Afgebroken Speedometer transmitter !

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Afgebroken Speedometer transmitter !

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Mosko

Hallo allemaal.

Ik heb een opel agila 1.2 16V van 03-2001.
      Sinds enkele weken valt de snelheidsmeter uit, dan weer wel en dan weer niet.
      Op het forum las ik een bericht dat dit aan de snelheidssensor op de versnellingsbak kon liggen.
      Na veel prutsen (weinig ruimte) had ik het schroefje eruit, toen ik de sensor eruit wilde halen had ik alleen het bovenste randje in de hand waar de stekker opkomt en het schroefje inkomt. De meetstift zit afgebroken in de bak, niets over om eruit te trekken.

Maar goed, ik naar de opel dealer geweest, verhaal uitgelegd en het advies meegekregen het versnellingsbak deksel aan de onderzijde te verwijderen, en van daaruit met een lange pin de meetstift er naar boven uit te drukken. Meteen een nieuwe sensor besteld, duur grapje van €72,-, tweedehands is er amper aan te komen dus ik had geen keus. Twee dagen later de auto op de smeerput gezet en gezocht naar het zogenaamde deksel aan de onderzijde, die zit er dus niet. Goed gekeken of er andere mogelijkheden zijn om bij de meetstift te komen maar voor zover ik kan zien zijn die er niet.

Nou hoop ik dat iemand ervaring hier mee heeft, of een tip om de (holle) afgebroken meetstift uit de bak te krijgen zonder dat het hele motorblok eruit hoeft, zelfs dan moet de bak eraf en alles losgemaakt worden alvorens ik erbij kan. Naar binnen drukken durf ik niet omdat hij dan hoogstwaarschijnlijk de tandwielen kan beschadigen of erger.

Als iemand tips of ideen heeft dan heeeeeel graag, ben radeloos en wil geen hoge onkosten meer maken voor deze auto op leeftijd.

Groetjes Mosko

Kadett68UF00

Kun je er geen dikke parker in draaien waar je aan kan trekken?

johanhummer9
        Deelnemer

Indd zat ik ook aan te denken.
          Ik weer niet hoe het precies zit en hoe vast het zit, maar misschien kun je proberen om lijm oid op een lange schroevendraaier te doen en hem dan zo eruit proberen te halen

Mosko

Een grote parker met 2 componentenlijm had ik al geprobeerd, nacht laten uitharden en toen geprobeerd eruit te trekken, echter zit de meetstift zo vast dat alleen de parker eruit kwam, dit zal komen door de rubberen o-ring die het geheel olie dicht moet maken. Bedankt voor het meedenken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.