Afgeknipte kabel klokje Corsa B

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Afgeknipte kabel klokje Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271975
    Corsa-GT
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2014

      Zoek de kleur draad van de constante plus voor het multi-display, alles werkt alleen de klok begint bij 00.00 met het starten van de auto.

      Heb heel internet afgezocht maar kon niks vinden voor mijn probleem. Heb nieuwe corsa moeten kopen 96′ GSI, de vorige was helaas overleden.
      Vorige eigenaar alle bedrading achter de radio losgeknipt :wtf zo te zien voor een kortsluiting, euro-stekker opnieuw ingebouwd,
      dashboard verlichting werkt weer, alleen dat klokkie nog, alvast heel erg bedankt. :D

      #18284970
      total_recall
        Lid sinds:
        20 January 2014

        er moet ergens een draad zijn die het geheugen van stroom blijft voorzien.
        Zelfde als de auto radio zonder een extra stroomkabeltje moet je die ook telkens opnieuw instellen.
        Anders heb je idd dat alles telkens reset als je contact afzet.

        Welke draad deze precies moet zijn weet ik zo niet uit m’n hoofd, ik had het ook bij de corsa.
        Mijn vader heeft dit destijds opgelost met een extra kabeltje en steekzekering (rood 10).
        ik zal het hem eens vragen tenzij iemand sneller is als het antwoord van mn vader :D

        #18284971
        Corsa-GT
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2014

          Zou geweldig zijn, je kijkt er toch telkens tegenaan niet, bedankt alvast.

          #18284972
          total_recall
            Lid sinds:
            20 January 2014

            Mijn vader zei dat hij alleen de Radio had doorgelust van accu naar de radio ISO-stekker met steekzekering (rood10) ,
            Ergens op internet las ik dit nog wat op jou probleem lijkt (wellicht heb je dit zelf al gelezen):

            heb je een niet-opel standaard radio ingebouwd, met een vervangende ISO aansluiting?

            http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=191679
            als je met kabels bezig gaat let dan wel op .. er kan spanning op staan en je zekering(en) om je oren vliegen als je vals contact maakt,
            Haal voor zekerheid de +pool van de accu :thumb

            #18284973
            Corsa-GT
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 September 2014

              http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=191679

              Had ik inderdaad al gelezen, probleem bij mij is dat vanalles weggeknipt is zodat ik niets kan. Tis al een wonder dat de rest nu werkt.
              Zodoende zou het voor mij het makkelijkste zijn als ik wist welke kleur de draad is die voor de constante spanning moet zorgen naar het klokje toe.
              Dan kan ik die er wel op solderen of knijpen.

              Ben ook bezig om bij een andere corsa het te gaan meten, maar dat gaat nog niet zo vlot.

              #18284974
              total_recall
                Lid sinds:
                20 January 2014

                ik weet niet wat er allemaal weg geknipt is of gedaan.. iig heb ik een post op internet gevonden met een schema voor diverse dingen.
                Is ook van een Corsa-B het is niet hetzelfde probleem als jou maar wel met bedrading schema

                http://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/420-mfd-tid-gid-pinout-schematic.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                ik heb op mijn TIS programma ook even een Corsa-B opgezocht en de schema komt overeen.
                Ik denk dat je 1 (RED) moet hebben die staat net als op de link hierboven beschreven als Constant live,
                in de TIS staat het bij mij als Therminal 30 en zowel op t plaatje van de link als in TIS staat 1 rechtsboven.

                #18284975
                Corsa-GT
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 September 2014

                  Held.. je bent geniaal.
                  Dacht dat ik alles afgezocht had, dit moet hem worden.
                  Zie ook wat ik vergeten was namelijk op pinout te zoeken.
                  Ik laat weten of het gelukt is :thumb

                  #18284976
                  total_recall
                    Lid sinds:
                    20 January 2014

                    heel fijn om te lezen! :thumb
                    succes ik houdeze topic nog ff in de gaten ;)

                    #18284977
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      hebben die klokjes geen geheugen

                      volgens het schema zou je draad 1 – rood moeten hebben voor constante spanning.. als deze wegvalt zal het geheugen van de klok.. of als deze via de ECU geschakeld is ( geen idee) wegvallen en gereset worden

                      of draad 8 als je je radio aangezet hebt en dat de datum verdwijnt…

                      ik denk dat voor heel de B corsa`s de kabelboom voor het interieur voor alle modellen b corsa het zelfde is ( op een paar uitzonderingen na zoals die import corsa b station)

                      #18284978
                      Corsa-GT
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 September 2014

                        Kan niet wachten er mee te beginnen hoop dit weekend.

                        Volgens mij geldt dat in de regel ook voor alle Corsa zover ik weet.

                        Corsa B Station !? Nooit van gehoord, opgezocht en bestaat echt, grappig.
                        Zal dan in het buitenland zijn want ik heb ze hier nog nooit gezien.

                        #18284979
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          zoals ze zeggen bij dit was het nieuws : gelukkig hebben we de fotos nog :)

                          #18284980
                          Corsa-GT
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 September 2014

                            Had ff tijd en heb op de rode draad een plus aangesloten, de klok reageerde direct met de mogelijkheid de datum en tijd in te stellen.
                            Alles weer ingebouwd, draai de sleutel van het kontakt om.. helamaal niets meer.
                            Zal er nog wat dieper in moeten duiken, het begin was in ieder geval veelbelovend.

                            En wat een bijzondere foto met alle modellen bij elkaar, zelfs nog een Corsa met kont haha, prachtig tnx.

                            #18284981
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              graag gedaan hoop dat je eruit komt uit de kleurrijke spagetti :P

                              #18284982
                              Corsa-GT
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 September 2014

                                Sorry dat het ff duurde.. had wat problemen met de stekker die niet lekker zat, ander klokje erin gezet en alles werkt weer naar behoren.
                                Met grote dank voor de info :D

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.