedeelte gelijk is. Ik heb geen koplampsproeiers en mijn bestaande bumper is toch al niet al te fraai meer dus ben van plan om deze ook direct te vervangen door een exemplaar met koplampsproeiers. De bumper, evenals de sproeiers heb ik inmiddels gekocht waarbij de bumper nog moet worden bijgespoten. De bumper die ik gekocht heb is Carbon Flash. Ik had verwacht dat er wel een klein kleurverschil zou zijn met mijn zwart metallic kleur maar gelukkig niet. Kleuren komen geheel overeen. Zit nog een heel klein deukje in wat ik laat herstellen.

                                                  Ben nu nog op zoek naar een sensor voor de achteras, een ander ruitensproeierreservoir en nog wat kleine onderdelen. Ik denk dat ik deze maar nieuw ga bestellen. Volgens mij worden de universele adapters voor xenon d1s ook door opel zelf geleverd (onderdeelnr. 13293369 of GM 1226857). Ik twijfel alleen nog of onderdeelnr. 13293369 of GM1428338 het correcte onderdeel is voor afdekking van de binnenspiegel. Heeft iemand misschien een foto of afbeelding van de ingebouwde sensoren en/ of evt. nog elektrische schema’s van AFL digitaal? Hiervoor zou ik heel dankbaar zijn. Mijn zoektocht op internet levert helaas niks op. In TIS 2000 wordt dit onderdeel volgens mij bij de Insignia niet meer ondersteund. Ik heb tenslotte een Haynes werkplaats handboek gekocht in de hoop wat meer info hierover te lezen. Gehele AFL systeem wordt niet beschreven…

                                                  #18171129
                                                  calibra-power
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Ik heb alle schemas voor je.
                                                    Voor de sensoren zit er al een uitsparing in je carroserie. Je hebt hier wel speciale moeren voor nodig die je bij de dealer zult moeten bestellen.
                                                    De kap heb ik wel ergens het nummer van. Ding is niet duur.
                                                    Heb je koplampen en binnenspiegel ook al? En de lichtschakelaar moet je wel controleren dat je het model neemt waar de mistlamp schakelaar opzit. (Mocht je die hebben)

                                                    Jeroen

                                                    #18171130
                                                    ivo2601
                                                      Lid sinds:
                                                      8 June 2014

                                                      Bedankt voor je reactie. Ik heb de lichtschakelaar met mistlamp functie en koplampen, ballasten en xenon. Binnenspiegel heb ik ook. Ik heb een lijst gemaakt van schroefjes, moeren etc. die nodig zijn (hoop dat die compleet is). Klein spul moet ik nog bestellen. Zo ontbreekt er bij een koplamp een schroefdeksel en een knipperlicht + “houder”. Ik heb een tweedehands sensor gevonden voor de achteras maar deze is van een Saab en kost nog altijd 50 euro. Ga dus maar voor een nieuwe. Je hebt niet toevallig een foto gemaakt hiervan bij het inbouwen van de sensoren of een afbeelding? Ik kom v.d. Insignia geen enkel beeld op internet tegen van de sensoren in ingebouwde toestand.. Heb je lang moeten zoeken naar de bevestigingspunten, of kun je aangeven in welke richting ik moet zoeken? Zal bij inbouw wat foto’s maken en plaatsen. Wellicht dat iemand er nog wat aan heeft. Schema’s heb je niet toevallig digitaal?

                                                      Ivo

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 160)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.