AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

Forumindex Forums Modellen Insignia AFL project, klaar!!! nu met filmpjes

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 160)
  • Auteur
    Berichten
  • #18171081
    calibra-power
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Heb je hier een foto en nummer van? Dan kijk ik er even naar

      #18171083
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        @calibra-power wrote:

        Heb je hier een foto en nummer van? Dan kijk ik er even naar

        Nee, helaas niet. Als ik mijn auto ga verlagen zal ik proberen wat foto’s te maken.

        #18171082
        calibra-power
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Ok. Ja ben erg benieuwd. De beweging van de koplampen is canbuss gestuurd. En die signalen komen weer van de afl module af.
          Op de afl module zitten vervolgens alleen de sensor van de voorpoot en een sensor van de achteras aangesloten

          #18171084
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            sensor leuchtweitregulierung aufhangung vorn: Partnr:12845300 GMnr:1235019
            hinten: Partnr:13320660 GMnr:1235025
            De 4X4 heeft achter een andere.
            Ik heb een benzine, moest je geinteresseerd zijn in die foto van die kast geef je maar een seintje!

            #18171085
            calibra-power
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Beste h-400 inderdaad. Dat zijn precies de sensors die ik hier heb liggen. Heb het even gecontroleerd.
              Dat verhaal van de sensor die de afstand van de draagarm meet dat werkt wel zo bij een vectra.

              Van een bezine is de meterkast helaas anders. Maar toch bedankt.

              Jeroen

              #18171086
              calibra-power
                Lid sinds:
                1 July 2004

                De afgelopen 2 weekenden stonden in het teken van de grote ombouw.
                Het feest begon met een pakketje uit Denemarken met daarin een complete kabelboom van een insignia.
                Ik had verwacht alleen het deel onder de motorkap te ontvangen maar het bleek de complete kabelboom te zijn. van boven tot onder van links tot rechts.

                Dit was natuurlijk geen optie om deze er helemaal in te leggen.
                Ik ben dus begonnen met het strippen van de kabelboom en heb eruit gehaald wat ik nodig had.
                De bekabeling voor de AFL module
                De Canbuss signalen voor de koplampen
                Bochtverlichting signalen etc etc.

                We zijn begonnen met de AFL module in te bouwen. Geloof me een insignia is niet echt een makkelijke auto om even iets bij te leggen. Uit eindelijk na veel demontage en gevloek was het dan toch gelukt. Helaas was het weekend weer voorbij dus moest ik wachten tot het volgende weekend.

                Het volgende weekend ben ik begonnen met het monteren en aansluiten van de sensoren op de achteras en bij de voorpoot.
                Bij de achteras moest de complete wielkuip eruit, de bekleding in de kofferruimte en de complete dorpel van voor naar achter.
                Daarna hebben we de voorste sensor gedaan. Om deze samen met de rest van de bekabeling aan te sluiten moest zowat het hele front gestript worden, bumper eraf, wielkuip eruit, sproeireservoir weg, accu bak eruit en zekering kast gedemonteerd. Vervolgens heb ik alle kabels onzichtbaar weggewerkt. Dit hield in dat ik de kabelboom bijna helemaal opnieuw moest intapen.
                Vervolgens heb ik de canbuss signalen aangesloten en de pinnen van de koplamp connectoren omgestoken. Hier komen namelijk signalen bij en andere zijn overbodig.

                De camera voor de intelligente grootlicht functie zit ondertussen ook op zijn plek.

                Het goede nieuw is dat bijna alles direct werkte. De software gooit nog een beetje roet in het eten want die denkt dat er nog halogeen lampen gemonteerd zitten. Deze zijn 50 watt en de nieuwe xenon lampen zijn 35 watt. Dit resulteert in een foutmelding en het afschakelen van de koplampen.
                Hopelijk lost het laden van de software dit euvel op en anders verzin ik er zelf wel wat op.

                De Xenon lampen zijn fantastisch. Ze draaien mee in iedere bocht en bij lage snelheid gaat de bochtverlichting nog eens extra aan in een bocht. En het ziet er veel vetter uit. In grootlicht modus doen ze het wel en dan heb je toch een hoop licht.
                IK ben er super blij mee. En bij deze dus bewezen dat het wel degelijk kan. Het is alleen heeeeel veel werk.

                Hieronder nog wat impressie foto’s.

                Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen. Gewoon omdat het kan :D

                #18171087
                CAlberts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2010

                  Wat een werk, maar ontzettend gaaf! Ben benieuwd naar het filmpje!

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  #18171088
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Damm wat ern klus. Heb dit idee vanaf het begin gevolgd. Respect dat je volledig heb door gezet. Nu ff de goeie software laden en genieten.

                    Top gedaan

                    #18171089
                    hpp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      Heel veel respect voor wat je gedaan (gedurft) hebt !!!!
                      Veel plezier ermee, als het goed werkt wil je nooit meer zonder.

                      #18171090
                      Remonija
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 October 2013

                        :wors :wors :wors :wors :wors wat een werk, super dat het gelukt is :thumb

                        #18171091
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          Top werk :thumb

                          #18171092
                          NelisZ20LER
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 March 2011

                            Echt respect hoor! :thumb Zeker voor je volhardendheid en doorzettingsvermogen en super dat het gelukt is ook! :thumb

                            #18171093
                            P@rick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 November 2013

                              :thumb :thumb
                              Respect hoor!!
                              Dit moet toch wel wat slapeloze nachten hebben gekost lijkt mij.
                              Maar zo zie je maar de aanhouder wint!!
                              Diepe buiging :wors :wors

                              #18171094
                              nicocorsa
                                Lid sinds:
                                6 June 2006

                                heel mooi werk geleverd . zei die volharde die moge nu zeer erg trots zijn .

                                heel mooie werk geleverd . het lijkt mss voor de meeste oem . maar er zulle er weinige u na doen vermod ik zo hahahah. wees trots op jezelf .

                                #18171095
                                calibra-power
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Bedankt voor alle toffe reacties.
                                  Ik heb donderdag een afspraak bij de dealer. Ze gaan een vci code aanvragen en hopelijk kunnen we dan dezelfde dag de software laden.
                                  Ik hoop dat alles gaat lukken. Normaal komt er een optie bij maar nu wordt er een optie gewijzigd.

                                  Dus het is even spannend. Als er nieuws is dan post ik het direct

                                  #18171096
                                  calibra-power
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Vandaag was de grote dag van de software update.
                                    echter het liep allemaal niet zo als gepland.
                                    Ik had een afspraak om 08:00 uur dus heb de auto gebracht. Helaas was er net een auto voor me die op de “programmeer plek” stond.
                                    Om 12:00 werd er gebeld. Er zit een fout code in je systeem waardoor we geen VCI code kunnen aanvragen werd er verteld.
                                    Het bleek dat ik een klein metalen plaatje was vergeten waar de voorste hellings sensor op detecteerd. Ik ging er van uit dat er een hellingshoek sensor door opel werd gebruikt maar het werkt dus anders.
                                    Ik had deze melding wel voorbij zien komen op mijn dashboard maar ging er van uit dat dat kwam omdat de andere koplampen gemonteerd waren.

                                    Maar goed ze hebben het onderdeel besteld. Was gelukkig maar 10 euro en gaan dit morgen monteren. Daarna vragen ze direct de VCI code aan. Het is dus nog even afwachten helaas. De garage dacht echter wel dat het geen probleem zou moeten zijn om de software te laden.

                                    Hopelijk gaat het morgen soepeler.

                                    #18171097
                                    CAlberts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 December 2010

                                      Dat is dan wel even balen als je hoopt dat het vandaag klaar is. Maar goed, gelukkig vallen de kosten mee en is het er morgen al!

                                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                      #18171098
                                      NelisZ20LER
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 March 2011

                                        En, is het gelukt???

                                        #18171099
                                        calibra-power
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.
                                          Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.
                                          de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.
                                          deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.
                                          nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.

                                          de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:

                                          #18171100
                                          P@rick
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 November 2013

                                            Ach…..
                                            Kleinigheidje houdt je altijd…..

                                            Hoop voor je dat het donderdag dan wel gaat lukken.
                                            Wat een project man, respect!

                                            #18171101
                                            NelisZ20LER
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 March 2011

                                              @calibra-power wrote:

                                              Nee nog steeds niet. Wordt er niet goed van.
                                              Het probleem is dat ik nu s avonds niet van huis kan omdat de koplampen niet werken.
                                              de dealer had vrijdag dus (veel te laat) de code aangevraagt.
                                              deze kwam om 16:55 binnen en was maar 2 uur geldig. Op dat moment had ik de auto maar weer opgehaald.
                                              nu gaan ze het donderdag weer proberen. Het kon niet eerder omdat er geen leen autos beschikbaar waren.

                                              de teller staat ondertussen op 200 euro. 1 vrije dag 6 adv uren en nog steeds geen vci code :???:

                                              Balen! Succes morgen! :thumb

                                              #18171102
                                              calibra-power
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Dames en heren groot Nieuws

                                                Het Werkt!!!!!!

                                                Vanmiddag rond drie uur belde ik naar de dealer voor de status.
                                                Ik kreeg te horen dat de software erin zat maar dat nu helemaal niks meer werkte. :shock: :wtf
                                                En ze waren bezig om een nieuwe code aan te vragen om alles weer origineel te maken.

                                                Dus ik vertelde dat ze daar maar even mee moesten wachten en dat ik zelf wel even zou kijken.
                                                Toen ik daar aan kwam kreeg ik de monteur te spreken die me nog even mee gaf dat ik het nooit werkend zou krijgen.
                                                En waar ik wel niet aan begonnen was.
                                                IK vertelde hem dat als er niets aan de bekabeling is gebeurd en het nu ineens niet meer werkt er iets veranderd moet zijn door de software.

                                                Dus ik naar huis, kabelboom erbij tekeningen erbij want ik had nog iets niet veranderd in de zekeringkast omdat ik vermoede dat er een fout zat in de tekening van opel.

                                                Ik heb alles doorgemeten en aangesloten zoals het in de donor boom zat. Wat bleek nu, de software schakelt in de zekering kast die jullie allemaal in de auto hebben zitten een compleet ander circuit.
                                                Beetje lastig uitleggen.
                                                De voeding van de verlichting (geschakeld door de boordcomputer) blijft hetzelfde maar intern wordt deze naar een heel ander circuit gestuurd. Dit zat nog niet bedraad omdat ik niet kon geloven dat zoiets mogelijk was.
                                                Toen ik dit wel had bedraad gingen de lampen aan, de meldingen waren weg en ik kon de intelligent groot licht modus inschakelen.
                                                Nu ik klaar ben met typen zie ik dat ondertussen donker is dus tijd voor een proefrit.

                                                Ik ben gelukkig :D

                                                #18171103
                                                nicocorsa
                                                  Lid sinds:
                                                  6 June 2006

                                                  geniet er van insignia gaat je nu een andere demensie van verlichting geven hahahah.

                                                  #18171104
                                                  GM-Tuningparts
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 July 2005

                                                    Top dat het allemaal gelukt is. :thumbup
                                                    Kan je niet beter zelf daar bij die dealer gaan werken :D

                                                    #18171105
                                                    stefanDTI
                                                      Lid sinds:
                                                      10 May 2007

                                                      Haha de dealert weer he..
                                                      Ik heb laten zien dat je een REC die niet uitgeleerd is toch in een ander auto kunt bouwen.
                                                      Destijds voor stoelverwarming, stonden ze me even gek aan te kijken…

                                                      Maar hulde dat je dit werkend hebt gekregen , veel plezier ermee ! :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 160)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.