Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › AFL project, klaar!!! nu met filmpjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2013 om 17:13 #17260372
Zoals eerder al aangekondigd ga ik een poging ondernemen om AFL te bouwen in mijn insignia.
Volgens velen is het onmogelijk maar dat maakt mij juist extra gedreven om het voor elkaar te krijgen.
Ondertussen heb ik al een hele berg schema’s, onderdeel nummers en informatie verzameld.Ik zal het een en ander hier posten over mijn vorderingen.
de onderdelen die ik nodig heb zijn:
2 AFL koplampen
AFL module
andere spiegel
hoogte regeling sensoren
andere licht schakelaarHet grote probleem is de kabelboom. Insignia’s staan niet op de sloop. Deze auto’s worden gedemonteerd en gaan vervolgens met kabelboom en al de schredder in.
Ik heb al met verschillende slopen contact gehad en telkens hetzelfde verhaal.De sensoren heb ik nog niet gevonden want deze worden meestal niet eraf gehaald.
Spiegel kan ik krijgen voor ongeveer 130 euro
AFL module is al in the pocket.Maar ik heb wat hulp nodig van de AFL rijders.
Wie kan er voor mij een foto maken van zijn voorruit. Ik wil graag weten of ik een nieuwe ruit nodig heb als de andere spiegel monteer
Ook wil ik weten of iemand kan bevestigen of de lichtschakelaar fysiek anders is dan een originele. Bij mij zitten er 2 wieltjes op. 1 voor de dashboard verlichting en 1 voor de hoogte regeling.Het systeem werkt als volgt.
Onder de auto zitten 2 sensoren. 1 op de achteras en 1 op een voorpoot. Deze sensoren zijn verbonden met de AFL module.
Dit is een relatief simpele kabelboom om te maken.
De automatische groot licht functie zit in de binnen spiegel. Dat is een extra sensor onderaan de kap.
Deze zit ook verbonden met de AFL module.
Deze gegevens worden vervolgens verwerkt door de AFL module en vervolgens stuurt deze module weer de stelmotoren in de koplampen aan.
Met andere woorden ik vermoed dat het systeem ook zou kunnen werken zonder een insignia.
Het probleem zit hem in het vinden dan deze signalen. In de connectoren van de koplampen zit alles al voorbereid maar waar zit dit nu op aangesloten???
Dit is het stukje waar ik het schema nog van mis.
Ik denk dat de lichtschakelaar anders is omdat daar waarschijnlijk nu de signalen op zitten van de originele hoogte regeling. Maar hier ben ik dus nog niet achter.Als ik meer info heb dan zal ik het hier posten.
Als iemand wat foto’s kan uploaden dan zou dat super zijn.1 september 2013 om 18:10 #18171032Ik heb AFL op m’n Insignia, Cosmo Sports Tourer 2.0Turbo Benzine. Zalige wagen maar zoals alle moderne auto’s
minder gevoel met de baan. Maar daarvoor heb ik m’n oudjes nog!
Dit is de foto van de voorruit, is idd anders dan standaard. Ik heb zelfs m’n verzekeringsagent er op gewezen dat het niet “zomaar” een voorruit is.
Het logistieke deel van de voorruit, moest je ééntje nodig hebben…
De lichtschakelaar, dus zonder de hoogteregeling van de koplampen. Daar dit zoals je weet door de sensors geregeld wordt.
Diezelfde zijn ook verantwoordelijk voor het stabilisatiesysteem op m’n (inklapbare) trekhaak.
Succes met je ombouw!1 september 2013 om 20:28 #18171033Super bedankt!
Maar goed nieuws. dat is precies dezelfde ruit als ik heb. De nummers kloppen ook.
Het enige verschil is de vierkante lens die onder het zwarte vlak uit komt. Deze heb ik dus nodig.
Ik heb altijd gedacht dat dat opel eye was.
Of is het zo dat je met AFL ook automatisch opel eye krijgt?Die verlichting schakelaar is inderdaad anders dan de mijne dus het lijkt er op dat dan de theorie klopt.
Ik hoop alleen dat deze dezelfde connector heeft dan mijn licht schakelaar met minder pinnen erin. Anders wordt het wel vervelend want dan zal ik een complete interieur kabelboom moeten zoeken.We hebben in ieder geval weer een stukje van de puzzel ;)
2 september 2013 om 10:34 #18171034hallo beste ik wens je veel succes bij de ombouw .
die camera achtige . is de grootlicht sensor .
ik denk dat ik nog 2 koplampen insignia afl heb liggen bij interesse hoor ik het wel .
denk er mss ook aan in belgie heb je met xenon’s hogedruk koplamp sproeiers nodig .2 september 2013 om 13:45 #18171035Hoi Nico corsa,
Dat klopt die sproeiers heb je in nederland ook nodig.
Maar deze zitten bij mij al in de bumper. Tenminste de kapjes zitten er. Ik zal eens iemand laten kijken of er ook vloeistof uit komt :) Ik ga er namelijk van uit dat dat al werkt.
Ik heb zeker interesse in de koplampen maar het ligt er aan wat je er voor wilt hebben.
Maar ik las volgens mij ergens dat je bij een Opel garage werkt. Zou jij dan ook aan schema’s kunnen komen?
Ik heb namelijk nog wat specifieke vragen voor iemand die toegang heeft tot de opel gegevensJeroen
2 september 2013 om 18:45 #18171036ik vraag geen giga prijzen . moet de koplampen eens bekijken . want weet niet als het len r is en als ze dezelfde kleur hebben .
laat je morge iets weten vraag gerust welke schema’s je nodig hebt . dan probeer ik je te helpen in de maten dat het mogelijk is .
ben je toevallig uit de buurt . ik woon belgie hasselt
2 september 2013 om 20:37 #18171037Ik kom zelf uit de gemeente Oss. Dat ligt ergens tussen den bosch en nijmegen in.
Kwa tekeningen ben ik nog op zoek naar de schema’s waar de penbezetting op staat van de koplampen. De halogeen variant en de Xenon variant.
Wil namelijk weten of ik de xenon lampen er zo aan kan hangen. Het AFL gedeelte werkt dan nog niet maar dan heb ik al wel Xenon.
Verder staat er in mijn schema’s ook niet wat de pen bezetting is van de grootlicht sensor naar de AFL module en hoe de licht schakelaar zit aangesloten.Iemand anders vertelde mij dat ik een compleet andere computer nodig heb. Dit hoop ik echter niet want dan wordt het wel een heel speciaal verhaal. Volgens hem was deze nodig om de 9 verschillende licht functies aan te sturen. Ik zelf vermoed eigenlijk dat dit in de AFL module wordt gedaan.
Maar goed dat moet dus eerst uitgezocht worden.
Wat betreft de koplamp sproeiers. Er zitten duidelijk kapjes op mijn voorbumper voor de koplampen. Als ik mijn voorruit schoon spuit dan gebeurd er bij de koplampen niks. Dit zou wel moeten zijn toch? of zit daar een ander knopje voor
Jeroen
2 september 2013 om 22:15 #18171038ik spreek even uit ervaring die ik heb opgedaan als schade monteur bij een Mercedes garage..
nieuwe auto’s of oudere waarvan het niet rendabel is om alle tig verschillende soorten bumpers te blijven produceren worden soms ( ondanks het missen van xenon ) gewoon uitgevoerd met de kapjes tbv de sproeiers, deze kunnen dan ook openen. echter zitten er ( bij mercedes! ) géén sproeiers achter de kapjes.
echter zijn deze simpel in te bouwen, want het bestaat niet uit meer als 2 sproeiers ( waarvan de steunen meestal gewoon ingebouwd zitten op de xenon lampen of de bumper ) een leiding, en een extra pompje in het ruitensproeier reservoir, kabelboom is simpel te fixen.
succes! ik heb geen insignia maar kan zulke projecten wel waarderen.
ik heb er echter wel een hard hoofd in wat betreft jou aanname dat het afl systeem werkend zou kunnen gemaakt worden zonder de insignia zelf,, modules zoals lichtregelingen en dergelijke zitten vaak in een veel groter systeem omdat de sensoren gebruikt voor dit systeem mogelijk ook zouden kunnen worden gebruikt voor andere functies!
3 september 2013 om 10:32 #18171039hallo beste zoals hier boven staat . gaat jou bumper wss ook zijn .
ik heb trouwens 2 koplampen liggen kleur zwaar . dit zonder de xenon module onderaan de lamp . wegens water schade . beid koplampen hebben wel een klein barstje maar daar is optisch niks van te zien als ze gemonteert staan . je kan dit mooi dicht maken .
als je ze nodig hebt laat gerust horen . is trouwens Len R . kleur zwart .
ben bezig met je schema’s
3 september 2013 om 10:57 #18171040Heren,
Inderdaad dat verwacht ik ook. Een auto fabrikant wil zo veel mogelijk dezelfde onderdelen gebruiken.
Daarom heb ik ook moeite om te geloven dat er een complete nieuwe computer nodig zou zijn.
Een complete extra computer ontwikkelen is in kosten veel duurder dan bijv. overal een extra connector op laten solderen. Ook al worden er 10 miljoen computers gebouwd.
@nicocorsa bedankt voor je hulp zover. Zitten er nog wel lampen in de koplampen?
Stuur maar even een PB met je prijs.
Jeroen3 september 2013 om 18:47 #18171041ik zal de lampen . morgen eens uit de doos halen . en foto’s van maken . dan zie je direct waar ik over spreek.
zal morge controleren wat er nog in zit . ben ook met de bedradings schema’s bezig geweest . hoe wil je ze het liefste gewoon op papier . dan probeer ik ze af te printen . en klaar te leggen .
normaal kan je ook speciaal via opel een aanvraag den om dinge extra laten bij te programmeren maar eigenlijk heb ik daar zelf geen ervaring mee. hoe je dit aanvraagt omdat het meeste ons zelf zo ook wel lukt .
al lijkt me dit iets moeilijker . check pm
4 september 2013 om 18:30 #18171042voor dat programmeren heb je een vci code nodig, die moet je via sps ( tis2web ) aanvragen, je kan kiezen uit normaal programmeren of vci programmeren
4 september 2013 om 18:54 #18171043beste nick deze stap wist ik ook al maar daarna moet je ook met opel gaan bellen en bevestigings code’s gaan aanvragen om verder te mogen doen als het moet functioneren zoals het hoort van fabriek af .
4 september 2013 om 20:02 #18171044Ja dat zal ik binnenkort eens gaan regelen. Zonder die code houd het zoiezo op.
verder had ik gisteren een sloop gevonden waar ik een insignia mocht strippen. Helaas was de afl insignia net weg.
het is ongeloofelijk hoeveel insignia s er de shredder in verdwijnen met (voor mij) waardevolle onderdelen.
mocht er iemand een weet te staan dan hoor ik het graag.jeroen
9 september 2013 om 11:04 #18171045@calibra-power wrote:
Zoals eerder al aangekondigd ga ik een poging ondernemen om AFL te bouwen in mijn insignia.
Volgens velen is het onmogelijk maar dat maakt mij juist extra gedreven om het voor elkaar te krijgen.
Ondertussen heb ik al een hele berg schema’s, onderdeel nummers en informatie verzameld.Ik zal het een en ander hier posten over mijn vorderingen.
de onderdelen die ik nodig heb zijn:
2 AFL koplampen
AFL module
andere spiegel
hoogte regeling sensoren
andere licht schakelaarHet grote probleem is de kabelboom. Insignia’s staan niet op de sloop. Deze auto’s worden gedemonteerd en gaan vervolgens met kabelboom en al de schredder in.
Ik heb al met verschillende slopen contact gehad en telkens hetzelfde verhaal.De sensoren heb ik nog niet gevonden want deze worden meestal niet eraf gehaald.
Spiegel kan ik krijgen voor ongeveer 130 euro
AFL module is al in the pocket.Maar ik heb wat hulp nodig van de AFL rijders.
Wie kan er voor mij een foto maken van zijn voorruit. Ik wil graag weten of ik een nieuwe ruit nodig heb als de andere spiegel monteer
Ook wil ik weten of iemand kan bevestigen of de lichtschakelaar fysiek anders is dan een originele. Bij mij zitten er 2 wieltjes op. 1 voor de dashboard verlichting en 1 voor de hoogte regeling.Het systeem werkt als volgt.
Onder de auto zitten 2 sensoren. 1 op de achteras en 1 op een voorpoot. Deze sensoren zijn verbonden met de AFL module.
Dit is een relatief simpele kabelboom om te maken.
De automatische groot licht functie zit in de binnen spiegel. Dat is een extra sensor onderaan de kap.
Deze zit ook verbonden met de AFL module.
Deze gegevens worden vervolgens verwerkt door de AFL module en vervolgens stuurt deze module weer de stelmotoren in de koplampen aan.
Met andere woorden ik vermoed dat het systeem ook zou kunnen werken zonder een insignia.
Het probleem zit hem in het vinden dan deze signalen. In de connectoren van de koplampen zit alles al voorbereid maar waar zit dit nu op aangesloten???
Dit is het stukje waar ik het schema nog van mis.
Ik denk dat de lichtschakelaar anders is omdat daar waarschijnlijk nu de signalen op zitten van de originele hoogte regeling. Maar hier ben ik dus nog niet achter.Als ik meer info heb dan zal ik het hier posten.
Als iemand wat foto’s kan uploaden dan zou dat super zijn.hoi,
als je wil kan ik je al dat vele werk besparen.
nieuw leverbaar vanaf medio oktober en speciaal gemaakt voor modellen met standaard h7 halogeen koplampen.http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/5005/koplampen-opel-insignia-xenon-look-plug-play-h7-led-dagrijverlichting” onclick=”window.open(this.href);return false;
mvg eugene
9 september 2013 om 12:33 #18171046Ja dat klopt. We hebben het er in sevenum al even over gehad.
op zich is dat wel een optie maar ik vind dat afl wel tof als dat zou werken.
maar als je ze binnen hebt wil ik ze wel even zien.9 september 2013 om 17:46 #18171047Leuk dat je er aan begonnen bent! Ik hoop ook echt dat het je lukt, maar heb er wel een hard hoodf in eerlijk gezecht.
Wel des te mooier als je er in slaagd natuurlijk!. Ik heb AFL op de mijne, dus bij vragen suur maar een pb. :thumb11 september 2013 om 18:00 #18171048Nou tijdens mijn bezoekje aan de dealer gisteren heb ik het natuurlijk ook even over mijn plannen gehad.
Men was er niet zo te spreken over en begon met allerlei onzin dat ik bijvoorbeeld de km teller moest vervangen omdat er een lampje niet in zou zitten.
Ook vermoeden ze dat de interieur computer vervangen moest worden.Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat Opel meerdere computers heeft ontworpen. maar goed checken kan geen kwaad.
Dus ik heb vandaag mijn zekeringkast verwijderd aan de linkerkant onderin het dashboard. Hier kun je vervolgens de computer zien zitten.
Nu zit alles wel erg strak weg gebouwd dus ik kreeg de computer er helaas niet uit.
Als ik dit project wil laten slagen dan zal mijn dashboard op een gegeven moment een heel eind gedemonteerd moeten worden. Maar dat is niet erg
Na wat zoeken op internet kwam ik meerdere (dezelfde) computers tegen.Dit is de computer uit een 130 PK diesel insignia met AFL. Dus als deze er bij mij in zit dan hoeft hier geen andere voor te komen. Daar hoop ik oom op anders wordt het wel erg gek.
Zijn er mensen die kunnen checken aan de hand van dit nummer of er meerdere modellen leverbaar zijn?Een voordeel is dat de computer zit aangesloten dmv een stuk of 7 verschillende connectoren. Dit houd in dat als ik een sloper vind ik waarschijnlijk vrij makkelijk een stuk kabelboom kan vervangen. Volgens de schema’s die ik nu heb zit het hele systeem aangesloten op de AFL module en zit deze weer gekoppeld aan de computer. ook de binnen spiegel zit hier aan verbonden. Dus met een beetje geluk kan ik gewoon een deel kabelboom vervangen zonder al te veel te knippen en solderen.
Jeroen
11 september 2013 om 18:27 #18171049ik heb net even in epc gekeken, maar dat nummer wat op de bcm staat komt niet voor in epc
11 september 2013 om 19:42 #18171050Ok das ook handig :D
12 september 2013 om 09:19 #18171051Ik weet dat bij Alfa Romeo er weel veel verschillende computers waren. Je moest altijd goed opletten welke opties de auto had en hoeveel airbags…
Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij Opel ook zo is…12 september 2013 om 10:33 #18171052Misschien heb je nog wat aan deze site om onderdelen te zoeken. Vaak kun je ook wel zien wat je precies nodig hebt.
http://ecat24.com/catalog/types/1/21/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 september 2013 om 10:38 #18171053hey heb ook even gecontroleerd er zoude 6 tal bcm bestaan afhankelijk van het chassie nr .
ik kan niet echt ergens terug vinde welke specifiek voor afl moet dienen .
moet opgezocht worden volgens chassie nr . want volgens ident code gaat ook niet .
21 september 2013 om 15:04 #18171054Hoe staat het met dit project? Ben benieuwd! :thumb
22 september 2013 om 17:46 #18171055Het project staat even op een laag pitje. Er zijn even wat dingen tussendoor gekomen waar de centjes aan besteed moeten worden.
zodra er weer nieuws is dan post ik het hier
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.