AFL lampen vereisen service

Forumindex Forums Modellen Astra AFL lampen vereisen service

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    r.versfeld
    Deelnemer

Mijn dochter en ik hebben beiden een GTC J , zij een rode diesel uitvoering van dec 2011, (± 120.000 km) en ik een witte benzine uitvoering van jan 2012 (± 70.000 km). 2 Weken geleden kreeg de diesel GTC de melding “AFL lampen vereisen service”. Hierop is een afspraak gemaakt bij plaatselijke Opel dealer. De auto is weggebracht en de afspraak was dat er contact werd opgenomen nadat de storing was uitgelezen om over te gaan tot reparatie. Echter dat werd niet gedaan wat resulteerde in een hoop ergernis over en weer.

Gespecificeerde rekening van de Opel dealer:
      AFL systeem uitgelezen: communicatie met koplampen storing
      Contact opgenomen met de technische afdeling van Opel NL; er zal een testprocedure moeten worden gevolgd om de oorzaak te achterhalen.
      Voorbumper demonteren
      Koplampen Links + rechts demonteren, separaat controleren & doormeten, bedrading in koplampen doormeten
      Bedrading van regeleenheid naar koplampen toe controleren
      Div. onderdelen dashboard demonteren, bedrading en massapunten van regelmodule koplampen controleren = ok
      Conclusie: Regelmodule van koplampen defect.

De oorzaak van het probleem was in dit geval niet gelijk vast te stellen ahv de uitgelezen foutcode. Hiervoor diende een testprocedure te worden gevolgd.
      Van tevoren is overlegd of dit mocht worden uitgevoerd om tot een diagnose te komen.
      Reparatiekosten incl diagnose, materiaal en montagekosten: € 972,84,- incl BTW
      Diagnosekosten zonder reparatie: € 404,14 incl BTW

Echter was de dealer vergeten toestemming te vragen om te repareren.
      Mijn dochter weigerde de rekening te betalen en tijdens het gesprek werd het bedrag a gauw bijgesteld naar €750.
      Ook dit bedrag werd door haar niet geaccepteerd , uiteindelijk werd overeengekomen met € 650.

Nu 2 weken later geeft mijn benzine GTC hetzelfde weer. Lijkt wel of Opel ook “speciale software” in heeft zitten.
      Wat moet ik nu ? Ik weet een ding zeker , ik ga niet naar de plaatselijk Opel dealer.
      Wie kan mij adviseren.

Mvrgr Rick.

Astra GTC-J , 1.4 Turbo Sport , mineral white , jan 2012
      Astra G , 3 deurs , 1.6-16V Sport , zwart . jan 1999

Andre_Ede

s.v.p geen Astra berichten plaatsen in het Insignia deel.
        Topic verplaatst naar juiste forumdeel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.