afgelopen week een Calibra aangeschaft

Forumindex Forums Modellen Calibra afgelopen week een Calibra aangeschaft

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Mskantje16v

Heb met pijn en spijt me vectra b uit 98 weg gedaan.
      de meeste kennen mij dan ook wel hier.en vectrateam leden kennen mij wel onder de naam Bakker maar om hier een nieuwe login aan te maken vond ik onnodig dus vandaar hier nog gewoon mskantje16v

Maar ff to the point
      Heb me nu eerst een Calibra Geel van kleur aangeschaft
      het betreft een C2.One.E2
      het moet de Calibra zijn geweest van een ex feyenoorder ene larsson ofzoiets maar goed dat maakt voor mij de auto niet anders,moet zeggen dat ik erg tevree ben moet nog wel even de achterwielen eraf hebben want er komt daar een blikkerig geluid weg op klinkerwegen dus vermoed iets met de remklauwen want op de brug was niet te zien dat er iets los was maar heb de wielen er toen niet afgehad.
      Verder is waarscheinlijk de stuurbekrachting op zn eind wand die maakt onder de kap een soort slijtend geluid en heb me laten vertellen dat het de lagers zijn of dergelijke.maar ook hier moet ik nog naar kijken.
      Verder is het een nette auto op helaas de 2 voorste stoelen na,Auto is van binnen helemaal van leder , zit een boordcomputer in die mij het verbruik en km en zo aangeeft ,
      ook is die voorzien van airco en electrishe ramen en sloten helaas niet op afstandsbediening.zit ook stoelverwarming in en verwarmde buitenspiegels, dus al met al heb ik wel een leuke auto weer , maar of ik hem hou ik weet het niet want het is een 2Liter injectie en die lust nog al wat en aangezien ik dagelijks alleen heen en weer naar me werk al 100km maak en dan de rest nog wat ik rij.

zowieso zet ik er binnenkort nog een nieuwe keuring op.
      Maar wat ik al zei hij moet eerst helemaal goed worden na gekeken wat er allemaal aan moet gebeuren,maar auto is nog gekeur en is verder niet rot aan de onderkant dus ben daar niet zo bang voor.

Meeste zullen wel denken nu wat een verhaal.
      maar dacht dan is gelijk alles even bekend nu eerst :)

Vragen of tips/sugesties zijn altijd welkom natuurlijk

Gr,
      Bakker

wim-v6
      Deelnemer

Bakkertjeeuuuhh (VTN)

Ziet er goed uit..

Houd roest in de gaten bij deze ”eerste modellen” Calibra.

Blikerig geluid over klinkerwegen zal haast eerder versleten ophang punten zijn dan remmen.

Continu schaven dat ligt meestal wel aan de remmen (meestal handrem).

Willem

HardcoreHell

Ziet er op t eerste gezicht goed uit.
          En geel zie je niet zo vaak.

Moet ik je naam trouwens linken aan een serie internetfilmpjes over een groep hangjongeren :jerry??

Mskantje16v

origineel gepost door HardcoreHell
            Ziet er op t eerste gezicht goed uit.
            En geel zie je niet zo vaak.

Moet ik je naam trouwens linken aan een serie internetfilmpjes over een groep hangjongeren :jerry??

Neej daar hoef je me niet aan te hangen :)

Mskantje16v

origineel gepost door wim-v6
              Bakkertjeeuuuhh (VTN)

Ziet er goed uit..

Blikerig geluid over klinkerwegen zal haast eerder versleten ophang punten zijn dan remmen.

Willem

Idd maar dat is gelukkig niet het geval
              enigste minne roest punt is rechterspatbord achter wat niet mooi afgewerkt is maar mss dat ik dat ff opnieuw laat doen.

En idd ophangpunten daar was ook het eerste waar ik aan dacht.want had bijna het zelfde geluid bij me vec en dat waren toen de rubbers,Maar heb hem bij kwikfit op de brug gehad en daar konden wij niets aan vinden we hebben alles na gekeken alleen remmerij niet nagekeken daar,Maar zal hem bij me op het werk anders nog eens op de brug zetten,maar heb eerst vakantie dus zaak is tot 16aug dicht vandaar ff kwikfit geweest.

Gr,
              Bakker

Maurice89
              Deelnemer

Mooie wagen:thumbup Maar als je een cali koopt kun je wel beetje weten dat ze redelijk wat zuipe ik heb een v6 gekocht zonder te denken van jezus wat zuipt dat ding hard… daar kies ik maar zelf voor:D

McKaamos
                Deelnemer

Als Calibra’s niet zo gauw roesten, ookal zijn ze van voor 1997, dan ligt dat toch aan de productielijn?
                  Ik had iets vernomen dat Calibra’s die in Finland zijn gebouwd minder last hebben van roest omdat het productieproces net even iets anders was als in Duitsland?

Maurice: Idd Calibra’s zuipen ;) It’s not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon, toch? ;)
                  Moet wel zeggen dat je met een beetje fatsoenlijk onderhoud en een beetje fatsoenlijk rijden nog best een aardig verbruikcijfer er uit kan persen :) Met mijn C20NE heb ik afgelopen vrijdag nog 1op13.5 gereden, wat erg netjes is voor een ouwe 8valve.

Lex
                  Deelnemer

standaard 4 cilinder motoren in een calibra hoeven helemaal niet te zuipen,bedoel ik niet de 4×4 turbo.
                    met goed onderhoud kan een 8v EN 16v nog zuinig lopen,zodra je gaat tunen en korte ritten rijden dan is het gedaan met het goede verbruik.
                    met ene standaard 16v cali heb ik vaak zat nog 1:12 of 1:13 gereden,en dan was het geen ecotec.
                    zoals gezegd,vooral met tuning en korte stukken rijden gaat het erg bergafwaarts haha.
                    maar wat betreft jouw cali..ziet er nog netjes uit..nette velgen..niks mis mee

wim-v6
                    Deelnemer

Wou al zeggen, Raar verhaal, dat een Calibra zou zuipen..

tis juist een auto met lage lcuhtweerstand, en zeker op de langere afstanden is dat gustig.

en ja, een V6, die loopt zo duur je zelf wil.

Ik rijdt gemiddeld 1 op 11 met een V6, en nee, rijdt niet als een trut

maar als je met een V6 als een petje door de stad heen Bromt met je powerfilter, ja, dan gaat ie zuipen..

Willem

Mich
                      Deelnemer

Heb nu een paar duizend kilometer al achter de rug met mijn Calibra C20XE met een BC…Mijn gemiddeld verbruik ligt op 7,3l/100 km
                        Niet slecht dus.

McKaamos
                        Deelnemer

1op12 a 1op13 wil ik anders niet zuinig noemen.
                          Ok. het kan erger, zoals de 1op5 of slechter van een willekeurige amerikaanse musclecar, maar naar europese begrippen is een Calibra nou niet echt een toonbeeld van zuinig ;)

@Wim
                          : je hoeft niet als een trut te rijden om zuinig te zijn ;)
                          Je haalt meer uit vooruitkijken en anticiperen. Steeds weer planken en weer in de ankers is funest voor het verbruik.
                          Zeker op de snelweg, waar de Calibra in z’n element is met z’n lage luchtweerstand, kan je relatief nette cijfers halen als je gewoon met het verkeer mee stroomt.

Pastra
                          Deelnemer

Mijn v6 rijd niet minder zuinig dan 1:11.
                            Verder heb ik alleen maar zuiniger gereden, incl. stampen in Duitsland.
                            Ik neem dat wel voor lief:jerry het is een genot om te rijden:wub

Afgelopen week de calibra maar weer eens gestart(voort eerst in 2-3 maanden). Heerlijk weer:wub

@ maaskantje, mooie gele calibra:vertag

Mskantje16v

Idd mijn gemiddelde ligt momenteel ook rond de 7l/100KM

Ben voor de rest eigenlijks niet bekend met Calibra , enige opel waar ik bekend mee ben zijn de astra’s en de Vectra’s

En was ook niet een bewuste keuze dit want kreeg hm smiddags aangeboden en we zijn het ook eens geworden
                              en het is voor mij beter dan wat ik had.Had een vectra B uit 98 en die had ik weg gedaan voor een Renault Megane 16e op G3 maar dit beviel me totaal niet en aangezien de vectra al weg was kon ik die niet terug krijgen
                              Maar ben met de calibra eerst tevree en als de vakantie straks voorbij is dan gaat die ook in de verkoop zodat ik weer een normale gezins auto kan aanschaffen , Want afgelopen weekend met vriendin en 3kids weg geweest nou geloof me das nie fijn dan in zo´n auto dus heb de calibra ook maar voor tijdelijk ,
                              wil er straks even nieuwe keuring erop en dan Te-Koop bordje erop en dan toch weer kijken naar een leuke Astra of Vectra , daar ben ik nog niet over uit maar hoop toch in november a december weer een andere degelijke auto te hebben.

Gr,
                              Bakker

BlackVec
                              Deelnemer

Welkom nog hiero, nette cali op het eerste gezicht :thumbup

Mskantje16v

@CalibraMenno
                                  Thnx en idd voor een Cali vind ik deze er ook wel netjes uitzien want heb er in korte tijd veel gezien maar meeste allemaal rot en verrot

bij deze is enige minne plek rechter spatbord rand.Zit er aan te denken om te kijken naar van die scherm randen die je ook voor corsa’s hebt of die er zijn voor een cali.Maar aangezien de auto maar tijdelijk is wil ik daar nog even over na denken of moet ze al 2hands voor een prikkie kunnen vinden.

Gr,
                                  Bakker

McKaamos
                                  Deelnemer

Tis idd een hele net uitziende Calibra :) Mooie aanschaf!
                                    Plus, het is een klein beetje een Vectra ;) Het chassis wat er onder ligt komt daar vandaan ;)

Dat de wagen van een feyenoord voetballer zou zijn geweest kan best trouwens. Destijds was Opel (hoofd)sponsor en reed het hele team en begeleidende crew in Opels.

Mskantje16v

origineel gepost door wim-v6
                                      Bakkertjeeuuuhh (VTN)

Ziet er goed uit..

Willem

Ben erachter waar nu het blikkerige geluid weg komt
                                      het komt uit die trommel achter waar de handremschoenen inzitten, maar wou die er dus afhalen en ja ben leerling monteur dus zoveel weet ik niet
                                      normaal is het even klauw los en je pakt het hele schijf eraf
                                      maar dit systeem ken ik blijkbaar nog niet want wou de klauw los draaien en toen kwam er ineens olie uitstromen , dus heb hem gauw weer vast gedraaid,maar weet iig nu waar het weg komt,dus dan op het werk na de vakantie maar even collega op het werk vragen,of weet hier iemand mij uit te leggen hoe ik met dit systeem de schijf er af krijg ?

Gr,
                                      Bakker

svdk20
                                      Deelnemer

euh de remklauw achter kan je los halen door 2 bouten er uit te draaien dan til je zo de klauw van de schijf af.
                                        schijf zit vast met 1 schroef maak je die los kan je zo bij het handrem mechanisme komen wat in /achter de schijf zit.

Mskantje16v

origineel gepost door svdk20
                                          euh de remklauw achter kan je los halen door 2 bouten er uit te draaien dan til je zo de klauw van de schijf af.
                                          schijf zit vast met 1 schroef maak je die los kan je zo bij het handrem mechanisme komen wat in /achter de schijf zit.

Ja was net in gesprek op msn en weet niet , maar is net zo als je het normaal doet , snap ook niet waarom ik dat op dat moment niet meer wist :(

maar goed weet het weer , En iig ook bedankt voor je reactie :thumbup

Gr,
                                          Bakker

Maurice89
                                          Deelnemer

Deze staat weer op mp?

16VCalibra
                                            Deelnemer

ook hier op het forum ;)

ANJO TOL

Mooi gele Calibra !! ook nog met een DTM logo.. hihi, samen met een Turbo spoiler.

Echter .. met drie kinderen achterin .. is wel wat krap .. zou dan zelf meer denken aan een Omega of zo ..

Het verbruik … mmm Tjah .. voor een gedateerde calibra .. scheelt het niet alles .. 1:10/ 1:11 zowel voor de V6 als de 16V, rij allebei .. verbruik is nagelijk gelijk .. de V6 is een automaat .. de 16V schakel ..

Onlangs een vrijwel nieuwe ANWB leenauto gereden .. vanuit Zwitzerland .. met 6 bak .. 3000 toeren 135 km op GPS .. 1:15 … ahummm .. maare goed .. praat je over een ander prijskaartje … over verbruik gesproken …

Je hebt een 8V .. die heeft laagste luchtweestand .. van alle Calibra ‘s, doordat de grill iets smaller is … dan de 16V en V6 die beide meer koeling nodig hebben ..

Groet

Mskantje16v

origineel gepost door Maurice89
                                                  Deze staat weer op mp?

weer?
                                                  maar zou kunnen natuurlijk

maar dit is voor mij de eerste keer dat ik hem erop heb gezet

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.