Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Afgewerkte motorolie in dorpels.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 16:03 #17243161AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een Astra die nieuwe olie nodig heeft en wil die olie in de dorpels van mijn beide Fjes doen ter roestpreventie, moet heel goed werken heb ik gelezen.
Alleen;
Hoe krijg je dat er in godsnaam in??
En kan het gewoon over een tectyl ML laag die er nog geen jaar in zit?10 november 2011 om 16:32 #17940854kliene gaatjes onderin de dropels (afwatering / ventilatie), daar kan je dus ook vloeistoffen inbrengen..
10 november 2011 om 17:24 #17940855AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja zo ver ben ik maar dan :)
Misschien met een spuit ofzo?10 november 2011 om 17:30 #17940856jup, oliespuitje…
Willem
10 november 2011 om 17:31 #17940857Met een compressor en een verfspuit ( en een slang ertussen :) ) moet dat ook wel heel makkelijk lukken ;)
10 november 2011 om 17:33 #17940858AnoniemLid sinds:
1 January 1970Da’s ook nog een goed idee ja.
De olie is niet zo dik meer volgens mij en is pikzwart dus dat moet gaan :)Tnx beide! :thumbup
10 november 2011 om 19:16 #17940859inderdaaad je moet het er in spuiten
ik heb het ook bij mijn kadettje gedaan
ik heb er trouwens afgewerkte vrachtwagen olie in gespoten,
het schijnt dat er in die olie een of andere stof zit die in het metaal vreet
ik heb de auto op vellen karton gezet en flink in gespoten.
hou er rekening mee dat hij een heletijd nadruppeld
ik heb alles in gespoten balken van voor tot achter, deuren ,kofferbak,elk kiertje en gaatje.10 november 2011 om 19:18 #17940860AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met wat heb je het erin gespoten?
10 november 2011 om 19:22 #17940861Neemt een lege bus “bodyshutz spray” en vult die mee olie. Dan kunt ge het erin nevelen.
11 november 2011 om 00:07 #17940862Interessant dit.
Maar ik vraag me af;
@winny wrote:ik heb alles in gespoten balken van voor tot achter, deuren ,kofferbak,elk kiertje en gaatje.
Ga je dit niet in de auto ruiken dan ?
11 november 2011 om 07:41 #17940863echt wel !
Maar dat moet je maar even op de koop toe nemen.
preventie is belangrijker dan een paar weken oliegeuren in je auto.Maar nu we toch dit onderwerp aansnijden:
Ik heb ook gehoord van iemand (die daar toch wel erg veel verstand van heeft)
dat je juist NIET afgewerkte olie moet gebruiken.
Er zitten allemaal afvalstoffen, metalen slijpsel en allerlei zuren.
Volhens hem zou dat weinig helpen tegen roest.
Je kan het wel doen maar dan moet je nieuwe olie kopen en die erin jagen.
Dat was zijn argument.Rik ;)
11 november 2011 om 07:58 #17940864Wat dat betreft Rik, over die metaaldeeltjes in de olie, dan zou dat juist op je auto vast gaan roesten als ik het goed begrijp?
Daarnaast trekt olie vocht aan, dus dan zou ik in elk geval nieuwe olie gebruiken.
11 november 2011 om 08:53 #17940865wat ik al jaren doe in het beunen en onderhoud aan auto,s is het volgende .
ik neem een blik tectyl body coating die kg blikken dat dikke prut dit maak ik met therpentine (of met wd 40 uit kan van 5 liter)op dikte doe daar 2 liter afgewerkte olie uit een diesel in liefst oud ding en dat doe ik heel goed door elkaar en maak dit op spuitdikte .
ik heb zo,n ml druk bus spuitgekocht met een slangetje er aan, ik heb 2 soorten druk bus spuiten een is gewoon pistool. het ander heeft aan het uiteinde van het slangetje (wel 50 cm lang)een vernevelaar die slingert de prut lekker in de ronte (probeer het niet in de kamer).en ik spuit dit met 8 barr in de balken komt overal die zooi .
nou is het verder vrij een voudig koop een goed koop dek kleed Gamma of zo zet de auto er op krik omhoog maak de boden goed schoon losse delen goed afkrabben en ??ff een kwast van die dikke prut geven en dan alle gaten die je ziet stop je het slangetje in en spuit je lekker die zooi er in , pak je remtrommels en of remschijfen ff in een plastick vuilniszak he !!!!nadien doe je met de gewone spuit de boden in nevelen .doe dit niet vlak voor maar net na de Apk.
belangrijk laat hem een paar uur op het dek kleed staan uitlekker /druppelen .
dan heb je weer voor een paar jaar een goed beschermde bodem ik heb er hier 5 zo rond rijden en alle in nieuw staat de jongste is van 2000 en mijn eigen Vectra 1998 is helemaal nieuw van onder hij glimd zelfs ohhhh mooie bijzaak ik heb ook geen gekraak en geknars meer .
stank juist door de ml toevoeging ruik je die er bovenuit wat zoete teer lucht en die is met een paar dagen echt weg ,,en preventie moet je wat voor overhebben .
ik doe dit werk ook als beun of bij onderhoud .(intresse pb)
Bert
11 november 2011 om 09:04 #17940866@Jerremy wrote:
Interessant dit.
Maar ik vraag me af;
@winny wrote:ik heb alles in gespoten balken van voor tot achter, deuren ,kofferbak,elk kiertje en gaatje.
En echte auto ruikt naar olie en bezine en meer van die mannelijke geuren :jerry De juiste luchtkwaliteit werd pas bereikt in mijn schuurtje toen er een een tweetakt snor in kwam te staan. Anders klopt het gewoon niet ofzo :angel
Jah ik heb ook gehoord dat je beter nieuwe olie kan pakken. Het hoeft dan geen superolie te zijn, gewoon van de action is ook goed, als het maar schoon en vet is. Is een zeer goedkoop en effectief roestwerend middel. :thumbup
11 november 2011 om 09:25 #17940867Als je oude olie gebruikt met daarin metaaldeeltjes heb je kans op spanningscorrosie.
Zou het risico dus niet willen lopen, want dan krijg je nogal last van pitting (putcorrosie).11 november 2011 om 16:27 #17940868@Astraman wrote:
@Jerremy wrote:
Interessant dit.
Maar ik vraag me af;
En echte auto ruikt naar olie en bezine en meer van die mannelijke geuren :jerry De juiste luchtkwaliteit werd pas bereikt in mijn schuurtje toen er een een tweetakt snor in kwam te staan. Anders klopt het gewoon niet ofzo :angel
Jah ik heb ook gehoord dat je beter nieuwe olie kan pakken. Het hoeft dan geen superolie te zijn, gewoon van de action is ook goed, als het maar schoon en vet is. Is een zeer goedkoop en effectief roestwerend middel. :thumbup
Ga wel naar de Action minimaal 50 km van je vandaan, anders denken ze allemaal dat je die troep in je blok gooit :vertag
Gr Coluin
11 november 2011 om 16:57 #17940869hoezoo troep is een nette g4 olie en deze zaken gaan echt geen troep verkopen waar ze problemen van oplopen ,,olie moet aan een bepaalde norm voldoen en dat doen deze dus en door de bulk die ze verkopen is deze zo goed koop.
koop lekker shell zie hun winst dat kan ok wel olie is 4 x over de kop.
ik gebruik de 5w40 voll syntheet in al mijn onderhouds wagens zelfs in mijn eigen x16xel en deze is olie vrij hoor
ook dat verhaal van de Aldi en liddl olie die olie komt uit duitsland in bulk dus wat is er mis met een redlijk goed product wat weinig kost .
of rijden alle sleutel freaks nu in eens met heel dikke dure blokken ?????beter 1 x per jaar nieuwe Action olie als maar jaren bij vullen en dat gebeurd heel veel ,en ik spreek uit ervaring .
nu nog even over de olie onder de wagen nieuwe olie is goed uit een diesel is beter vreet en kruipt en punt corrosie ??? is wel erg ver gezocht tegen die tijd dat dat merkbaar is heeft de auto of een nieuwe baas of staat bij de sloop ik gebruik dit al jaren en nooit geen gedoe mooie vette gladde onderkant zonder vlieg roest,en geen gelul bij de APK over roest opf die witte aanslag op de remleidingen .
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.