AFL bij Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa AFL bij Corsa D

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Thrillfreak

Hey iedereen,

Ik rijd met een Opel Corsa D van 2008.
      Deze heeft als optie de Adaptive Foward lighting (AFL dus).

Nu heb ik vandaag mijn beide dimlichten laten vervangen door lampen van Philips. (gewone halogeen)
      Daarstraks ben ik eens gaan testen in het donker, en ik heb nu de indruk dat mijn ‘lichtbundel’ te ver naar rechts staat.

Kan je de lampen bij dit model zelf regelen? (hoogte en links/rechts)
      Of is het aan te raden om dit door een Opel dealer te laten doen?

Groeten

wim-v6
      Deelnemer

Als de lampen na vervangen verkeerd zijn gaan schijnen, dan zit er een lamp niet goed..

deden ze dit als kan je ze het beste laten controleren bij een dealer.

Willem

Stornie

Door vervangen kan je de lens ‘verdraaien’ waardoor de lamp de verkeerde kant op schijnt.
          Het beste kan je bij de dealer even langsgaan om de lampen te laten controleren en te laten stellen.

McKaamos
          Deelnemer

Lens kan wel verdraaien, maar die dingen zijn servo geregeld voor zover ik weet.
            Die keren altijd terug naar de 0 stand (recht vooruit), onafhankelijk van hoe ze staan op het moment dat je ze aan zet.
            Lijkt me onwaarschijnlijk dus.

Denk eerder dat Wim het bij het rechte eind heeft. Gewoon het lampje niet goed in de koplamp gestoken.

Thrillfreak

Ik ben ondertussen deze week langs de Opel dealer geweest.
              Ze hebben mijn lampen afgesteld.
              Ik hoopte op een verbetering maar heb nog steeds rechts een hardere lichtbundel die schuin lijkt te lopen.
              Ben de dag erna nog eens terug geweest om te vragen of ze mijn lampen ook horizontaal hebben geregeld ipv enkel de hoogte. Volgens de dealer zou dit gebeurd zijn.
              Volgens hem is dit ‘normaal’ omdat de lijn van de lichtbundel op een gegeven moment schuin wegloopt. (voorbeeld als je u wagen voor een witte muur zet met lampen aan).
              Ik vind dit toch maar een raar zicht op donkere wegen, ik zie meer van de gracht naast mij dan de weg voor mij.

McKaamos
              Deelnemer

Ohh, dat effect!
                Is doodnormaal ja.

Rechts gaat de lichtbundel omhoog, zodat borden en andere markeringen langs de weg goed verlicht zijn.
                Links is dat niet, want daar zijn geen markeringen. Echter zijn daar wel tegenliggers die je liever niet verblind. Daarom staat links laag.

Thrillfreak

Ah ok.
                  Ik denk dat dit me nu pas opvalt omdat er nu lampen insteken die een stuk harder schijnen. :)

Thrillfreak

Ik vrees dat ik morgen nog eens langs de dealer kan…
                    Bij het wegzetten van mijn Corsa daarnet merkte ik op dat er uit de ene lens veel meer licht kwam dan de andere.
                    Uiteindelijk een zaklamp erbij genomen en de dekseltjes van mijn lampen in de motorkap er eens afgedaan.
                    Het houdertje van mijn linker lamp zat dus de hele tijd rond te dansen…
                    Ik heb het zwarte blokje, waar de lamp opzit, horizontaal gezet en goed in mijn projector geduwd.
                    Nu zie ik een pak meer op de weg, maar nu staan mijn beide lichtbundels (nog steeds?) erg hard naar recht gericht.
                    Morge toch eens van mijn oren maken bij de dealer!

Stornie

Anders kan je met de gele stelschroefjes achterop je lampen zelf ook nog een beetje de lichtbundel aanpassen.

Thrillfreak

Ben ondertussen nog eens naar de dealer geweest. (een andere als voordien)
                        Ze hebben mijn lampen terug goed gestoken. De technieker zei dat deze helemaal verkeerd zaten in de projectors, en dat er een draad geklemd zat tussen de afdichting.
                        Daarstraks een testritje gaan maken in het donker, en eindelijk zie ik terug iets op de baan!
                        Ik vind het wel straf dat de andere dealer dit niet heeft opgemerkt bij het afstellen van mijn lampen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.