Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › AFL project, klaar!!! nu met filmpjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2014 om 10:51 #18171081
Heb je hier een foto en nummer van? Dan kijk ik er even naar
12 maart 2014 om 11:31 #18171083@calibra-power wrote:
Heb je hier een foto en nummer van? Dan kijk ik er even naar
Nee, helaas niet. Als ik mijn auto ga verlagen zal ik proberen wat foto’s te maken.
12 maart 2014 om 11:38 #18171082Ok. Ja ben erg benieuwd. De beweging van de koplampen is canbuss gestuurd. En die signalen komen weer van de afl module af.
Op de afl module zitten vervolgens alleen de sensor van de voorpoot en een sensor van de achteras aangesloten12 maart 2014 om 21:20 #18171084sensor leuchtweitregulierung aufhangung vorn: Partnr:12845300 GMnr:1235019
hinten: Partnr:13320660 GMnr:1235025
De 4X4 heeft achter een andere.
Ik heb een benzine, moest je geinteresseerd zijn in die foto van die kast geef je maar een seintje!12 maart 2014 om 21:40 #18171085Beste h-400 inderdaad. Dat zijn precies de sensors die ik hier heb liggen. Heb het even gecontroleerd.
Dat verhaal van de sensor die de afstand van de draagarm meet dat werkt wel zo bij een vectra.Van een bezine is de meterkast helaas anders. Maar toch bedankt.
Jeroen
29 maart 2014 om 19:28 #18171086De afgelopen 2 weekenden stonden in het teken van de grote ombouw.
Het feest begon met een pakketje uit Denemarken met daarin een complete kabelboom van een insignia.
Ik had verwacht alleen het deel onder de motorkap te ontvangen maar het bleek de complete kabelboom te zijn. van boven tot onder van links tot rechts.Dit was natuurlijk geen optie om deze er helemaal in te leggen.
Ik ben dus begonnen met het strippen van de kabelboom en heb eruit gehaald wat ik nodig had.
De bekabeling voor de AFL module
De Canbuss signalen voor de koplampen
Bochtverlichting signalen etc etc.We zijn begonnen met de AFL module in te bouwen. Geloof me een insignia is niet echt een makkelijke auto om even iets bij te leggen. Uit eindelijk na veel demontage en gevloek was het dan toch gelukt. Helaas was het weekend weer voorbij dus moest ik wachten tot het volgende weekend.
Het volgende weekend ben ik begonnen met het monteren en aansluiten van de sensoren op de achteras en bij de voorpoot.
Bij de achteras moest de complete wielkuip eruit, de bekleding in de kofferruimte en de complete dorpel van voor naar achter.
Daarna hebben we de voorste sensor gedaan. Om deze samen met de rest van de bekabeling aan te sluiten moest zowat het hele front gestript worden, bumper eraf, wielkuip eruit, sproeireservoir weg, accu bak eruit en zekering kast gedemonteerd. Vervolgens heb ik alle kabels onzichtbaar weggewerkt. Dit hield in dat ik de kabelboom bijna helemaal opnieuw moest intapen.
Vervolgens heb ik de canbuss signalen aangesloten en de pinnen van de koplamp connectoren omgestoken. Hier komen namelijk signalen bij en andere zijn overbodig.De camera voor de intelligente grootlicht functie zit ondertussen ook op zijn plek.
Het goede nieuw is dat bijna alles direct werkte. De software gooit nog een beetje roet in het eten want die denkt dat er nog halogeen lampen gemonteerd zitten. Deze zijn 50 watt en de nieuwe xenon lampen zijn 35 watt. Dit resulteert in een foutmelding en het afschakelen van de koplampen.
Hopelijk lost het laden van de software dit euvel op en anders verzin ik er zelf wel wat op.De Xenon lampen zijn fantastisch. Ze draaien mee in iedere bocht en bij lage snelheid gaat de bochtverlichting nog eens extra aan in een bocht. En het ziet er veel vetter uit. In grootlicht modus doen ze het wel en dan heb je toch een hoop licht.
IK ben er super blij mee. En bij deze dus bewezen dat het wel degelijk kan. Het is alleen heeeeel veel werk.Hieronder nog wat impressie foto’s.
Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen. Gewoon omdat het kan :D
30 maart 2014 om 06:44 #18171087Wat een werk, maar ontzettend gaaf! Ben benieuwd naar het filmpje!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
30 maart 2014 om 07:44 #18171088Damm wat ern klus. Heb dit idee vanaf het begin gevolgd. Respect dat je volledig heb door gezet. Nu ff de goeie software laden en genieten.
Top gedaan
30 maart 2014 om 11:16 #18171089Heel veel respect voor wat je gedaan (gedurft) hebt !!!!
Veel plezier ermee, als het goed werkt wil je nooit meer zonder.30 maart 2014 om 12:17 #18171090:wors :wors :wors :wors :wors wat een werk, super dat het gelukt is :thumb
30 maart 2014 om 15:21 #18171091Top werk :thumb
30 maart 2014 om 16:03 #18171092Echt respect hoor! :thumb Zeker voor je volhardendheid en doorzettingsvermogen en super dat het gelukt is ook! :thumb
30 maart 2014 om 20:11 #18171093:thumb :thumb
Respect hoor!!
Dit moet toch wel wat slapeloze nachten hebben gekost lijkt mij.
Maar zo zie je maar de aanhouder wint!!
Diepe buiging :wors :wors31 maart 2014 om 18:12 #18171094heel mooi werk geleverd . zei die volharde die moge nu zeer erg trots zijn .
heel mooie werk geleverd . het lijkt mss voor de meeste oem . maar er zulle er weinige u na doen vermod ik zo hahahah. wees trots op jezelf .
31 maart 2014 om 18:53 #18171095Bedankt voor alle toffe reacties.
Ik heb donderdag een afspraak bij de dealer. Ze gaan een vci code aanvragen en hopelijk kunnen we dan dezelfde dag de software laden.
Ik hoop dat alles gaat lukken. Normaal komt er een optie bij maar nu wordt er een optie gewijzigd.Dus het is even spannend. Als er nieuws is dan post ik het direct
3 april 2014 om 15:22 #18171096Vandaag was de grote dag van de software update.
echter het liep allemaal niet zo als gepland.
Ik had een afspraak om 08:00 uur dus heb de auto gebracht. Helaas was er net een auto voor me die op de “programmeer plek” stond.
Om 12:00 werd er gebeld. Er zit een fout code in je systeem waardoor we geen VCI code kunnen aanvragen werd er verteld.
Het bleek dat ik een klein metalen plaatje was vergeten waar de voorste hellings sensor op detecteerd. Ik ging er van uit dat er een hellingshoek sensor door opel werd gebruikt maar het werkt dus anders.
Ik had deze melding wel voorbij zien komen op mijn dashboard maar ging er van uit dat dat kwam omdat de andere koplampen gemonteerd waren.Maar goed ze hebben het onderdeel besteld. Was gelukkig maar 10 euro en gaan dit morgen monteren. Daarna vragen ze direct de VCI code aan. Het is dus nog even afwachten helaas. De garage dacht echter wel dat het geen probleem zou moeten zijn om de software te laden.
Hopelijk gaat het morgen soepeler.
3 april 2014 om 16:29 #18171097Dat is dan wel even balen als je hoopt dat het vandaag klaar is. Maar goed, gelukkig vallen de kosten mee en is het er morgen al!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 april 2014 om 08:56 #18171098En, is het gelukt???
8 april 2014 om 09:21 #18171099Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.
Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.
de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.
deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.
nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:
8 april 2014 om 12:58 #18171100Ach…..
Kleinigheidje houdt je altijd…..Hoop voor je dat het donderdag dan wel gaat lukken.
Wat een project man, respect!9 april 2014 om 19:55 #18171101@calibra-power wrote:
Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.
Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.
de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.
deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.
nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:
Balen! Succes morgen! :thumb
10 april 2014 om 19:05 #18171102Dames en heren groot Nieuws
Het Werkt!!!!!!
Vanmiddag rond drie uur belde ik naar de dealer voor de status.
Ik kreeg te horen dat de software erin zat maar dat nu helemaal niks meer werkte. :shock: :wtf
En ze waren bezig om een nieuwe code aan te vragen om alles weer origineel te maken.Dus ik vertelde dat ze daar maar even mee moesten wachten en dat ik zelf wel even zou kijken.
Toen ik daar aan kwam kreeg ik de monteur te spreken die me nog even mee gaf dat ik het nooit werkend zou krijgen.
En waar ik wel niet aan begonnen was.
IK vertelde hem dat als er niets aan de bekabeling is gebeurd en het nu ineens niet meer werkt er iets veranderd moet zijn door de software.Dus ik naar huis, kabelboom erbij tekeningen erbij want ik had nog iets niet veranderd in de zekeringkast omdat ik vermoede dat er een fout zat in de tekening van opel.
Ik heb alles doorgemeten en aangesloten zoals het in de donor boom zat. Wat bleek nu, de software schakelt in de zekering kast die jullie allemaal in de auto hebben zitten een compleet ander circuit.
Beetje lastig uitleggen.
De voeding van de verlichting (geschakeld door de boordcomputer) blijft hetzelfde maar intern wordt deze naar een heel ander circuit gestuurd. Dit zat nog niet bedraad omdat ik niet kon geloven dat zoiets mogelijk was.
Toen ik dit wel had bedraad gingen de lampen aan, de meldingen waren weg en ik kon de intelligent groot licht modus inschakelen.
Nu ik klaar ben met typen zie ik dat ondertussen donker is dus tijd voor een proefrit.Ik ben gelukkig :D
10 april 2014 om 19:11 #18171103geniet er van insignia gaat je nu een andere demensie van verlichting geven hahahah.
10 april 2014 om 19:18 #18171104Top dat het allemaal gelukt is. :thumbup
Kan je niet beter zelf daar bij die dealer gaan werken :D10 april 2014 om 19:31 #18171105Haha de dealert weer he..
Ik heb laten zien dat je een REC die niet uitgeleerd is toch in een ander auto kunt bouwen.
Destijds voor stoelverwarming, stonden ze me even gek aan te kijken…Maar hulde dat je dit werkend hebt gekregen , veel plezier ermee ! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.