Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › AFL bi-xenon defect: hulp gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2015 om 21:50 #17270277
Ik heb een Insignia ST met Bi-Xenon en AFL.
Het is een fantastisch systeem. Ik denk dat iedereen die het heeft dat kan beamen.Het functioneerde perfect tot een maand geleden: de lampen schenen opeens beide omhoog en konden niet meer automatisch bijgesteld worden. De garage heeft ze met de hand op de juiste stand afgesteld, maar daardoor kunnen ze zelf niet meer automatisch afstellen.
Tot voor kort stelden de lampen qua afstand zich automatisch af op de auto waar ik achter reed. De koplampen schenen dan tot op de hoogte van de nummerplaat, ongeacht of de auto op 10 of 100 meter afstand voor mij reed. Uiteraard alleen ‘s avonds goed te zien. Wat ik vooral bijzonder vond dat het systeem razendsnel de verlichting corrigeerde van ver weg naar dichtbij als ik werd ingehaald door een auto.
De overige instellingen werken allemaal naar wens, bochtverlichting, automatisch groot licht etc.
De Opel garage heeft de computer uitgelezen, maar er is geen foutmelding.
De technische dienst van Opel heeft het niet eerder meegemaakt (…).
De garage wacht op Opel en ik wacht op de garage. . . . . .Wie herkent dit en heeft de oplossing?
27 januari 2015 om 11:43 #18270846Zijn ze al opnieuw gecalibreerd / gereset door Opel? Meestal is dat voldoende.
Heb dat ook 1 a 2x per jaar. Een Opcom is dan erg handig.Gr.
27 januari 2015 om 14:49 #18270847Als dat allemaal niet helpt dan zou ik eens beginnen bij je afl module. Deze regelt het hele systeem en stuurt ook je lampen aan.
Omdat beide lampen hetzelfde doen zijn deze waarschijnlijk niet stuk.
De dealer weet niks als je een beetje ingewikkeld probleem hebt.
Er zijn verschillende afl modules te koop op ebay.27 januari 2015 om 18:46 #18270848accupool al eens los gehad? zo word alles gereset
2 februari 2015 om 07:13 #18270849Links voor op je draagarm moet een plaatje zitten waar een sensor boven zit, is deze toevallig niet afgebroken of krom?
4 februari 2015 om 21:04 #18270845@nelis
Waar zit dat precies? Heb je een afbeelding waar dat plaatje en sensor zitten?1 april 2015 om 21:38 #18270850Opel Nederland zegt meer meldingen te hebben ontvangen van problemen met AFL afstelling. Daarom wordt mijn Insignia uitgenodigd om de sensor op de achteras “schoon te laten maken en in te pakken”.
En misschien dat het probleem ooit is ontstaan na de bandenwissel van zomer- naar winterbanden…
Ik ben benieuwd! Binnenkort het resultaat op dit forum.
2 april 2015 om 21:35 #18270851Ik heb het zelfde probleem gehad.
Bij mij was de sensor op de achteras defect.
Deze koste iets van € 130, montage zelf gedaan en probleem opgelost.1 juni 2015 om 21:02 #18270852Het probleem met de AFL is verholpen.
Ook bij mij is uiteindelijk de sensor op de achteras vervangen. Nu werkt het weer 100%.Tevoren hebben ze de oude sensor schoongemaakt en ‘ingepakt’. Het resultaat was beter maar nog niet 100 %. Toen hebben ze besloten om de sensor te vervangen. Het probleem was bekend bij Opel Nederland, maar niet de oplossing beweerde men.
Nu dus wel!
Iedereen blij. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.